Τεχνικές διαφήμισης και επικοινωνίας στη σύγχρονη πολιτική σκέψη και φιλοσοφία

 
This item is provided by the institution :
TEI of West Macedonia
Repository :
@naktisis
see the original item page
in the repository's web site and access all digital files if the item*
share




2009 (EN)
Τεχνικές διαφήμισης και επικοινωνίας στη σύγχρονη πολιτική σκέψη και φιλοσοφία

Σακελλαρίου, Δέσποινα

Σκοπός της παρούσας έρευνας είναι να εξετάσει τις τεχνικές διαφήμισης και επικοινωνίας που συναντάμε στη σύγχρονη πολιτική σκέψη και φιλοσοφία. Ταυτόχρονα, σε πρακτικό επίπεδο, γίνεται ανάλυση της επικοινωνιακής πολιτικής που ακουλούθησαν τα ελληνικά κόμματα κατά τις εκλογές του Σεπτεμβρίου 2007. Αυτό γίνεται αναλύοντας τα τηλεοπτικά διαφημιστικά μηνύματα και τις αφίσες των κομμάτων για την προεκλογική περίοδο του Αυγούστου-Σεπτεμβρίου 2007. Χρησιμοποιήθηκαν τα τηλεοπτικά διαφημιστικά μηνύματα καθώς και οι αφίσες των 5 πολιτικών κομμάτων(Ν.Δ., ΠΑΣΟΚ, ΚΚΕ, ΣΥΡΙΖΑ, ΛΑ.Ο.Σ) για την περίοδο Αύγουστος – Σεπτέμβριος 2007. Το συγκεκριμένο δείγμα καλύπτει το σύνολο των κομμάτων που εισήλθαν στο Κοινοβούλιο. Έτσι, με αυτό τον τρόπο επιτεύχθηκε αντιπροσωπευτικότητα ώστε τα αποτελέσματα της έρευνας να μπορούν να θεωρηθούν έγκυρα. Η ανάλυση αποτελεσμάτων έδειξε διαφορές αλλά και ομοιότητες μεταξύ των διαφημιστικών μηνυμάτων των 5 πολιτικών κομμάτων. Τα διαφημιστικά μηνύματα και γενικότερα η επικοινωνιακή στρατηγική/πολιτική εξαρτάται από διάφορους παράγοντες που έχουν να κάνουν τόσο με τα ειδικά χαρακτηριστικά των πολιτικών φορέων όσο και με τις γενικότερες οικονομικές-κοινωνικές-πολιτικές τάσεις. Οι πολιτικές επιλογές γίνονται εν απουσία των προϋποθέσεων και του θεσμικού πλαισίου λειτουργίας του μάρκετινγκ, όπως η ύπαρξη αγοράς και νομικών περιορισμών. Γίνονται επίσης υπό καθεστώς απροσδιοριστίας ή δυσπροσδιορισμού των περισσοτέρων στοιχείων του μίγματος μάρκετινγκ από θεωρητικής και πρακτικής πλευράς. Μπορούμε να υποστηρίξουμε ότι αυτό που πολλοί ονομάζουν πολιτικό μάρκετινγκ είναι ουσιαστικά πολιτική επικοινωνία με τα νέα μέσα τα οποία είναι δανεισμένα και από κάποια στοιχεία ή υποστοιχεία του μάρκετινγκ.

Thesis
NonPeerReviewed

Διαφήμιση
Μέσα Μαζικής Ενημέρωσης - Πολιτικές απόψεις
Μέσα Μαζικής Ενημέρωσης - Ελλάδα

Τεχνολογικό Εκπαιδευτικό Ίδρυμα (ΤΕΙ) Δυτικής Μακεδονίας (EL)
TEI of West Macedonia (EN)

2009


cc_by_nc_nd



*Institutions are responsible for keeping their URLs functional (digital file, item page in repository site)