L' apprentissage/enseignement des langues etrangeres pour les enfants [Cd-rom] : le cas du F.L.E. dans l' ecole primaire grecque: [Διπλωματική διατριβή]

 
δείτε την πρωτότυπη σελίδα τεκμηρίου
στον ιστότοπο του αποθετηρίου του φορέα για περισσότερες πληροφορίες και για να δείτε όλα τα ψηφιακά αρχεία του τεκμηρίου*
κοινοποιήστε το τεκμήριο




2008 (EL)
L' apprentissage/enseignement des langues etrangeres pour les enfants [Cd-rom] : le cas du F.L.E. dans l' ecole primaire grecque: [Διπλωματική διατριβή]

ΓΑΖΗ ΧΑΡΙΚΛΕΙΑ

Η εκμάθηση / διδασκαλία των ξένων γλωσσών στο δημοτικό σχολείο και πιοσυγκεκριμένα η περίπτωση της γαλλικής ως ξένης γλώσσας αποτελεί το θέμα αυτής τηςδιπλωματικής εργασίας. Τον Σεπτέμβριο του 2005, το Υπουργείο Εθνικής Παιδείας καιΘρησκευμάτων αποφάσισε την εισαγωγή της δεύτερης ξένης γλώσσας ανάμεσα στη γαλλικήκαι τη γερμανική στις δυο τελευταίες τάξεις του ελληνικού δημοτικού σχολείου. Αυτή ηαπόφαση άνοιξε μια καινούργια προοπτική στη διδασκαλία της γαλλικής ως ξένης γλώσσαςκαι μας οδήγησε να σκεφτούμε τις ιδιαιτερότητες της διδασκαλίας που απευθύνεται σταπαιδιά του δημοτικού σχολείου, προκειμένου να καταστεί το μάθημα της ξένης γλώσσαςενδιαφέρον και ελκυστικό για τους πρωταγωνιστές της εκπαιδευτικής διαδικασίας, τουςμικρούς μαθητές.Η εκμάθηση / διδασκαλία της γαλλικής ως ξένης γλώσσας στο δημοτικό παρουσιάζειπολύ σημαντικά πλεονεκτήματα επειδή τα παιδιά κατέχουν ιδιαίτερα χαρακτηριστικά που ταβοηθούν σημαντικά να ξεκινήσουν την εκμάθηση της δεύτερης ξένης γλώσσας στοδημοτικό. Εξάλλου, πρέπει να λάβουμε υπόψη μας τους μηχανισμούς και τις στρατηγικέςμάθησης, τη γνωστική ανάπτυξη και τις ανάγκες του παιδιού με σκοπό να εκμεταλλευτούμεόλες τις γνωστικές, νοητικές και συναισθηματικές ικανότητές του.Πρέπει οι διδάσκοντες ν' ακολουθούν τη μεθοδολογία που ταιριάζει στο κοινό πουστοχεύουν, προκειμένου να βελτιστοποιήσουν την εκμάθηση / διδασκαλία της γαλλικής ωςξένης γλώσσας, να εκμεταλλευτούν στο μέγιστο τις ικανότητες των παιδιών και ναικανοποιήσουν τις απαιτήσεις τους. Επίσης, πρέπει να πετύχουν τους στόχους που έχουνθέσει και ν' αναπτύξουν τις τέσσερις δεξιότητες : την κατανόηση και παραγωγή προφορικούλόγου σε προτεραιότητα και έπειτα την κατανόηση και παραγωγή γραπτού λόγου.Οι προγραμματισμένες δραστηριότητες στην ξενόγλωσση τάξη πρέπει νακινητοποιούν το ενδιαφέρον, να δημιουργούν τα κίνητρα, να ικανοποιούν την περιέργεια τωνμικρών μαθητών στοχεύοντας στην εκμάθηση του λεξιλογίου, της γραμματικής και τηςφωνητικής καθώς και στη γνώση των πολιτισμικών και διαπολιτισμικών στοιχείων.Όσον αφορά την έρευνα που πραγματοποιήσαμε, μοιράσαμε το ερωτηματολόγιο πουετοιμάσαμε στα παιδιά τριών δημοσίων δημοτικών σχολείων της Αθήνας, προκειμένου ναμάθουμε τη γνώμη τους πάνω στη γαλλική γλώσσα και το γαλλικό πολιτισμό. Η στάση τουςαπέναντι σε αυτήν την ξένη γλώσσα φαίνεται πολύ θετική ακόμη κι αν μελετούν τα γαλλικάγια πολύ μικρό χρονικό διάστημα.Ο διδάσκων οφείλει να διαθέτει γνώσεις πάνω στην εγκεφαλική λειτουργία και τονψυχισμό του παιδιού για να είναι ικανός να ευνοήσει τη μάθηση και να βοηθήσει το παιδί ναξεδιπλώσει και ν' αναπτύξει όλες τις πλευρές της προσωπικότητάς του.

Διπλωματική εργασία

Ελληνικό Ανοικτό Πανεπιστήμιο (EL)
Hellenic Open University (EN)

Γαλλική γλώσσα
Ελληνική γλώσσα

2008-01-22
2013-12-16T10:34:30Z


Ελληνικό Ανοικτό Πανεπιστήμιο



*Η εύρυθμη και αδιάλειπτη λειτουργία των διαδικτυακών διευθύνσεων των συλλογών (ψηφιακό αρχείο, καρτέλα τεκμηρίου στο αποθετήριο) είναι αποκλειστική ευθύνη των αντίστοιχων Φορέων περιεχομένου.