Les fetes comme moyen de developpment de la competence de communication interculturelle en classe du FLE dans un college de la province grecque [Διπλωματική διατριβή] [Cd-rom]

 
δείτε την πρωτότυπη σελίδα τεκμηρίου
στον ιστότοπο του αποθετηρίου του φορέα για περισσότερες πληροφορίες και για να δείτε όλα τα ψηφιακά αρχεία του τεκμηρίου*
κοινοποιήστε το τεκμήριο




2008 (EL)

Les fetes comme moyen de developpment de la competence de communication interculturelle en classe du FLE dans un college de la province grecque [Διπλωματική διατριβή] [Cd-rom]

ΧΡΟΝΟΠΟΥΛΟΥ ΕΙΡΗΝΗ

Το πνεύμα τηςπολυπολιτισμικήςκοινωνίαςμαςκαθώςκαι ο μικρόκοσμοςτων τάξεών μαςστο μάθημα των Γαλλικών, που αντανακλούν αυτήτηνπολιτισμικήανομοιογένεια σ ένα γυμνάσιο τηςελληνικήςεπαρχίας, ήταν η πηγήέμπνευσήςμαςγι αυτήτην εργασία, η οποία αναφέρεται στο ρόλο των εορτών ωςμέσο ευαισθητοποίησηςτων μαθητών μαςστην ιδέα τηςδιαπολιτισμικότηταςΜέσα σε μία σύγχρονη και κατάβάθοςπολυπολιτισμικήκοινωνία, οιδιαπολιτισμικέςπροσεγγίσειςστον τομέα τηςεκπαίδευσης καλύπτονταςπολλάθεματικάπεδία, απότο να μάθουμε να «ζούμε μαζί» μέχρι τη συνειδητοποίησητηςδημοκρατικήςπολιτικήςταυτότητας βρίσκονται στη βάση τηςαπόκτησηςτηςδιαπολιτισμικήςεπικοινωνιακήςικανότηταςΕπιλέξαμε να ευαισθητοποιήσουμε το κοινόμας αποτελούμενο απόεφήβουςηλικίας13 και 15 ετών, στην έννοια του διαποτιλισμού μέσω των«εορτών» Λαμβάνονταςυπόψη τα βιώματα των μαθητών μας τιςανάγκεςτουςκαι τα ενδιαφέροντάτους προσεγγίσαμε τον όρο «γιορτές»στο μάθημάμαςεξετάζονταςτιςπαραμέτρουςπου μπορείνα κουβαλά Η «γιορτή»μπορεί λοιπόν,να ικανοποιήσει την ανάγκη του κοινούμαςγια διασκέδαση μέσα στο μάθημακαι, την ίδια στιγμή μέσα απότην παγίωση γλωσσολογικών στόχων, να τοωθήσει να εκφραστείχρησιμοποιώνταςτην ξένη γλώσσα. Απότην άλλη, η ένταξηαυτούτου στοιχείου στο μάθημα είναι ικανήνα ξυπνήσει το ενδιαφέρον τωνμαθητών του Γυμνασίου και να τουςπαρωθήσει στο να ανακαλύψουν και ναορίσουν εκ νέου τον εαυτότους αλλάκαι να τουςοδηγήσει στην ανακάλυψη καικατανόηση του «'λλου» τηςετερότητας Επιφορτισμένη με στοιχεία πουαναφέρονται σε αξίες έθιμα και πολιτισμικάιδεώδη, η «γιορτή»ωθείτουςμαθητέςστην ανάπτυξη τηςπροσωπικότητάςτουςχωρίςνα χάσουν την ταυτότητάτους στη δημιουργία σχέσεων με άτομα απόάλλεςκουλτούρεςκαι στηναπόκτηση τηςικανότηταςαποστροφήςπροςτα στερεότυπα, τιςπροκαταλήψειςτην ξενοφοβία και το ρατσισμό Έχονταςμία στοχοθεσία που άπτεται τηςΔιαπολιτισμικήςΕπικοινωνίας ο διδάσκων βοηθάτουςμαθητέςτου ναξεπεράσουν τα εμπόδια που μπορείνα προκαλείη διαφορετικότητα και ναπροσπαθήσουν να βρουν τα κοινάσημεία που θα ενώσουν τουςανθρώπουςσε μίακοινωνία βασισμένη σε ανθρωπιστικέςαξίεςΤο πρώτο μέροςτηςεργασίαςμαςαποτελείτο θεωρητικόκομμάτι. Σε αυτόεμπεριέχονται οι θεωρίεςπου αφορούν στιςαιτίεςπου οδήγησαν στην ανάπτυξητηςσύγχρονηςδιαπολιτισμικήςκοινωνίας στη συνεισφοράτηςΔιαπολιτισμικήςΕκπαίδευσηςστη διδακτικήτων γλωσσών και συγκεκριμένα των γαλλικών,καθώςεπίσηςκαι στη θέση τηςμέσα στο ελληνικό Γυμνάσιο.Το δεύτερο μέροςέχει πρακτικόχαρακτήρα. Αναφερόμαστε στο κοινόμε τοοποίο ασχοληθήκαμε, περιγράφονταςτο «προφίλ»του, παρουσιάζουμε ταμαθήματα που είχαν ωςβάση τουςτιςγιορτέςκαι τουςστόχουςτηςΔιαπολιτισμικήςΕπικοινωνίας όπωςεπίσηςκαι τιςπαρατηρήσειςμαςμετάαπόαυτέςτιςδιαδικασίες

Διπλωματική εργασία


Γαλλική γλώσσα
Ελληνική γλώσσα

2008-01-22
2013-12-16T10:34:23Z


Ελληνικό Ανοικτό Πανεπιστήμιο




*Η εύρυθμη και αδιάλειπτη λειτουργία των διαδικτυακών διευθύνσεων των συλλογών (ψηφιακό αρχείο, καρτέλα τεκμηρίου στο αποθετήριο) είναι αποκλειστική ευθύνη των αντίστοιχων Φορέων περιεχομένου.