Projektorientrierte Spracharbeit im deutschsprachigen Fremdsprachenunterricht : Moglichkeiten zur forderung des schriftlichen Ausdrucks

 
δείτε την πρωτότυπη σελίδα τεκμηρίου
στον ιστότοπο του αποθετηρίου του φορέα για περισσότερες πληροφορίες και για να δείτε όλα τα ψηφιακά αρχεία του τεκμηρίου*
κοινοποιήστε το τεκμήριο




2007 (EL)

Projektorientrierte Spracharbeit im deutschsprachigen Fremdsprachenunterricht : Moglichkeiten zur forderung des schriftlichen Ausdrucks

ΑΡΒΑΝΙΤΟΠΟΥΛΟΥ ΑΝΝΑ

ΠΕΡΙΛΗΨΗΜία από τις σημαντικότερες έννοιες της σύγχρονης Διδακτικής και Μεθοδολογίας που χαρακτηρίζουν το μάθημα των Γερμανικών ως ξένη γλώσσα είναι τα λεγόμενα «Σχέδια Εργασίας», των οποίων κύρια χαρακτηριστικά είναι τα εξής:1. Ανοιχτές μορφές μάθησης.2. Αναφορά σε κοινωνικά προβλήματα.3. Αναφορά στα ενδιαφέροντα των μαθητών.4. Αυτοοργάνωση και συνυπευθυνότητα των μαθητών.5. Ανάπτυξη όλων των αισθήσεων.6. Συνεργασία των μαθητών και κοινωνική μάθηση.7. Παραγωγικότητα των μαθητών.8. Διαθεματικότητα.9. Επαναπροσδιορισμός του ρόλου του εκπαιδευτικού.Απαραίτητη προϋπόθεση για την επιτυχή έκβαση των «Σχεδίων Εργασίας» είναι ο διαχωρισμός τους στις ακόλουθες φάσεις:Πρώτη φάση: Σχεδιασμός των «Σχεδίων Εργασίας», κατά την οποία λαμβάνουν χώρα τρεις οργανωτικές διαδικασίες: α) Εισαγωγή της νέας μεθόδου στην τάξη, β)προετοιμασία του «Σχεδίου Εργασίας» από τον καθηγητή της ξένης γλώσσας και γ) προετοιμασία του «Σχεδίου Εργασίας» σε συνεργασία με τους μαθητές μέσα στην τάξη.Δεύτερη φάση: Διεξαγωγή των «Σχεδίων Εργασίας».Τρίτη φάση: Ολοκλήρωση και παρουσίαση των «Σχεδίων Εργασίας».Τέταρτη φάση: Αξιολόγηση των «Σχεδίων Εργασίας».Στα πλαίσια της συγκεκριμένης διπλωματικής εργασίας αναλύεται η μεθοδολογία τριών «Σχεδίων Εργασίας» με κύριο στόχο τους την ανάπτυξη του γραπτού λόγου στο μάθημα των Γερμανικών, καθώς και προβληματικά σημεία που προέκυψαν κατά την διεκπεραίωσή τους. Τα θέματα που αναλύονται είναι τα εξής: α) «Συστηνόμαστε» („Wir stellen uns vor“) για τον πρώτο χρόνο εκμάθησης των Γερμανικών, β) «Χριστούγεννα στη Γερμανία» („Weihnachten in Deutschland“) για προχωρημένους μαθητές μεταξύ δεκατριών και δεκαέξι χρόνων και γ) ένα «Σχέδιο Εργασίας» όπου αναλύεται το λογοτεχνικό έργο „Getrennt ganz nah- Eine Liebe im Internet“ της Andrea Paluch για προχωρημένους μαθητές άνω των δεκαπέντε ετών. Στο τέλος της εργασίας γίνεται μια συνοπτική αναφορά στα λεγόμενα „EMail-Projekte“ και στις δυνατότητες ενσωμάτωσής τους στο μάθημα της ξένης γλώσσας. Συγκεκριμένα αναφέρονται τα εξής «Σχέδια Εργασίας»: α) „Das Bild der Anderen- Ein Kochbuch für E-Mail-Anfänger“, β) „Mediterrania“, και γ)„Tandem-Projekte“.

Διπλωματική εργασία


Γερμανική γλώσσα
Ελληνική γλώσσα

2007
2013-12-16T10:40:27Z


Ελληνικό Ανοικτό Πανεπιστήμιο




*Η εύρυθμη και αδιάλειπτη λειτουργία των διαδικτυακών διευθύνσεων των συλλογών (ψηφιακό αρχείο, καρτέλα τεκμηρίου στο αποθετήριο) είναι αποκλειστική ευθύνη των αντίστοιχων Φορέων περιεχομένου.