Liaison entre enseignement primaire avec celui du secondaire [Διπλωματική διατριβή] [Cd-rom] : reflexions et perspectives sur le cas de F.L.E. en Grece

 
δείτε την πρωτότυπη σελίδα τεκμηρίου
στον ιστότοπο του αποθετηρίου του φορέα για περισσότερες πληροφορίες και για να δείτε όλα τα ψηφιακά αρχεία του τεκμηρίου*
κοινοποιήστε το τεκμήριο




2008 (EL)
Liaison entre enseignement primaire avec celui du secondaire [Διπλωματική διατριβή] [Cd-rom] : reflexions et perspectives sur le cas de F.L.E. en Grece

ΚΡΥΣΤΑΛΛΙΑ ΣΤΑΪΚΟΥ

Από το 1990, ένα κοινό στοιχείο των αναλυτικών προγραμμάτων της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης στις χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης είναι η εισαγωγή ξένων γλωσσών. Σήμερα στα δημόσια ελληνικά δημοτικά σχολεία διδάσκονται η αγγλική, ως πρώτη ξένη γλώσσα και η γαλλική ή η γερμανική ως δεύτερη. Πιο συγκεκριμένα, η διδασκαλία της γαλλικής έχει εισαχθεί από το 2005 σε 219 δημοτικά σχολεία, ενώ το σχολικό έτος που διανύουμε η γαλλική ή η γερμανική διδάσκεται σε όλα τα δημοτικά δημόσια σχολεία της χώρας. Στην παρούσα εργασία εξετάζονται τα αναλυτικά προγράμματα της γαλλικής σε δημοτικό και γυμνάσιο και σχολιάζονται σημεία σύγκλισης και απόκλισης στους σκοπούς και στους στόχους τους. Διερευνάται η διασύνδεση, τόσο στη φιλοσοφία τους, όσο και στα επιμέρους θέματα που αφορούν αναλυτικά προγράμματα, όπως η σχεδίαση επιτελεστικών στόχων που να ανταποκρίνονται στις σύγχρονες απαιτήσεις και τα ενδιαφέροντα των μαθητών, καθώς και η ενσωμάτωση όλων των διδακτικών και μεθοδολογικών καινοτομιών που επιτρέπουν τη βελτίωση της εκπαίδευσης. Από τη μελέτη των αναλυτικών προγραμμάτων των δύο βαθμίδων εκπαίδευσης προκύπτει ότι στη φιλοσοφία σχεδιασμού τους δεν έχει ληφθεί υπόψη καμία αλληλεπίδραση του ενός από το άλλο. Έχουν σχεδιαστεί ανεξάρτητα και αυτόνομα, χωρίς να ευνοείται ιδιαίτερα η περαιτέρω διασύνδεσή τους. Στην εργασία λοιπόν, εξετάζονται η κατανόηση και παραγωγή γραπτού λόγου και ισχυροποιείται η υπόθεση αν το δημοτικό σχολείο μπορεί να λειτουργήσει ως προπαρασκευαστική φάση σε σύγκριση με την ύλη που διδάσκεται στο γυμνάσιο. Τίθεται το ερώτημα αν υπάρχει σχέση ανάμεσα στις δύο ύλες και αν όχι, σε τι ενέργειες να προβούμε ώστε να υπάρξει διασύνδεσή τους. Συγκεκριμένα, προτείνονται μέθοδοι θεραπείας της περιγραφείσας κατάστασης, οι οποίες μέσω της διαφοροποιημένης παιδαγωγικής, της διαθεματικής προσέγγισης και των νέων τεχνολογιών φτάνουν στην καλύτερη επίτευξη των μαθησιακών στόχων με την κοινή στοχοθεσία και φιλοσοφία. Οι μαθητές αποκτούν δεξιότητες που συνδυάζουν τα δύο γνωστικά πεδία και συμμετέχουν σε δραστηριότητες και διδασκαλίες μέσα σε κλίμα πολυγλωσσικό και πολυπολιτισμικό.

Διπλωματική εργασία

Ελληνικό Ανοικτό Πανεπιστήμιο (EL)
Hellenic Open University (EN)

Γαλλική γλώσσα
Ελληνική γλώσσα

2008-01-22
2013-12-16T10:34:09Z


Ελληνικό Ανοικτό Πανεπιστήμιο



*Η εύρυθμη και αδιάλειπτη λειτουργία των διαδικτυακών διευθύνσεων των συλλογών (ψηφιακό αρχείο, καρτέλα τεκμηρίου στο αποθετήριο) είναι αποκλειστική ευθύνη των αντίστοιχων Φορέων περιεχομένου.