L approache actionnelle dans l enseignement/apprentissage du FLE : sa place dans le manuel C est Clair1

 
δείτε την πρωτότυπη σελίδα τεκμηρίου
στον ιστότοπο του αποθετηρίου του φορέα για περισσότερες πληροφορίες και για να δείτε όλα τα ψηφιακά αρχεία του τεκμηρίου*
κοινοποιήστε το τεκμήριο




2007 (EL)

L approache actionnelle dans l enseignement/apprentissage du FLE : sa place dans le manuel C est Clair1

ΑΘΑΝΑΣΙΑ ΛΑΜΠΑΔΑΡΗ

RÉSUMÉ EN GRECΤο Ευρωπαϊκό πλαίσιο αναφοράς για τις γλώσσες προτείνοντας μια καινούρια προσέγγιση για τη διδασκαλία και τη μάθηση των ζωντανών γλωσσών, βασισμένη στη δράση, επέδρασε ποικιλοτρόπως στα αναλυτικά προγράμματα σπουδών, στα διδακτικά εγχειρίδια καθώς και στις πρακτικές.Στο πλαίσιο αυτό τοποθετείται η παρούσα έρευνα, η οποία αποβλέπει να διερευνήσει το βαθμό αυτής της επίδρασης στο εγχειρίδιο C'est clair ! (1), το οποίο χρησιμοποιείται στο 1ο Γυμνάσιο Ξάνθης, να μελετήσει τη δυνατότητα προσαρμογής του στις καινούριες μεθοδολογικές προτάσεις καθώς και τις επιπτώσεις στη διδασκαλία και μάθηση.Για τη διεξαγωγή της έρευνας προσπαθήσαμε αρχικά να ανακαλύψουμε μέσα στο εγχειρίδιο τις διδακτικές ενότητες των οποίων οι δραστηριότητες είναι αλληλένδετες, συγκλίνουν σ'ένα κοινό διδακτικό στόχο και κυρίως έχουν κοινωνική σκοπιμότητα. Έπειτα, δημιουργήσαμε διδακτικό υλικό, λαμβάνοντας υπόψη το εγχειρίδιο και το αναλυτικό πρόγραμμα και το εντάξαμε στη διδακτική πράξη.Για την ανάλυση του εγχειριδίου, την παραγωγή και παρουσίαση του διδακτικού υλικού στην τάξη στηριχτήκαμε κυρίως στις περιγραφές του Ευρωπαϊκού πλαισίου για την επικοινωνιακή ικανότητα, τη διδακτική και μαθησιακή διαδικασία.Τελικά από την έρευνα διαπιστώθηκε ότι το εγχειρίδιο παρότι στοχεύει γενικά στην επικοινωνιακή προσέγγιση, εντούτοις επιτρέπει τη διδασκαλία και μάθηση σύμφωνα με τις αρχές της νέας προσέγγισης και συγκεκριμένα μέσω “καθηκόντων”, με σημαντικά οφέλη για τη μάθηση και τη διδασκαλία της γαλλικής ως ξένης γλώσσας στο δημόσιο γυμνάσιο.

Διπλωματική εργασία


Γαλλική γλώσσα
Ελληνική γλώσσα

2007
2013-12-16T10:31:06Z


Ελληνικό Ανοικτό Πανεπιστήμιο




*Η εύρυθμη και αδιάλειπτη λειτουργία των διαδικτυακών διευθύνσεων των συλλογών (ψηφιακό αρχείο, καρτέλα τεκμηρίου στο αποθετήριο) είναι αποκλειστική ευθύνη των αντίστοιχων Φορέων περιεχομένου.