Lernstrategien und Autonomie Forderndes lernen in den Daf-Lehrwerken ''Deutsch ein Hit 1'' und ''Genial'' : eine empirische Untersuchung

 
δείτε την πρωτότυπη σελίδα τεκμηρίου
στον ιστότοπο του αποθετηρίου του φορέα για περισσότερες πληροφορίες και για να δείτε όλα τα ψηφιακά αρχεία του τεκμηρίου*
κοινοποιήστε το τεκμήριο




2007 (EL)
Lernstrategien und Autonomie Forderndes lernen in den Daf-Lehrwerken ''Deutsch ein Hit 1'' und ''Genial'' : eine empirische Untersuchung

ΣΟΦΙΑ ΣΤΕΡΓΙΟΥ

ΠΕΡΙΛΗΨΗΑντικείμενο της μεταπτυχιακής μου εργασίας ήταν η αυτόνομη μάθηση και οι στρατηγικές μάθησης στα πλαίσια της εκμάθησης των Γερμανικών ως ξένης γλώσσας. Στο θεωρητικό μέρος ασχολήθηκα με την αυτόνομη μάθηση ως διδακτικό στόχο και τις στρατηγικές μάθησης ως προϋπόθεση για την επίτευξη αυτού του στόχου, ενώ στο πρακτικό μέρος ασχολήθηκα με την εφαρμογή αυτών των στόχων στα πλαίσια του μαθήματος. Στο πρώτο κεφάλαιο κατέγραψα τους κοινωνικοπολιτικούς λόγους, αλλά και τα συμπέρασματα νεότερων θεωριών που αφορούν τη μάθηση και που έφεραν στο επίκεντρο της συζήτησης την έννοια της αυτόνομης μάθησης. Συμπέρανα, ότι η αυτόνομη μάθηση ως ανάπτυξη υπεύθυνης στάσης εκ μέρους των μαθητών απέναντι στη μάθηση, θα πρέπει να είναι ένας βασικός διδακτικός στόχος και να προωθείται στα πλαίσια του μαθήματος. Κατόπιν κατέγραψα τους λόγους που δυσκολεύουν την εφαρμογή αυτού του στόχου στα πλαίσια της σημερινής σχολικής πραγματικότητας.Το δεύτερο κεφάλαιο είχε ως αντικείμενο τις στρατηγικές μάθησης και την σημασία τους για την επίτευξη του παραπάνου στόχου. Αφού ασχολήθηκα με τον ορισμό και τις διάφορες κατηγορίες στρατηγικών μάθησης, περιέγραψα τον τρόπο με τον οποίο αυτές μπορούν να διδαχθούν.Η ανάλυση και αξιόλογηση των διδακτικών βιβλίων genial και Deutsch ein Hit 1 στο τρίτο κεφάλαιο έδειξαν, ότι πρόκειται για συγγράματα, τα οποία προωθούν την αυτόνομη μάθηση και έχουν ενσωματώσει ικανοποιητικά στρατηγικές μάθησης στους διδακτικούς τους στόχους.Στο τελευταίο κεφάλαιο παρουσίασα τα αποτελέσματα μιας έρευνας που έκανα με μαθητές Γυμνασίου στην Κέρκυρα και που με οδήγησαν στο συμπέρασμα, ότι οι μαθητές γνωρίζουν μεν στρατηγικές μάθησης, χωρίς αυτό να μπορεί να αποδοθεί στο γεγονός, ότι αυτές διδάσκονται συστηματικά στα πλαίσια του μαθήματος των Γερμανικών. Κατέληξα στο συμπέρασμα, ότι η διδασκαλία στρατηγικών μάθησης και η προώθηση της αυτόνομης μάθησης θα πρέπει να αποτελούν βασικό στόχο όλων των μαθημάτων, ώστε να βοηθήσουν τους μαθητές στο να γίνουν πιο αυτόνομοι και υπεύθυνοι, ώστε να μπορέσουν στο μέλλον να ανταπεξέλθουν στις απαιτήσεις μιας κοινωνίας, που συνεχώς αλλάζει.

Διπλωματική εργασία

Ελληνικό Ανοικτό Πανεπιστήμιο (EL)
Hellenic Open University (EN)

Γερμανική γλώσσα
Ελληνική γλώσσα

2007
2013-12-16T10:41:56Z


Ελληνικό Ανοικτό Πανεπιστήμιο



*Η εύρυθμη και αδιάλειπτη λειτουργία των διαδικτυακών διευθύνσεων των συλλογών (ψηφιακό αρχείο, καρτέλα τεκμηρίου στο αποθετήριο) είναι αποκλειστική ευθύνη των αντίστοιχων Φορέων περιεχομένου.