Speaking to learn-an oracy-dominant integrated approach to critical thinking : the presentation and evaluation of an english-for-academic-studies high school course in a private school

 
δείτε την πρωτότυπη σελίδα τεκμηρίου
στον ιστότοπο του αποθετηρίου του φορέα για περισσότερες πληροφορίες και για να δείτε όλα τα ψηφιακά αρχεία του τεκμηρίου*
κοινοποιήστε το τεκμήριο




2007 (EL)
Speaking to learn-an oracy-dominant integrated approach to critical thinking : the presentation and evaluation of an english-for-academic-studies high school course in a private school

ΜΑΙΡΗ-ΚΑΡΟΛΙΝΑ ΡΟΓΚΑΚΟΥ-ΡΟΤΖΕΡΣ

ΠΕΡΙΛΗΨΗΤο θέμα της παρούσας διπλωματικής εργασίας προέκυψε από ένα μάθημα το οποίο σχεδιάστηκε από την καθηγήτρια και εφαρμόστηκε στην δεύτερη τάξη του λυκείου ενός ιδιωτικού σχολείου, το οποίο βρίσκεται στην Αθήνα, κατά την ακαδημαϊκή χρονιά 2004-2005. Η καθηγήτρια αντιμετώπισε την πρόκληση του να διεξαγάγει ένα μάθημα το οποίο θα κινούσε περαιτέρω το ενδιαφέρον των μαθητών για τη μελέτη της ακαδημαϊκής αγγλικής γλώσσας χωρίς το φορτίο της εργασίας στο σπίτι, εφόσον οι μαθητές θα έπρεπε να συγκεντρωθούν στην προετοιμασία των μαθημάτων για τις πανελλήνιες εξετάσεις για την είσοδο τους στα πανεπιστήμια. Επειδή όμως ο τελικός βαθμός του μαθήματος της αγγλικής γλώσσας θα μετρούσε στο συνολικό μέσο όρο βαθμό της ακαδημαϊκής χρονιάς, θα έπρεπε να είναι κατά το δυνατόν υψηλότερος. Δύο άλλοι κύριοι παράγοντες, οι οποίοι θα έπρεπε να ληφθούν υπόψη, ήταν η διαρκής ανάγκη για την εξέλιξη δραστηριοτήτων προφορικής επικοινωνίας καθώς και η περαιτέρω ανάπτυξη των δεξιοτήτων της κριτικής σκέψης.Το μάθημα θα παρουσιαστεί και περιγραφεί μέσα από τη μελέτη του θέματος της «παγκοσμιοποίησης», το οποίο βασίζεται στο κεφάλαιο του προβλεπόμενου σχολικού εγχειριδίου. Το πρώτο κεφάλαιο θα παρουσιάσει τη διδακτική κατάσταση όσον αφορά στο συγκεκριμένο σχολείο, τους εμπλεκόμενους μαθητές, τις εκπαιδευτικές παραμέτρους, τους σκοπούς, την πολιτική και τους στόχους του, το πρόγραμμα καθώς επίσης και την εφαρμογή του στη συγκεκριμένη τάξη. Το δεύτερο κεφάλαιο θα ασχοληθεί με την επικοινωνιακή μεθοδολογία και τη δυναμική της σχέση με της επικοινωνιακής δεξιότητας στον προφορικό λόγο, την επικοινωνία και τη σχέση της με τις δεξιότητες της κριτικής σκέψης, τη διδακτική της επικοινωνιακής γλώσσας και τα κριτήρια που διέπουν την επιτυχή παραγωγή του προφορικού λόγου στην Αγγλική ως ξένη γλώσσα. Εκπαιδευτικές τεχνικές, όπως ομάδες εργασίας και συνεργασίας, η γλώσσα του δασκάλου και η γλώσσα του μαθητή, καθώς και η ιδέα της παραγωγής προφορικού λόγου ως κίνητρο για κριτική σκέψη και της κριτικής σκέψης ως κίνητρο για την παραγωγή προφορικού λόγου θα συζητηθούν. Το τρίτο κεφάλαιο αφορά στην πρακτική πλευρά της διδακτικής της κριτικής σκέψης μέσα από δραστηριότητα στις οποίες κυριαρχεί ο προφορικός λόγος. Οι δραστηριότητες οι οποίες βασίζονται στο αντιπροσωπευτικό κεφάλαιο του βιβλίου, Raise the Issues και διέπονται από τις αρχές της μάθησης με βάση τις δραστηριότητες (Task-Based Learning), παρουσιάζονται, αιτιολογούνται και αξιολογούνται σε θεωρητική βάση. Η σειρά των μαθημάτων, τα οποία συνοδεύονται, από σχόλια, εσωκλείονται στο CD του παραρτήματος, ενώ το συγκεκριμένο κεφάλαιο δίνει κυρίως έμφαση στη σειρά των μαθημάτων προετοιμασίας, η οποία οδηγεί σε μια επίσημη ομαδική συζήτηση. Ο σκοπός επικεντρώνεται στο να ενισχυθεί η γνώση των μαθητών τόσο μέσα από την ανεξάρτητη σκέψη όσο και μέσα από τις ομάδες εργασίας κατά τη διάρκεια των προφορικών δραστηριοτήτων. Το τέταρτο κεφάλαιο συνοψίζει την παρουσίαση του πρωτότυπου μαθήματος με μια περίληψη της σημασίας που έχει η προσέγγιση του προφορικού λόγου ως κίνητρο για κριτική σκέψη.

Διπλωματική εργασία

Ελληνικό Ανοικτό Πανεπιστήμιο (EL)
Hellenic Open University (EN)

2007
2013-12-16T10:00:45Z


Ελληνικό Ανοικτό Πανεπιστήμιο



*Η εύρυθμη και αδιάλειπτη λειτουργία των διαδικτυακών διευθύνσεων των συλλογών (ψηφιακό αρχείο, καρτέλα τεκμηρίου στο αποθετήριο) είναι αποκλειστική ευθύνη των αντίστοιχων Φορέων περιεχομένου.