Die Didaktisierung der Obstruenten im Daf-Unterricht griechscher Kinder und Jugendlichen

 
δείτε την πρωτότυπη σελίδα τεκμηρίου
στον ιστότοπο του αποθετηρίου του φορέα για περισσότερες πληροφορίες και για να δείτε όλα τα ψηφιακά αρχεία του τεκμηρίου*
κοινοποιήστε το τεκμήριο




2007 (EL)
Die Didaktisierung der Obstruenten im Daf-Unterricht griechscher Kinder und Jugendlichen

ΓΚΟΓΚΑ ΠΑΝΑΓΙΩΤΑ

ΠΕΡΙΛΗΨΗΗ παρούσα επιστημονική εργασία πραγματεύεται την διδασκαλία της προφοράς των κλειστών και εξακολουθητικών συμφώνων. Η έρευνα κινείται σε δύο άξονες : τον θεωρητικό και τον πρακτικό.Στον θεωρητικό άξονα παρουσιάζονται δύο επιστημονικοί κλάδοι της Γλωσσολογίας, οι οποίοι σχετίζονται άμεσα με την διδασκαλία της προφοράς. Πρόκειται για την Φωνητική και την Φωνολογία. Η γνώση των θεωρητικών θεμελιωδών αρχών των δύο αυτών επιστημών παίζουν καταλυτικό ρόλο τόσο για τον διδάσκοντα, όσο και για τον διδασκόμενο στην διδασκαλία και την εκμάθηση της σωστής προφοράς. Γι 'αυτόν τον λόγο περιγράφονται και διασαφηνίζονται οι όροι όπως παράμετροι άρθρωσης, φώνημα, φωνολογικές μέθοδοι, φωνολογικοί κανόνες της ελληνικής και γερμανικής γλώσσας και φωνητικά και φωνολογικά λάθη προφοράς και άρθρωσης. Διαπιστώνεται το γεγονός, ότι η Φωνητική και η Φωνολογία βρίσκονται σε μια σχέση αλληλεξάρτησης.Εν συνεχεία αναλύονται και ερευνώνται τα κλειστά και εξακολουθητικά σύμφωνα του γερμανικού και ελληνικού γλωσσικού συστήματος. Παρουσιάζονται με κάθε λεπτομέρεια ο τρόπος σχηματισμού τους στον χώρο της στοματικής κοιλότητας και οι αντιπροσωπεύσεις τους στην ορθογραφία.Η επιστημονική έρευνα επικεντρώνεται σε ένα ακόμα βασικό σημείο, τις ασκήσεις. Υπάρχει μια τυπολογία ασκήσεων, η οποία δεν μπορεί να χρησιμοποιηθεί αυθαίρετα στην διαδικασία διδασκαλίας της άρθρωσης. Κάθε άσκηση έχει έναν διδακτικό στόχο και τοποθετείται σε συγκεκριμένο σημείο της διδακτικής διαδικασίας. Αυτή η τυπολογία ασκήσεων παρουσιάζεται στην παρούσα εργασία διεξοδικά. Οι συγκεκριμένοι γλωσσικοί φθόγγοι διδάσκονται σε τέσσερις διδακτικές ενότητες. Κάθε ενότητα έχει μια συγκεκριμένη δομή και ακολουθεί και έναν διδακτικό στόχο. Στον δεύτερο άξονα, τον πρακτικό, πραγματοποιείται η διδασκαλία της προφοράς και της άρθρωσης των κλειστών και εξακολουθητικών συμφώνων. Οι μαθητές διαβάζουν έναν κείμενο και ηχογραφούνται. Το κείμενο αυτό περιέχει όλα τα σύμφωνα που θα διδαχθούν ενώ παρουσιάζονται σε όλες τις εκδοχές στην ορθογραφία. Μετά την εξακρίβωση των λαθών, ακολουθεί η διδασκαλία των κλειστών και εξακολουθητικών συμφώνων. Στην συνέχεια ηχογραφούνται οι μαθητές εκ νέου. Κατά την σύγκριση των δύο ηχογραφήσεων διαπιστώθηκε η θεαματική βελτίωση της προφοράς των συμμετεχόντων. Η επιστημονική έρευνα κλείνει με τον σχολιασμό των αποτελεσμάτων των δύο ηχογραφήσεων.

Διπλωματική εργασία

Ελληνικό Ανοικτό Πανεπιστήμιο (EL)
Hellenic Open University (EN)

Γερμανική γλώσσα
Ελληνική γλώσσα

2013-12-16T10:41:55Z
2007


Ελληνικό Ανοικτό Πανεπιστήμιο



*Η εύρυθμη και αδιάλειπτη λειτουργία των διαδικτυακών διευθύνσεων των συλλογών (ψηφιακό αρχείο, καρτέλα τεκμηρίου στο αποθετήριο) είναι αποκλειστική ευθύνη των αντίστοιχων Φορέων περιεχομένου.