Exploiting call to develop 6th graders' cultural awareness through reading

 
δείτε την πρωτότυπη σελίδα τεκμηρίου
στον ιστότοπο του αποθετηρίου του φορέα για περισσότερες πληροφορίες και για να δείτε όλα τα ψηφιακά αρχεία του τεκμηρίου*
κοινοποιήστε το τεκμήριο




2007 (EL)
Exploiting call to develop 6th graders' cultural awareness through reading

ΣΕΡΒΕΤΑ ΘΕΟΔΩΡΑ

ΠερίληψηΗ παρούσα μελέτη έχει ως στόχο να παρουσιάσει μια προσπάθεια να αναπτύξουν οι μαθητές της ΣΤ' Δημοτικού πολιτισμική συνείδηση μέσα από τη διαδικασία ανάγνωσης και κατανόησης γραπτού λόγου αλλά και τη βοήθεια υπολογιστή στην εκμάθηση της γλώσσας. Το να μαθαίνεις μια γλώσσα σημαίνει ότι ταυτόχρονα μαθαίνεις και μια κουλτούρα αφού η γλώσσα είναι πάντα ένα κομμάτι από μια κουλτούρα. Η παγκοσμιοποίηση σήμερα απαιτεί όχι μόνο τη χρήση μιας γλώσσας επικοινωνίας αλλά και μια συνειδητοποίηση της πολιτιστικής ποικιλομορφίας. Αυτός είναι και ο λόγος που σήμερα η διδασκαλία της ξένης γλώσσας προσπαθεί να συνδυάσει την ανάπτυξη της γλωσσολογικής και επικοινωνιακής ικανότητας παράλληλα με την πολιτισμική και διαπολιτισμική συνείδηση. Η ανάπτυξη της πολιτισμικής συνείδησης στη συγκεκριμένη μελέτη απευθύνεται σε μαθητές της ΣΤ' Δημοτικού ενός Δημόσιου Ελληνικού Δημοτικού Σχολείου και υλοποιείται μέσα από τη διαδικασία ανάγνωσης και κατανόησης γραπτού λόγου αλλά και τη βοήθεια υπολογιστή στην εκμάθηση της γλώσσας. Τα κείμενα που χρησιμοποιούνται είναι υπερκείμενα που δημιουργήθηκαν με τη βοήθεια του Παγκόσμιου Ιστού και οι ασκήσεις είναι βασικά σχεδιασμένες μέσα από αυτόν. Οι στρατηγικές ανάγνωσης και κατανόησης γραπτού λόγου – βασικά η στρατηγική της γρήγορης ανάγνωσης για την κατανόηση της κεντρικής ιδέας και για την εύρεση συγκεκριμένων πληροφοριών – χρησιμοποιούνται επίσης ως μέσο για την επίτευξη διαπολιτισμικής μάθησης.Η διατριβή αποτελείται από δύο μέρη, ένα θεωρητικό και ένα πρακτικό. Στο πρώτο μέρος (κεφάλαια 1,2,3) παρουσιάζονται τα θεωρητικά θεμέλια σε σχέση με τις τρεις πτυχές της σχετικής βιβλιογραφίας – κουλτούρα και πολιτιστική συναίσθηση, ανάγνωση και κατανόηση γραπτού λόγου, και εκμάθηση γλώσσας με τη βοήθεια υπολογιστή. Στο δεύτερο μέρος (κεφάλαια 4,5) παρουσιάζεται πρώτα μια σειρά μαθημάτων που στη συνέχεια αναλύεται στα επιμέρους στοιχεία της και τελικά αξιολογείται οδηγώντας έτσι σε ποικίλα συμπεράσματα.

Διπλωματική εργασία

Ελληνικό Ανοικτό Πανεπιστήμιο (EL)
Hellenic Open University (EN)

2007
2013-12-16T10:03:49Z


Ελληνικό Ανοικτό Πανεπιστήμιο



*Η εύρυθμη και αδιάλειπτη λειτουργία των διαδικτυακών διευθύνσεων των συλλογών (ψηφιακό αρχείο, καρτέλα τεκμηρίου στο αποθετήριο) είναι αποκλειστική ευθύνη των αντίστοιχων Φορέων περιεχομένου.