The TBL (task-based learning) framework in the 5th form of the greek state primary school as an effective way to promote oral fluency and interaction

 
δείτε την πρωτότυπη σελίδα τεκμηρίου
στον ιστότοπο του αποθετηρίου του φορέα για περισσότερες πληροφορίες και για να δείτε όλα τα ψηφιακά αρχεία του τεκμηρίου*
κοινοποιήστε το τεκμήριο




2007 (EL)
The TBL (task-based learning) framework in the 5th form of the greek state primary school as an effective way to promote oral fluency and interaction

ΚΟΚΚΑΛΗ ΙΩΑΝΝΑ

ΠΕΡΙΛΗΨΗΣτόχος αυτής της διπλωματικής εργασίας είναι να εστιάσει στην αναγκαιότητα αναδιαρθρώσεων της Πρωτοβάθμιας εκπαιδευτικής πρακτικής, όσον αφορά στη διδασκαλία της Αγγλικής ως Ξένης Γλώσσας, δεδομένης της παρατήρησης πως οι διδακτικές πρακτικές δε συμφωνούν με τις προτάσεις του Αναλυτικού Προγράμματος για το Ελληνικό Δημόσιο Δημοτικό Σχολείο. Σύμφωνα με το Α.Π, οι μαθητές θα πρέπει να διδάσκονται τις δομές της Ξένης Γλώσσας προκειμένου να μπορούν να χρησιμοποιούν τη γλώσσα για επικοινωνιακούς σκοπούς.Επικεντρώνοντας, επίσης, σε σύγχρονες θεωρίες της Γλωσσολογίας και της Παιδαγωγικής Επιστήμης, σε σχέση πάντα με προσεγγίσεις και μεθόδους της διδασκαλίας και εκμάθησης της Αγγλικής Γλώσσας, η ερευνήτρια θα προσπαθήσει να υιοθετήσει μια πιο επικοινωνιακή μέθοδο διδασκαλίας, βασισμένη σε εργασίες, πρωτίστως, για τις δραστηριότητες προφορικού λόγου.Ξεκινώντας με τη διατύπωση της υπόθεσης ότι η συγκεκριμένη μεθοδολογία ίσως καταφέρει πιο αποτελεσματικά να αυξήσει τα κίνητρα των μαθητών και να προάγει ευχέρεια προφορικού λόγου και επικοινωνιακή αλληλεπίδραση στην τάξη, η παρούσα μελέτη εξετάζει το πώς οι μαθητές μιας τάξης Δημοτικού Σχολείου αντιλήφθηκαν μια σειρά συμπληρωματικών μαθημάτων, βασισμένων σε επικοινωνιακές δραστηριότητες. Επιδιώκεται τα πέντε μαθήματα, που η καθηγήτρια σχεδίασε, δίδαξε και αξιολόγησε, να δώσουν τη δυνατότητα στους μαθητές για κατανόηση αλλά, κυρίως, για παραγωγή και χρήση προφορικού λόγου, προκειμένου να επικοινωνούν ουσιαστικά σε ένα μαθησιακό περιβάλλον που τους παρέχει υποστήριξη.Επιπλέον, το γεγονός ότι αυτή η μέθοδος δίνει έμφαση στις δραστηριότητες, τις προσανατολισμένες σε ένα σκοπό, και στην επικοινωνία, αυξάνει την αυτονομία των μαθητών και την ενεργό συμμετοχή τους σε μία συνεχή μαθησιακή διαδικασία που συνδυάζει τη γλώσσα με επικοινωνιακές δεξιότητες, αντανακλώντας περισσότερο, επομένως, στη φύση της αληθινής αλληλεπίδρασης στην τάξη.Τέλος, η μελέτη καταλήγει στο συμπέρασμα ότι αυτή η καινοτομία μπορεί να συνεισφέρει αποτελεσματικά στην ενίσχυση παραγωγής προφορικού λόγου. Κρίνεται, επίσης, αναγκαίο τόσο για τους μαθητές, να αλλάξουν τις αντιλήψεις τους σχετικά με την εκμάθηση της γλώσσας, όσο και για τους εκπαιδευτικούς, να αναθεωρήσουν τις μεθόδους τους στη διδακτική πρακτική. Βέβαια, η ανάγκη για περαιτέρω έρευνα σε μικρούς μαθητές, σε σχέση με ορισμένα ζητήματα που τέθηκαν, παραμένει ουσιαστική.

Διπλωματική εργασία

Ελληνικό Ανοικτό Πανεπιστήμιο (EL)
Hellenic Open University (EN)

2007
2013-12-16T10:03:29Z


Ελληνικό Ανοικτό Πανεπιστήμιο



*Η εύρυθμη και αδιάλειπτη λειτουργία των διαδικτυακών διευθύνσεων των συλλογών (ψηφιακό αρχείο, καρτέλα τεκμηρίου στο αποθετήριο) είναι αποκλειστική ευθύνη των αντίστοιχων Φορέων περιεχομένου.