Exploiting a film script corpus and concordancing software within the context of a first grade general English class of a greek "EPAL"

 
This item is provided by the institution :

Repository :
Institutional Repository of the Hellenic Open University
see the original item page
in the repository's web site and access all digital files if the item*
share



Thesis (EN)

2008 (EN)
Exploiting a film script corpus and concordancing software within the context of a first grade general English class of a greek "EPAL"

ΑΝΝΑ Ι.ΝΙΚΗΦΟΡΙΔΟΥ

ABSTRACTThis study describes the experimental use of concordancing software and a film script corpus in a 1st grade English class of a Greek “EPAL” school. After establishing learners' needs and wants through a questionnaire and examining the course book syllabus, I designed activities and lessons based on TBL methodology using the aforementioned learning tools. Some activities were then tried out in class and others in the computer room, under teacher guidance and observation. At the end of the experiment by means of another questionnaire and my observations, I tried to determine (a) whether there were changes in learners' attitudes towards the software and the corpus (b) to what extent these tools could provide material compatible with the syllabus, (c) whether they assisted my work as a teacher, and (d) possible guidelines for teaching English with these learning tools.Η εργασία αυτή περιγράφει την πειραματική χρήση σεναρίων ταινιών και προγράμματος ανάλυσης κειμένων στην πρώτη τάξη ενός ΕΠΑΛ. Αφού διαπιστώθηκαν οι ανάγκες των μαθητών με ερωτηματολόγιο και αναλύθηκε το πρόγραμμα σπουδών, σχεδιάστηκαν δραστηριότητες βασισμένες στο μοντέλο διδασκαλίας μέσω δραστηριοτήτων με χρήση των προαναφερθέντων μέσων. Μερικές δραστηριότητες δοκιμάστηκαν στην τάξη και άλλες στο εργαστήριο πληροφορικής. Με το πέρας του πειράματος έγινε προσπάθεια να διαπιστωθεί μέσω παρατηρήσεων της καθηγήτριας αλλά και ενός ερωτηματολογίου προς τους μαθητές (α) εάν άλλαξε η στάση των μαθητών προς τη διδασκαλία με τα χρησιμοποιηθέντα μέσα, (β) κατά πόσον τα μέσα παρείχαν υλικό διδασκαλίας σύμφωνο με το πρόγραμμα σπουδών, (γ) εάν τα μέσα υποστήριξαν τη διδάσκουσα στο έργο της, και (δ) ένα πλαίσιο οδηγιών για τη χρήση αυτών των εργαλείων μάθησης στη διδασκαλία της Αγγλικής γλώσσας.

Διπλωματική εργασία

Ελληνικό Ανοικτό Πανεπιστήμιο (EL)
Hellenic Open University (EN)

2013-12-16T10:10:48Z
2008-08-27


Ελληνικό Ανοικτό Πανεπιστήμιο



*Institutions are responsible for keeping their URLs functional (digital file, item page in repository site)