Implementing the communicative approach and cooperative learning practices in the third grade EFL classroom of a greek state primary school

 
This item is provided by the institution :

Repository :
Institutional Repository of the Hellenic Open University
see the original item page
in the repository's web site and access all digital files if the item*
share



Thesis (EN)

2007 (EN)
Implementing the communicative approach and cooperative learning practices in the third grade EFL classroom of a greek state primary school

KATHERINE N. DRAKONTAIDIS

Π Ε Ρ Ι Λ Η Ψ ΗΗ εν λόγω διατριβή επιδιώκει να προσδώσει μια σύντομη περίληψη της παιδαγωγικής θεωρίας καθώς και της θεωρίας που αφορά την εκμάθηση γλωσσών μέσω της μελέτης των επιπτώσεων που αυτές ασκούν στη διδασκαλία της Αγγλικής ως ξένης γλώσσας. Πιο συγκεκριμένα, η μελέτη διερευνά σύγχρονες μεθοδολογικές προσεγγίσεις δίνοντας έμφαση σε εκφάνσεις της επικοινωνιακής προσέγγισης και στη διδακτική στρατηγική της συνεργατικής μάθησης και τονίζει την επίδραση που ασκούν οι μεθοδολογικές αυτές προσεγγίσεις στην εκμάθηση της Αγγλικής ως ξένης γλώσσας από τους μικρούς μαθητές. Επιχειρείται να παρουσιαστεί τεκμηριωμένα αφενός ότι η εφαρμογή ορισμένων αρχών της επικοινωνιακής προσέγγισης ενδέχεται να αποβεί επωφελής για τους μικρούς μαθητές και αφετέρου ότι η συνεργατική διδακτική στρατηγική βελτιώνει σε αρκετό βαθμό τα μαθησιακά αποτελέσματα στον τομέα της διδασκαλίας της Αγγλικής ως ξένης γλώσσας.Σε μια σοβαρή απόπειρα να εφαρμοστούν ορισμένες πλευρές της επικοινωνιακής μεθόδου και της συνεργατικής διδασκαλίας στην σχολική τάξη όπου διδάσκεται η αγγλική ως δεύτερη ξένη γλώσσα, σύγχρονες διδακτικές αρχές εφαρμόστηκαν σε μια τάξη τρίτης δημοτικού σε ένα δημόσιο ελληνικό σχολείο. Ένα μάθημα Αγγλικής γλώσσας μαγνητοφωνήθηκε και δύο μαθήματα μαγνητοσκοπήθηκαν και καταγράφηκαν σε DVD προκειμένου να συγκεντρωθούν ορισμένα ποιοτικά δεδομένα για τη διατριβή αυτή. Η παρούσα ερευνήτρια δίδει μία λεπτομερή περιγραφή των μαθημάτων και παρέχει στον αναγνώστη ρεαλιστική εικόνα της διδασκαλίας μέσα στην τάξη του δημόσιου δημοτικού σχολείου. Η παρακολούθηση των DVD δείχνει ότι οι μαθητές που συμμετείχαν στις συνεργατικές διδασκαλίες υποστήριξαν ο ένας τον άλλον σε μία προσπάθεια να μάθουν ο ένας από τον άλλον μέσα σε θετικό και φιλικό περιβάλλον, ενώ παράλληλα η σχολική τάξη ως σύνολο συμμετείχε ενεργά στην διαδικασία της μάθησης.Η διατριβή υποστηρίζει τη θέση ότι η γνώση της παιδαγωγικής θεωρίας και της θεωρίας που αφορά την εκμάθηση γλωσσών συμβάλλει στην υιοθέτηση διδακτικών πρακτικών από τους εκπαιδευτικούς ξένων γλωσσών, οι οποίες μπορούν να βελτιώνουν τη διδασκαλία και να μεγιστοποιούν τη συμμετοχή των μαθητών στη μάθηση. Στο τέλος της διατριβής εκφέρονται συμπεράσματα για την συγκεκριμένη τάξη και διατυπώνονται ενδεικτικές προτάσεις για την εκπαίδευση, την επιμόρφωση και την επαγγελματική αναβάθμιση των εκπαιδευτικών ξένων γλωσσών.

Διπλωματική εργασία

Ελληνικό Ανοικτό Πανεπιστήμιο (EL)
Hellenic Open University (EN)

2007
2013-12-16T10:03:45Z


Ελληνικό Ανοικτό Πανεπιστήμιο



*Institutions are responsible for keeping their URLs functional (digital file, item page in repository site)