Attitudes des apprenants non hellenophones des ecoles primaires a l' egard de la seconde langue etrangere [Cd-rom] : l' exemple du FLE: [Διπλωματική διατριβή]

 
δείτε την πρωτότυπη σελίδα τεκμηρίου
στον ιστότοπο του αποθετηρίου του φορέα για περισσότερες πληροφορίες και για να δείτε όλα τα ψηφιακά αρχεία του τεκμηρίου*
κοινοποιήστε το τεκμήριο




2008 (EL)
Attitudes des apprenants non hellenophones des ecoles primaires a l' egard de la seconde langue etrangere [Cd-rom] : l' exemple du FLE: [Διπλωματική διατριβή]

ΝΤΑΝΟΥ ΘΕΟΔΩΡΑ

H Ελλάδα που θεωρείται παραδοσιακά χώρα μονοπολιτισμική,βρίσκεται τα τελευταία δέκα χρόνια σε μια αντεστραμμένη κατάσταση καθώςκανείς δεν είχε προβλέψει την κοινωνική ανάγκη για την εκμάθηση τωνγλωσσών.Η εκμάθηση γλωσσών στο δημοτικό αποτέλεσε πρωταρχικό σκοπό τουπιλοτικού σχεδίου τα έτη 2005/2006 σε 219 δημοτικά της χώρας μας και στιςμέρες μας συνεχίζει να εφαρμόζεται. Τα αγγλικά καθιερώθηκαν ως πρώτη ξένηγλώσσα και τα γαλλικά καθιερώθηκαν μαζί με τα γερμανικά ως δεύτερηεπιλεγόμενη ξένη γλώσσα, σε ένα δίωρο κάθε εβδομάδα.Παράλληλα, η Ελλάδα υποδέχεται και ενσωματώνει ένα μεγάλο αριθμόμεταναστών, οι οποίοι αναζητούν καλύτερες συνθήκες ζωής. Ηπολυπολιτισμική οικονομική μετανάστευση συντέλεσε στη ριζική αλλαγή τηςκοινωνίας και της σχολικής εκπαίδευσης (Nικολάου, 2005, 31), καθώς τοσχολείο γίνεται χώρος συνεκπαίδευσης παιδιών που ανήκουν σε διαφορετικούςπολιτισμούς. Στην τάξη των γαλλικών στο δημοτικό, δηλαδή, δεν έρχονταιμόνο σε επαφή η ελληνική και η γαλλική γλώσσα και o ελληνικός και γαλλικόςπολιτισμός, αλλά είναι επίσης και η γλώσσα και ο πολιτισμός του Άλλου, τουδιαφορετικού, που συμμετέχει στη διάδραση αυτή. Αυτή η σκέψη της τριπλήςδιάδρασης συνέβαλε στη συγγραφή αυτής της εργασίας. Στόχος μας ήταν ηερμηνεία του τρόπου που μια συγκεκριμένη ομάδα μη ελληνόφωνων μαθητών,αντιλαμβάνεται τα γαλλικά στο σχολικό περιβάλλον.Η παρούσα εργασία βασίζεται σε μια έρευνα που διεξήχθη στην πέμπτητάξη των δημοτικών σχολείων της πόλης της Άρτας και της Πρέβεζας καιαφορά τη γαλλική γλώσσα. Eάν πετύχαμε ή όχι το στόχο μας και σε ποιοβαθμό το αφήνουμε στην κρίση του αναγνώστη, ο οποίος καλείται ναμελετήσει τα αποτελέσματα της έρευνας, όπως αυτά παρατίθενται στο δεύτεροκεφάλαιο της παρούσας εργασίας.Με έκπληξη διαπιστώσαμε ότι αυτοί οι μαθητές παρά τα προβλήματαπροσαρμογής σε ένα καινούργιο σύστημα σπουδών το οποίο αγνοούν, παρά ταπροβλήματα επιβίωσης και συχνά έλλειψης αποδοχής από την κοινωνία,δείχνουν θετική στάση απέναντι στα γαλλικά.Αξίζει λοιπόν να πούμε ότι εάν κάποιος εμπλακεί στη διδασκαλία τωνξένων γλωσσών στο δημοτικό, οφείλει να γνωρίζει σύμφωνα με τονGarabédian (1991, 10) ότι «η οπισθοχώρηση απαγορεύεται και ότι οπρογραμματισμός πρέπει να είναι μεσοπρόθεσμος και μακροπρόθεσμος. Ταμικρά κλαδάκια θα είναι το δάσος του 2020!».

Διπλωματική εργασία

Ελληνικό Ανοικτό Πανεπιστήμιο (EL)
Hellenic Open University (EN)

Γαλλική γλώσσα
Ελληνική γλώσσα

2008-01-22
2013-12-16T10:34:04Z


Ελληνικό Ανοικτό Πανεπιστήμιο



*Η εύρυθμη και αδιάλειπτη λειτουργία των διαδικτυακών διευθύνσεων των συλλογών (ψηφιακό αρχείο, καρτέλα τεκμηρίου στο αποθετήριο) είναι αποκλειστική ευθύνη των αντίστοιχων Φορέων περιεχομένου.