Computergestutzter Grammatikunterricht : theoretische Grundlagen und Erstellung eines interaktiven Computerlernprogramms = Το μάθημα της γραμματικής με τη βοήθεια ηλεκτρινού υπολογιστή : θεωρητική τεκμηριώση και δημιουργία ενός διαδραστικού εκπαιδευτικού προγράμματος

 
δείτε την πρωτότυπη σελίδα τεκμηρίου
στον ιστότοπο του αποθετηρίου του φορέα για περισσότερες πληροφορίες και για να δείτε όλα τα ψηφιακά αρχεία του τεκμηρίου*
κοινοποιήστε το τεκμήριο




2007 (EL)

Computergestutzter Grammatikunterricht : theoretische Grundlagen und Erstellung eines interaktiven Computerlernprogramms = Το μάθημα της γραμματικής με τη βοήθεια ηλεκτρινού υπολογιστή : θεωρητική τεκμηριώση και δημιουργία ενός διαδραστικού εκπαιδευτικού προγράμματος

ΕΛΕΥΘΕΡΙΑΔΟΥ ΠΑΣΧΑΛΙΤΣΑ

ΠερίληψηΚάτω από το πρίσμα των Γερμανικών ως Ξένης Γλώσσας πραγματεύεται η παρούσα εργασία τη χρήση του ηλεκτρονικού υπολογιστή στο μάθημα της γραμματικής. Η προσέγγιση του θέματος γίνεται ουσιαστικά σε δυο επίπεδα, σε θεωρητικό και σε πρακτικό, το οποίο περιλαμβάνει τη δημιουργία ενός διαδραστικού εκπαιδευτικού λογισμικού.Βασικός στόχος ήταν μέσω της δημιουργίας ενός διαδραστικού προγράμματος να έρθουν οι μαθητές σε επαφή με το σύνθετο και πολλές φορές δυσάρεστο κεφάλαιο μιας  ξένης γλώσσας, τη γραμματική, με έναν τρόπο που αποκλίνει από την παραδοσιακή προσέγγιση του μαθήματος της γραμματικής και ο οποίος προσθέτει μια νέα οπτική στην εκμάθηση και εξάσκηση των γραμματικών φαινομένων δημιουργώντας παράλληλα νέα κίνητρα στους μαθητές.Σε θεωρητικό επίπεδο προσπάθησα να αναδείξω τα πλεονεκτήματα που μπορεί να συνοδεύουν τον ηλεκτρονικό υπολογιστή ως εποπτικό μέσο στο μάθημα της ξένης γλώσσας, αλλά και τα σημεία στα οποία πρέπει να δοθεί προσοχή ώστε να μη μετατραπεί η εφαρμογή του υπολογιστή σε αναποτελεσματική ή ακόμη και ανασταλτική για την ομαλή πορεία του μαθήματος. Επιπλέον ασχολήθηκα διεξοδικά με τις διαφορετικές δυνατότητες εισαγωγής του ηλεκτρονικού υπολογιστή στο μάθημα της ξένης γλώσσας γενικά και της γραμματικής ειδικότερα και προσπάθησα να επισημάνω τις προϋποθέσεις που πρέπει να συντρέχουν και να λαμβάνει υπόψη του ο καθηγητής, αλλά και τις συνθήκες που πρέπει ο ίδιος να δημιουργήσει, ώστε η εφαρμογή να είναι επιτυχημένη, δημιουργώντας κίνητρα στους μαθητές και καθιστώντας το μάθημα πιο ευχάριστο.Το εκπαιδευτικό λογισμικό σχεδιάστηκε για αρχάριους μαθητές και περιλαμβάνει ασκήσεις για γραμματικά φαινόμενα που διδάσκονται στο επίπεδο αυτό. Η πρακτική  εφαρμογή του προγράμματος έγινε σε μαθητές της πρώτης τάξης ελληνικού γυμνασίου καθώς έλαβα υπόψη μου κατά τη δημιουργία των ασκήσεων και την πρόοδο της γραμματικής στο αντίστοιχο σχολικό εγχειρίδιο.Όλα τα στάδια από την έναρξη της κατασκευής του λογισμικού και τη δημιουργία των ασκήσεων μέχρι την εισαγωγή του σε πραγματικές σχολικές συνθήκες, περιγράφονται εκτενώς στα αντίστοιχα κεφάλαια της παρούσας εργασίας.

Διπλωματική εργασία


Γερμανική γλώσσα
Ελληνική γλώσσα

2007
2013-12-16T10:42:05Z


Ελληνικό Ανοικτό Πανεπιστήμιο




*Η εύρυθμη και αδιάλειπτη λειτουργία των διαδικτυακών διευθύνσεων των συλλογών (ψηφιακό αρχείο, καρτέλα τεκμηρίου στο αποθετήριο) είναι αποκλειστική ευθύνη των αντίστοιχων Φορέων περιεχομένου.