The impact of the web on the teaching of reading : a small-scale comparative study of conventional and web-based reading in a secondary EFL context

 
δείτε την πρωτότυπη σελίδα τεκμηρίου
στον ιστότοπο του αποθετηρίου του φορέα για περισσότερες πληροφορίες και για να δείτε όλα τα ψηφιακά αρχεία του τεκμηρίου*
κοινοποιήστε το τεκμήριο




2007 (EL)
The impact of the web on the teaching of reading : a small-scale comparative study of conventional and web-based reading in a secondary EFL context

ΒΑΚΚΑ ΛΟΥΚΙΑ

Περίληψηεδομένου ότι η χρήση της διδασκαλίας βασισμένης στο διαδίκτυο αυξάνεται σε πολλά εκπαιδευτικά πεδία, οι ερευνητές έχουν αναγνωρίσει τη σημασία της αξιολόγησης των επιδράσεών της στα μαθησιακά αποτελέσματα όπως τη μάθηση, την απόδοση και την ικανοποίηση. Συχνά αυτά τα αποτελέσματα συγκρίνονται με εκείνα της συμβατικής διδασκαλίας στην τάξη προκειμένου να καθοριστεί ποια διδακτική μέθοδος – η συμβατική ή η βασισμένη στο διαδίκτυο – είναι καλύτερη. Εντούτοις, τα αποτελέσματα είναι συχνά ασυμβίβαστα μιας και σημαντικές διαφορές στην τεχνολογία και την παρουσίαση, στις εξετασμένες μεταβλητές και τα μέτρα μάθησης καθιστούν τη σύγκριση μεταξύ των δύο τρόπων διδασκαλίας δύσκολη.Παρά τα καταγεγραμμένα αντικρουόμενα ευρήματα, η παρούσα μελέτη εστίασε στη σχέση μεταξύ της ανάγνωσης βασισμένης στο διαδίκτυο και της συμβατικής ανάγνωσης εξαιτίας της εξαπλωμένης χρήσης του παγκόσμιου ιστού και υποστήριξε την ιδέα ότι ο αντίκτυπος του διαδικτύου είναι αρκετά ισχυρός για να διευκολύνει την κατανόηση της ξένης γλώσσας. Ο στόχος της μελέτης ήταν να εξετάσει την κατανόηση, τις αντιλήψεις και το βαθμό ικανοποίησης των μαθητών απέναντι και στις δύο εκπαιδευτικές μεθόδους από μια ποιοτική πλευρά.Συνολικά οκτώ μαθητές γυμνασίου, που είχαν διαφορετικά επίπεδα ανάγνωσης αλλά μια εξοικείωση με τους υπολογιστές, συμμετείχαν εθελοντικά σε αυτήν την μελέτη. Η ερευνήτρια – η οποία ήταν επίσης η καθηγήτρια – δίδαξε πέντε συμβατικά μαθήματα ανάγνωσης και πέντε βασισμένα στο διαδίκτυο που εξέταζαν τα ίδια θέματα ώστε να κάνει όσο το δυνατό πιο αντικειμενική τη σύγκριση μεταξύ τους. Τα εργαλεία μέτρησης που χρησιμοποιήθηκαν στη μελέτη ήταν μια έρευνα του υποβάθρου ανάγνωσης και τεχνολογίας των μαθητών που έδινε πληροφορίες για τις αναγνωστικές συνήθειες και δυνατότητες καθώς και το επίπεδο εξοικείωσης τους με τους υπολογιστές. Επιπλέον χρησιμοποιήθηκαν τα φύλλα εργασίας κάθε μαθήματος, τα ημερολόγια των μαθητών, η παρατήρηση της καθηγήτριας και το ερωτηματολόγιο αξιολόγησης με ανοικτού τύπου ερωτήσεις.Το κύριο πόρισμα της μελέτης ήταν ότι οι επιλεγμένοι συμμετέχοντες ικανοποιήθηκαν με τα οφέλη που τους προσέφεραν τα τεχνολογικά μαθήματα. Τα αποτελέσματα της έρευνας επίσης έδειξαν ότι η πλειοψηφία των συμμετεχόντων και ειδικά εκείνοι με τις χαμηλότερες δυνατότητες ανάγνωσης απέδωσαν ελαφρώς καλύτερα στα διαδικτυακά μαθήματα ενώ οι υπόλοιποι ανταποκρίθηκαν εξίσου αποτελεσματικά και στους δύο τρόπους διδασκαλίας. Ίσως η προηγούμενη εμπειρία και εξοικείωση των συγκεκριμένων μαθητών με την τεχνολογία επηρέασαν θετικά τη στάση τους απέναντι στα βασισμένα στο διαδίκτυο μαθήματα. Η μελέτη καταλήγει με το επιχείρημα ότι η ενσωμάτωση υλικών ανάγνωσης από το διαδίκτυο στη γλωσσική διδασκαλία είναι ένας αποδοτικός τρόπος για να αυξηθούν τα αποτελέσματα μάθησης. Το διαδίκτυο κρατά τη μεγάλη υπόσχεση να γίνει ένα ισχυρό εκπαιδευτικό εργαλείο που αυξάνει τη συμμετοχή των μαθητών στην ανάγνωση, ενισχύει την κατανόηση κειμένου και βελτιώνει τις δεξιότητες ανάγνωσης. Όμως επειδή το διαδίκτυο έχει πρόσφατα ενταχθεί στην παραδοσιακή τάξη, συνεχής έρευνα και πειραματισμός απαιτείται.

Διπλωματική εργασία

Ελληνικό Ανοικτό Πανεπιστήμιο (EL)
Hellenic Open University (EN)

2007
2013-12-16T10:03:11Z


Ελληνικό Ανοικτό Πανεπιστήμιο



*Η εύρυθμη και αδιάλειπτη λειτουργία των διαδικτυακών διευθύνσεων των συλλογών (ψηφιακό αρχείο, καρτέλα τεκμηρίου στο αποθετήριο) είναι αποκλειστική ευθύνη των αντίστοιχων Φορέων περιεχομένου.