Das Fach ''Deutsch als Fremdsprache'' an dem Offentlichen Gymnasium in Griechenland nach dem Eintritt des Gemeinsamen Europaischen Referenzrahmens fur Sprachen

 
δείτε την πρωτότυπη σελίδα τεκμηρίου
στον ιστότοπο του αποθετηρίου του φορέα για περισσότερες πληροφορίες και για να δείτε όλα τα ψηφιακά αρχεία του τεκμηρίου*
κοινοποιήστε το τεκμήριο




2007 (EL)

Das Fach ''Deutsch als Fremdsprache'' an dem Offentlichen Gymnasium in Griechenland nach dem Eintritt des Gemeinsamen Europaischen Referenzrahmens fur Sprachen

Γιασσάκη, Σοφία

ΠερίληψηΗ εργασία αυτή δεν ασχολείται μόνο με τις καινοτομίες, οι οποίες εφαρμόστηκαν τα τελευταία χρόνια γενικά στο ελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα σε πρωτοβάθμια εκπαίδευση και Γυμνάσιο, αλλά και με τις αλλαγές στο μάθημα ξένων γλωσσών και ιδιαίτερα στο μάθημα των “Γερμανικών ως Ξένη Γλώσσα” στο δημόσιο Γυμνάσιο. Όπως σε όλες τις χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης, έτσι κι εδώ ανανεώθηκαν τα προγράμματα σπουδών για τις σύγχρονες ξένες γλώσσες σε 2ημοτικό και Γυμνάσιο, τα οποία έχουν ως βάση ένα ειδικό διδακτικό πλάνο που στηρίζεται στο Κοινό Ευρωπαϊκό Πλαίσιο Αναφοράς για τις γλώσσες.Αφού σ´ αυτή την εργασία παρουσιάζονται οι λόγοι, που οδήγησαν στο Κοινό Πλαίσιο Αναφοράς, εξετάζονται με λεπτομέρεια τα σημαντικότερα στοιχεία, στα οποία αυτό στηρίζεται. Πολύγλωσση εκπαίδευση, γλωσσική πράξη, κοινά επίπεδα αναφοράς για όλες τις σύγχρονες ξένες γλώσσες και η αρχή της αυτοαξιολόγησης καταλαμβάνουν μέσα σ´ αυτό μία ουσιαστική θέση και γι´ αυτό το λόγο παρουσιάζονται αναλυτικά. Στο πλαίσιο των αλλαγών, οι οποίες έλαβαν χώρα στην ελληνική εκπαίδευση, το καινούριο Ενιαίο Πλαίσιο Προγραμμάτων Σπουδών με τη διαθεματική του προσέγγιση και την παρότρυνση για σχέδια εργασίας αποτελεί μία καινοτομία, η οποία κατέστησε αναγκαία την πανελλαδική επιμόρφωση των εκπαιδευτικών, που υπηρετούν στην υποχρεωτική εκπαίδευση. Νέα διδακτικά βιβλία σε όλα τα σχολικά μαθήματα συνεγράφησαν, τα οποία έπρεπε να παρουσιαστούν από σχολικούς συμβούλους και πολλαπλασιαστές σε δάσκαλους και καθηγητές των διαφόρων ειδικοτήτων. Και στη διδασκαλία των ξένων γλωσσών επήλθαν πολυάριθμες καινοτομίες. Οι έννοιες “εγγραμματισμός” και “πολυπολιτισμικότητα” βρίσκονται στο νέο αναλυτικό πρόγραμμα για τις ξένες γλώσσες σε πρώτη θέση, ενώ το Ευρωπαϊκό Πορτφόλιο Γλωσσών κάνει την εμφάνιση του σε συζητήσεις εκπαιδευτικών. Για την απόδειξη γνώσεων στις ξένες γλώσσες υπάρχει τώρα μία καινούρια εξέταση, η οποία διενεργείται υπό την αιγίδα του Υπουργείου Παιδείας και οδηγεί στην απόκτηση του Κρατικού Πιστοποιητικού Γλωσσομάθειας.Για το μάθημα “Γερμανικά ως ξένη γλώσσα” ολοκληρώθηκε τόσο ένα νέο αναλυτικό πρόγραμμα, όσο και το καινούριο σχολικό βιβλίο για την πρώτη τάξη του Γυμνασίου “Deutsch - ein Hit 1”. Οι βασικές αρχές “επικοινωνιακή ικανότητα”, “μεταγλωσσική ικανότητα”, “πολυπολιτισμική συνείδηση” καθώς και “διαμεσολάβηση”, οι οποίες χαρακτηρίζουν το νέο πρόγραμμα, παρουσιάζονται με τη μορφή παραδειγματικών αποσπασμάτων από τις σελίδες του, ενώ στη συνέχεια αναζητούνται αυτές οι αρχές σε αντίστοιχα παραδείγματα μέσα στο διδακτικό βιβλίο. Έτσι μπορεί να διαπιστωθεί, εάν το νέο διδακτικό βιβλίο των Γερμανικών για το Γυμνάσιο ανταποκρίνεται στις αρχές και τις απαιτήσεις του νέου αναλυτικού προγράμματος. Η εργασία τελειώνει με παρατηρήσεις σχετικά με την παρούσα κατάσταση στο ελληνικό δημόσιο Γυμνάσιο, ως προς τη διδασκαλία της Γερμανικής ως ξένης γλώσσας.

Διπλωματική εργασία


Γερμανική γλώσσα
Ελληνική γλώσσα

2007
2013-12-16T10:41:59Z


Ελληνικό Ανοικτό Πανεπιστήμιο




*Η εύρυθμη και αδιάλειπτη λειτουργία των διαδικτυακών διευθύνσεων των συλλογών (ψηφιακό αρχείο, καρτέλα τεκμηρίου στο αποθετήριο) είναι αποκλειστική ευθύνη των αντίστοιχων Φορέων περιεχομένου.