Le message publicitaire comme moyen d enseignement/apprentissage interculturel dans une classes de FLE en Grece

 
δείτε την πρωτότυπη σελίδα τεκμηρίου
στον ιστότοπο του αποθετηρίου του φορέα για περισσότερες πληροφορίες και για να δείτε όλα τα ψηφιακά αρχεία του τεκμηρίου*
κοινοποιήστε το τεκμήριο




2007 (EL)
Le message publicitaire comme moyen d enseignement/apprentissage interculturel dans une classes de FLE en Grece

ΖΩΗ ΦΕΤΣΗ

ΠΕΡΙΛΗΨΗ ΣΤΑ ΕΛΛΗΝΙΚΑΗ έρευνά μας αφορά στη διαπολιτισμική εκπαίδευση στο μάθημα της ξένης γλώσσας και ειδικότερα μας ενδιαφέρει το διαφημιστικό μήνυμα ως φορέας κουλτούρας. Όπως όλοι γνωρίζουμε, η εικόνα κυριαρχεί στην εποχή μας και κυρίως οι εικόνες που προβάλλονται μέσω των ΜΜΕ. Συνεπώς, η διαφήμιση παρουσιάζει μεγάλο ενδιαφέρον από παιδαγωγικής άποψης, χωρίς να ξεχνάμε την κοινωνική της διάσταση, η οποία μας ενδιαφέρει πολύ στην τάξη.Καταρχάς, πρέπει να τονίσουμε ότι η διαπολιτισμική εκπαίδευση είναι πολύ σημαντική σήμερα αφού η επαφή ανάμεσα στις διαφορετικές κουλτούρες είναι πιο εύκολη και ο σεβασμός προς τον άλλον είναι απαραίτητος. Μέσα απ'αυτήν την εκπαίδευση, ο μαθητής μαθαίνει να σέβεται και να καταλαβαίνει τη διαφορετικότητα, αλλά και να τοποθετεί σε νέο πλαίσιο τη δική του κουλτούρα. Συνειδητοποιεί τα δικά του πολιτισμικά χαρακτηριστικά, παρατηρώντας τα χαρακτηριστικά μιας ξένης κουλτούρας. Επίσης, στο μάθημα της ξένης γλώσσας δεν μπορούμε να διαχωρίσουμε γλώσσα και κουλτούρα, η μια συμπληρώνει την άλλη και αυτός ο συνδυασμός είναι βασικός ώστε να επιτύχουμε την επικοινωνιακή ικανότητα.Κατά δεύτερον, η διαφήμιση κερδίζει όλο και περισσότερο έδαφος και γι'αυτό δεν μπορούμε να την αποκλείσουμε από την παιδαγωγική διαδικασία. Χαρακτηρίζει την εποχή μας και συγχρόνως αντλεί τα θέματά της από τις ανάγκες και τις επιθυμίες του σύγχρονου ανθρώπου. Είναι λοιπόν ένα θαυμάσιο μέσο πολιτισμού.Για να βελτιώσουμε λοιπόν τη διδακτική πράξη και να βοηθήσουμε τους καθηγητές να οργανώνουν καλύτερα τα μαθήματά τους, πραγματοποιήσαμε μια έρευνα με ερωτηματολόγιο σε έλληνες εφήβους που μαθαίνουν γαλλικά (επίπεδο Α2 και Β2), έτσι ώστε να δούμε αν χρησιμοποιούν διαφημιστικά μηνύματα στην τάξη των γαλλικών και ποια είναι η στάση τους απέναντι σ'αυτά. Τα αποτελέσματα αυτής της έρευνας είναι χρήσιμα και ενδιαφέροντα. Θα τα παρουσιάσουμε αναλυτικά, βλέποντας καταρχάς το σύνολο των αποτελεσμάτων, στη συνέχεια θα δούμε τα αποτελέσματα ανά επίπεδο και ύστερα ανά φύλο. Κατ´αυτόν τον τρόπο η έρευνα γίνεται πιο ενδιαφέρουσα και μπορούμε να έχουμε ποικίλες διαπιστώσεις.

Διπλωματική εργασία

Ελληνικό Ανοικτό Πανεπιστήμιο (EL)
Hellenic Open University (EN)

Γαλλική γλώσσα
Ελληνική γλώσσα

2007
2013-12-16T10:28:16Z


Ελληνικό Ανοικτό Πανεπιστήμιο



*Η εύρυθμη και αδιάλειπτη λειτουργία των διαδικτυακών διευθύνσεων των συλλογών (ψηφιακό αρχείο, καρτέλα τεκμηρίου στο αποθετήριο) είναι αποκλειστική ευθύνη των αντίστοιχων Φορέων περιεχομένου.