L' etude de l'alterite a travers l'exposition de peinture Paris-Athens, 1863-1940 dans l'enseignement/apprentissage du FLE [Διπλωματική διατριβή] [Cd-rom]

 
δείτε την πρωτότυπη σελίδα τεκμηρίου
στον ιστότοπο του αποθετηρίου του φορέα για περισσότερες πληροφορίες και για να δείτε όλα τα ψηφιακά αρχεία του τεκμηρίου*
κοινοποιήστε το τεκμήριο




2008 (EL)
L' etude de l'alterite a travers l'exposition de peinture Paris-Athens, 1863-1940 dans l'enseignement/apprentissage du FLE [Διπλωματική διατριβή] [Cd-rom]

ΚΟΥΤΣΟΥ ΜΕΡΣΙΝΑ

Η διαπολιτισμικήπροσέγγιση δεν περιορίζεται στη διδασκαλία τηςγλώσσαςκαι του πολιτισμού ούτε μόνο στη σύγκριση διαφορετικών πολιτισμών.Χαρακτηρίζεται απότη διαλεκτικήμεταξύτου Εγώκαι του 'λλου. eστόσο, για μιααποτελεσματικήεφαρμογήτηςδιαπολιτισμικήςπροσέγγισηςείναι απαραίτητο ναενεργοποιήσουμε τον συνδυασμότηςδιαφοροποιημένηςπαιδαγωγικήςκαι τηςδραστικήςπροοπτικής Βασιζόμενοι σε αυτά πραγματοποιήσαμε μια έρευνα μεερωτηματολόγιο (ποσοτικήμέθοδο) σχετικάμε τη διαπολιτισμικήπροσέγγιση καικυρίωςσχετικάμε το πώςοι μαθητές(52 στον αριθμό, τηςΓ γυμνασίουαντιλαμβάνονται την ετερότητα διαμέσου τηςζωγραφικής Για την έρευνα μαςεπιλέξαμε 14 πίνακεςπου παρουσιάστηκαν στην έκθεση ζωγραφικήςΠαρίσι-Αθήνα,1863-1940, στην ΕθνικήΠινακοθήκη, Μουσείο Αλέξανδρου Σούτζου (2006-2007),στην ΑθηνάΟ διαπολιτισμόςαπασχολείσυνεχώςτουςεπιστήμονεςτηςδιδακτικήςΠαρόλα αυτά στη διδασκαλία τηςγαλλικήςσαν ξένη γλώσσα εμφανίζεται με αργούςρυθμούς Αυτόδιαπιστώθηκε και απότην έρευνάμας όπου παρατηρούμε ότι οιμαθητέςαναπτύσσουν κατάκύριο λόγο τη γλωσσικήδεξιότητα. Η ανάπτυξη τηςδιαπολιτισμικήςσυνείδησηςαφοράμόνο το 13% των ερωτηθέντων. Παρόλα αυτάυλικόπου αφοράτην τέχνη τουςενδιαφέρει πραγματικά.Στο τέλοςτου ερωτηματολογίου, θελήσαμε να μάθουμε τιςαντιδράσειςτουςσχετικάμε τη διαπολιτισμικήπροσέγγιση, το να ανοίγεσαι προςτον 'λλον διαμέσουτηςζωγραφικής Παρατηρήσαμε μια θετικήστάση, διότι οι μαθητέςθα ήθελαν ναχρησιμοποιήσουν πίνακεςζωγραφικήςστο μάθημα των γαλλικών (60%), για ναγνωρίσουν τον γαλλικόπολιτισμόκαι να παρατηρήσουν /αποστασιοποιηθούν απότονπολιτισμότους(63%). Επιπλέον, το 67% πιστεύει ότι μπορούμε να γνωρίσουμε έναμέροςτου γαλλικούκαι του ελληνικούπολιτισμούδια μέσου των έργων ζωγραφικήςτου ερωτηματολογίου.Τέλος η έρευνα μαςοδήγησε να παρατηρήσουμε ότι ο μαθητήςχρησιμοποιείαυτο-στερεότυπα και ετερο-στερεότυπα για να μελετήσει πίνακεςζωγραφικήςτουπολιτισμούτου και άλλων πολιτισμών.

Διπλωματική εργασία

Ελληνικό Ανοικτό Πανεπιστήμιο (EL)
Hellenic Open University (EN)

Γαλλική γλώσσα
Ελληνική γλώσσα

2008-01-22
2013-12-16T10:32:36Z


Ελληνικό Ανοικτό Πανεπιστήμιο



*Η εύρυθμη και αδιάλειπτη λειτουργία των διαδικτυακών διευθύνσεων των συλλογών (ψηφιακό αρχείο, καρτέλα τεκμηρίου στο αποθετήριο) είναι αποκλειστική ευθύνη των αντίστοιχων Φορέων περιεχομένου.