Developing and improving in-service teachers' competence in and use of the foreign language [Cd-rom] : theoretical foundations and training: [Διπλωματική διατριβή]

 
This item is provided by the institution :

Repository :
Institutional Repository of the Hellenic Open University
see the original item page
in the repository's web site and access all digital files if the item*
share



Thesis (EN)

2008 (EN)
Developing and improving in-service teachers' competence in and use of the foreign language [Cd-rom] : theoretical foundations and training: [Διπλωματική διατριβή]

ΣΟΦΙΑ ΚΑΚΑΒΟΥΛΑ

Τις τελευταίες δεκαετίες ο τομέας της εκπαιδευτικής επιμόρφωσης και ανάπτυξηςβρίσκεται στο επίκεντρο της προσοχής και υπάρχει πληθώρα επιμορφωτικών προγραμμάτωνγια καθηγητές, είτε προ-υπηρεσιακά είτε ενδοϋπηρεσιακά, που προσφέρονται και απόδημόσιους και από ιδιωτικούς φορείς. Γίνεται ολοένα και περισσότερο αντιληπτό ότι ηεπιμόρφωση και εκπαίδευση των καθηγητών θα πρέπει να είναι μια συνεχής διαδικασία,στην οποία οι καθηγητές που επιθυμούν να είναι ενήμεροι για όλες τις καινούριες τάσεις καιεξελίξεις, θα συμμετέχουν καθ όλη τη διάρκεια της καριέρας τους. Αυτό έχει σαναποτέλεσμα τη γενικότερη αναβάθμιση του σχεδιασμού και της υλοποίησης τωνεκπαιδευτικών επιμορφωτικών προγραμμάτων τα οποία επικεντρώνονται κυρίως σεθεωρητικά και μεθοδολογικά θέματα.Ένα πεδίο, όμως, που φαίνεται να είναι παραμελημένο είναι η συστηματική βελτίωσηκαι ανάπτυξη της γλωσσικής επάρκειας και ικανότητας των ίδιων των καθηγητών τηςΑγγλικής γλώσσας. Τα επιμορφωτικά προγράμματα για καθηγητές συνήθως θεωρούνδεδομένη τη γλωσσική ευχέρεια και ικανότητα των εκπαιδευτικών στην ξένη γλώσσα και,έτσι, δίνουν περισσότερη έμφαση σε θέματα θεωρίας και μεθοδολογίας. Ωστόσο, είναιπραγματικότητα ότι αρκετοί καθηγητές αισθάνονται άβολα όσον αφορά τη χρήση της ξένηςγλώσσας εντός και εκτός της τάξης. Η παρούσα έρευνα αποπειράται να εξετάσει το κατάπόσο σίγουροι αισθάνονται οι καθηγητές για τη γλωσσική τους επάρκεια, εάν ηαυτοπεποίθησή τους στη χρήση της ξένης γλώσσας επηρεάζει καθ οιονδήποτε τρόπο τιςεκπαιδευτικές τεχνικές τους και εάν πράγματι υπάρχει η ανάγκη για ενδοϋπηρεσιακάπρογράμματα επιμόρφωσης που θα στοχεύουν στη βελτίωση και ανάπτυξη της γλωσσικήςικανότητάς τους.Τα δεδομένα που υποστηρίζουν αυτή την έρευνα προέρχονται από τα ποσοτικάαποτελέσματα του ερωτηματολογίου και από τα ποιοτικά αποτελέσματα των συνεντεύξεωνμε καθηγητές Αγγλικών από δημόσια σχολεία δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης. Από τηνανάλυση των στοιχείων μπορούμε να συμπεράνουμε ότι οι καθηγητές των δημόσιωνσχολείων χρειάζεται να συμμετάσχουν σε επιμορφωτικά προγράμματα που εμπεριέχουνδιδακτικό υλικό για τη βελτίωση της γλωσσικής τους ικανότητας και, γι αυτό, η παρούσαμελέτη προτείνει ένα πρόγραμμα επιμόρφωσης που στοχεύει στον τομέα της γλωσσικήςανάπτυξης των καθηγητών στην ξένη γλώσσα.

Διπλωματική εργασία

Ελληνικό Ανοικτό Πανεπιστήμιο (EL)
Hellenic Open University (EN)

2013-12-16T10:10:31Z
2008-08-27


Ελληνικό Ανοικτό Πανεπιστήμιο



*Institutions are responsible for keeping their URLs functional (digital file, item page in repository site)