Self-assessment as an alternative method of assessing speaking skills in the sixth grade of a greek state primary school classroom

 
δείτε την πρωτότυπη σελίδα τεκμηρίου
στον ιστότοπο του αποθετηρίου του φορέα για περισσότερες πληροφορίες και για να δείτε όλα τα ψηφιακά αρχεία του τεκμηρίου*
κοινοποιήστε το τεκμήριο




2007 (EL)
Self-assessment as an alternative method of assessing speaking skills in the sixth grade of a greek state primary school classroom

ΧΑΛΚΙΑ ΑΙΚΑΤΕΡΙΝΗ

ΠΕΡΙΛΗΨΗΗ αυτοαξιολόγηση είναι μια μορφή εναλλακτικής αξιολόγησης που χρησιμοποιείται σε πολλά μέρη του κόσμου. Παρόλα αυτά η χρήση της δεν αποτελεί κοινή πρακτική στην Ελληνική Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση. Η παρούσα διατριβή διερευνά τις δυνατότητες της αυτοαξιολόγησης σαν εναλλακτική μέθοδο αξιολόγησης των προφορικών δεξιοτήτων των μικρών μαθητών. Για το σκοπό αυτό πρώτα διεξήγαμε μια έρευνα μεταξύ των εκπαιδευτικών Αγγλικής Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης στην Άρτα, όπου εργαζόμαστε, με σκοπό να διερευνήσουμε τις μεθόδους αξιολόγησης που χρησιμοποιούν με τους μικρούς μαθητές καθώς και το βαθμό στον οποίο κατανοούν και χρησιμοποιούν την αυτοαξιολόγηση στην διδασκαλία τους. Στη συνέχεια εφαρμόσαμε την αυτοαξιολόγηση σε μια τάξη μαθητών της Έκτης )ημοτικού σε μια σειρά προφορικών ασκήσεων για να διερευνήσουμε την αντίδρασή τους στην αυτοαξιολόγηση και τα οφέλη που έχει για αυτούς. Τα αποτελέσματα των ερωτηματολογίων των εκπαιδευτικών έδειξαν ότι παρόλο που οι συγκεκριμένοι εκπαιδευτικοί κατανοούν σε πολύ μεγάλο βαθμό βασικές έννοιες σχετικά με την αυτοαξιολόγηση, διστάζουν να την εφαρμόσουν στην τάξη τους. Τα αποτελέσματα των ερωτηματολογίων των μαθητών και των παρατηρήσεων στην τάξη έδειξαν ότι ήταν μια θετική για αυτούς εμπειρία. Παρόλο που η εφαρμογή της ήταν περιορισμένης χρονικής διάρκειας, αποδείχθηκε μια πολύτιμη δραστηριότητα που συνέβαλλε στην δημιουργία κινήτρων στους μαθητές και τους βοήθησε να συμμετέχουν πιο ενεργά στη διαδικασία μάθησης. Επιπλέον, τους βοήθησε να σημειώσουν πρόοδο στα προφορικά καθώς τους έδωσε τη δυνατότητα να παρατηρήσουν τις δυνατότητες και τις αδυναμίες τους και να προσπαθήσουν να βελτιωθούν. Επίσης έδειξαν τις πρακτικές δυσκολίες που αντιμετώπισαν οι μαθητές κατά την εφαρμογή της αυτοαξιολόγησής τους.

Διπλωματική εργασία

Ελληνικό Ανοικτό Πανεπιστήμιο (EL)
Hellenic Open University (EN)

2007
2013-12-16T10:03:37Z


Ελληνικό Ανοικτό Πανεπιστήμιο



*Η εύρυθμη και αδιάλειπτη λειτουργία των διαδικτυακών διευθύνσεων των συλλογών (ψηφιακό αρχείο, καρτέλα τεκμηρίου στο αποθετήριο) είναι αποκλειστική ευθύνη των αντίστοιχων Φορέων περιεχομένου.