L enseignement culturel/interculturel a travers les methodes proposees pour l enseignement du FLE a la premiere du college public hellenique

 
δείτε την πρωτότυπη σελίδα τεκμηρίου
στον ιστότοπο του αποθετηρίου του φορέα για περισσότερες πληροφορίες και για να δείτε όλα τα ψηφιακά αρχεία του τεκμηρίου*
κοινοποιήστε το τεκμήριο




2007 (EL)

L enseignement culturel/interculturel a travers les methodes proposees pour l enseignement du FLE a la premiere du college public hellenique

ΔΗΜΗΤΡΑΚΟΠΟΥΛΟΥ ΑΝΘΟΥΛΑ

ΠΕΡΙΛΗΨΗΤί εννοούµε µε τον όρο κουλτούρα ; Ποια είναι η σχέση της µε τη γλώσσα; Ποιοι είναι οι λόγοι της εµφάνισης της διαπολιτισµικής προσέγγισης στη διδασκαλία των ξένων γλωσσών που έθεσε την κουλτούρα στο κέντρο των προβληµατισµών των θεωρητικών διδακτολόγων και σε τί στοχεύει αυτή η προσέγγιση; Σε αυτές τις ερωτήσεις προσπαθούµε να απαντήσουµε στο πρώτο µέρος, το θεωρητικό, της παρούσας διπλωµατικής, ενώ στο δεύτερο, επιχειρούµε να εξετάσουµε την εφαρµογή τής εν λόγω προσέγγισης στο περιεχόµενο του C est clair !1 και του EXTRA !1, των δύο πιο συχνά χρησιµοποιούµενων την περίοδο αυτή µεθόδων για την εκµάθηση των Γαλλικών ως ξένης γλώσσας στα δηµόσια γυµνάσια της Ελλάδας. Για να το επιτύχουµε αυτό πραγµατοποιούµε µία ανάλυση του πολιτισµικού υλικού καθεµιάς από τις δύο εξεταζόµενες µεθόδους έτσι ώστε να προβάλλουµε τη διαπολιτισµική τους διάσταση. Τέλος, στο τρίτο µέρος, αντιπαραθέτουµε τα συστατικά στοιχεία της διαπολιτισµικής διάστασης των δύο µεθόδων έτσι ώστε να εξάγουµε, µέσα από τα συγκλίνοντα σηµεία τους, τις κυρίαρχες τάσεις στην πολιτισµική/διαπολιτισµική εκπαίδευση που παρέχεται αυτή τη στιγµή µέσα από το µάθηµα των Γαλλικών στην ελληνική Δευτεροβάθµια Εκπαίδευση και να διατυπώσουµε µερικές προτάσεις για τη βελτίωση της κατάστασης.Το συµπέρασµά µας είναι ότι παρόλο που οι µέθοδοι που προτείνονται για τη διδασκαλία της Γαλλικής προσαρµόζονται σταδιακά στις απαιτήσεις της διαπολιτισµικής προσέγγισης της διδασκαλίας των ξένων γλωσσών, η εκπαίδευση των καθηγητών σε αυτό τον τοµέα παραµένει ελλιπής, γεγονός που καθιστά αµφίβολη την εκµετάλλευση των παρεχοµένων δυνατοτήτων για την ανάπτυξη της διαπολιτισµικής συνείδησης των µαθητών.

Διπλωματική εργασία


Γαλλική γλώσσα
Ελληνική γλώσσα

2007
2013-12-16T10:28:26Z


Ελληνικό Ανοικτό Πανεπιστήμιο




*Η εύρυθμη και αδιάλειπτη λειτουργία των διαδικτυακών διευθύνσεων των συλλογών (ψηφιακό αρχείο, καρτέλα τεκμηρίου στο αποθετήριο) είναι αποκλειστική ευθύνη των αντίστοιχων Φορέων περιεχομένου.