Aprentissage du FLE tout au long de la vie : le cas des Centres de ormation des Adultes

 
δείτε την πρωτότυπη σελίδα τεκμηρίου
στον ιστότοπο του αποθετηρίου του φορέα για περισσότερες πληροφορίες και για να δείτε όλα τα ψηφιακά αρχεία του τεκμηρίου*
κοινοποιήστε το τεκμήριο




2007 (EL)
Aprentissage du FLE tout au long de la vie : le cas des Centres de ormation des Adultes

ΕΛΕΝΗ ΓΡΗΓΟΡΙΟΥ

ΠΕΡΙΛΗΨΗΜέσα στο νέο περιβάλλον της παγκοσµιοποίησης της οικονοµίας, της διάδοσης των νέων τεχνολογιών και τον κίνδυνο της πολιτιστικής οµοιοµορφίας, ο προσανατολισµός της ευρωπαϊκής εκπαιδευτικής πολιτικής στρέφεται σε στρατηγικές κατάλληλες και συγκεκριµένες δράσεις για να αντιµετωπιστεί η σύγχρονη κοινωνική και οικονοµική εξέλιξη. Η εφαρµογή, άρα, της δια βίου εκπαίδευσης καθίσταται µια προτεραιότητα της Ευρωπαϊκής Ένωσης µε σκοπό να διευκολύνει τη µετάβαση στην κοινωνία της γνώσης. Η απόκτηση βασικών γνώσεων από τους ευρωπαίους πολίτες συµβάλλει στην προσωπική ολοκλήρωση, στη διαµόρφωση ενεργών πολιτών, στην κοινωνική ένταξη και στην απασχολησιµότητα και προσαρµοστικότητα σε διάφορα περιβάλλοντα.Άλλωστε, η γνώση περισσότερων κοινοτικών γλωσσών παραµένει µια προϋπόθεση απαραίτητη για να µπορέσει κανείς να επωφεληθεί από τις επαγγελµατικές και προσωπικές δυνατότητες που προσφέρει η Ενωµένη Ευρώπη. Επιπλέον, διευκολύνει την προσαρµογή σε περιβάλλοντα εργασίας και ζωής διακρινόµενα από διαφορετικούς πολιτισµούς, αποτελεί το µέσον για τη γνωριµία του άλλου και ενδυναµώνει το συναίσθηµα της προσάρτησης στην Ευρώπη. Δεδοµένου, λοιπόν, της σηµασίας της δια βίου εκπαίδευσης και της πολυγλωσσίας στη σύγχρονη κοινωνία, προσπαθούµε να παρουσιάσουµε µια µελέτη περίπτωσης των Κέντρων Εκπαίδευσης Ενηλίκων. Αποσαφηνίζουµε τον όρο « δια βίου εκπαίδευση » και τις δυνατές µορφές της, εξετάζουµε το προφίλ των ενηλίκων εκπαιδευοµένων και το ρόλο του εκπαιδευτή και προσδιορίζουµε τις µεθόδους και τις τεχνικές που χρησιµοποιούνται στο συγκεκριµένο κοινό. Η έρευνά µας γίνεται πάνω στην εκµάθηση της Γαλλικής ως ξένης γλώσσας από ενήλικες εκπαιδευόµενους σε ένα Κέντρο Εκπαίδευσης Ενηλίκων και εστιάζει πάνω στις ανάγκες και τις προσδοκίες των εκπαιδευοµένων. Για την πραγµατοποίηση της έρευνας, µοιράζουµε ερωτηµατολόγια στους ενήλικους εκπαιδευόµενους και εξετάζουµε τις απόψεις των εκπαιδευτών πάνω στις δυσκολίες της διδασκαλίας και τα προβλήµατα των εκπαιδευοµένων.Τέλος, παρουσιάζουµε τα συµπεράσµατά µας από την έρευνα και καταθέτουµε τις προτάσεις µας για να βελτιώσουµε τους τρόπους διδασκαλίας και µάθησης στα Κέντρα Εκπαίδευσης Ενηλίκων.

Διπλωματική εργασία

Ελληνικό Ανοικτό Πανεπιστήμιο (EL)
Hellenic Open University (EN)

Γαλλική γλώσσα
Ελληνική γλώσσα

2007
2013-12-16T10:28:08Z


Ελληνικό Ανοικτό Πανεπιστήμιο



*Η εύρυθμη και αδιάλειπτη λειτουργία των διαδικτυακών διευθύνσεων των συλλογών (ψηφιακό αρχείο, καρτέλα τεκμηρίου στο αποθετήριο) είναι αποκλειστική ευθύνη των αντίστοιχων Φορέων περιεχομένου.