Les conceptions que les enseignants et les apprenants de F.L.E. se sont de l'evaluation [Cd-rom] : [Διπλωματική διατριβή]

 
This item is provided by the institution :

Repository :
Institutional Repository of the Hellenic Open University
see the original item page
in the repository's web site and access all digital files if the item*
share



Thesis (EN)

2008 (EN)
Les conceptions que les enseignants et les apprenants de F.L.E. se sont de l'evaluation [Cd-rom] : [Διπλωματική διατριβή]

ΞΑΝΘΑΚΟΥ ΕΛΕΝΗ

Η παρούσα εργασία έχει σα στόχο τη μελέτη των αντιλήψεων μαθητών και εκπαιδευτικών για την αξιολόγηση, στα πλαίσια της διδασκαλίας / εκμάθησης της Γαλλικής γλώσσας στο Ελληνικό Δημόσιο Γυμνάσιο. Προκειμένου να καταγράψουμε τις αντιλήψεις των εκπαιδευτικών διερευνήσαμε τις πρακτικές αξιολόγησης που εφαρμόζουν. Οι πρακτικές αυτές όχι μόνο αντανακλούν τις αντιλήψεις τους αλλά και καθορίζουν σε μεγάλο βαθμό τις αντίστοιχες των μαθητών. Επίσης, είναι άμεσα συνδεδεμένες με την επαρκή ή όχι ανάπτυξη κινήτρων μάθησης. Σχετικά με τις αντιλήψεις των μαθητών, λάβαμε υπόψη ότι αυτές δε διαμορφώνονται μόνο από τις πρακτικές αξιολόγησης των καθηγητών αλλά και από το κοινωνικό και οικογενειακό περιβάλλον. Σε κάθε περίπτωση, ο τρόπος με τον οποίο οι μαθητές αντιλαμβάνονται την έννοια της αξιολόγησης επιδρά και στην αποτελεσματικότητά της, που είναι άλλωστε βασικό ζητούμενο της εκπαιδευτικής διαδικασίας. Η έρευνα που επιχειρήσαμε έδειξε ότι, αν και οι εκπαιδευτικοί συμφωνούν θεωρητικά με την αντίληψη ότι η αξιολόγηση έχει ως σκοπό τη βελτίωση της διδασκαλίας και της μάθησης, οι πρακτικές τους δε συμβάλλουν πάντα προς αυτή την κατεύθυνση. Οι μαθητές από την πλευρά τους, έχουν μια αρνητική στάση απέναντι στην αξιολόγηση την οποία αντιλαμβάνονται ως ένα μέσο ελέγχου των γνώσεων τους και πολύ συχνά την ταυτίζουν με τη βαθμολογία. Επιπλέον εκφράζουν τη δυσπιστία τους για το κατά πόσο η αξιολόγηση αντανακλά την πραγματική τους αξία. Θεωρούμε ότι οι αντιλήψεις εκπαιδευτικών και μαθητών πρέπει να λαμβάνονται υπόψη αν επιθυμούμε να θέσουμε την αξιολόγηση στην υπηρεσία της μάθησης. Ας διατυπώσουμε τη ευχή, η παρούσα εργασία να προκαλέσει το ενδιαφέρον για περαιτέρω έρευνα πάνω σε αυτό το θέμα.

Διπλωματική εργασία

Ελληνικό Ανοικτό Πανεπιστήμιο (EL)
Hellenic Open University (EN)

French
Greek

2008-01-22
2013-12-16T10:34:21Z


Ελληνικό Ανοικτό Πανεπιστήμιο



*Institutions are responsible for keeping their URLs functional (digital file, item page in repository site)