Lernschwierigkeiten griechischer Gymnasialschuler im Grammatikunterrcht = Μαθησιακά προβλήματα ελλήνων μαθητών γυμνασίου στο μάθημα της γραμματικής

 
δείτε την πρωτότυπη σελίδα τεκμηρίου
στον ιστότοπο του αποθετηρίου του φορέα για περισσότερες πληροφορίες και για να δείτε όλα τα ψηφιακά αρχεία του τεκμηρίου*
κοινοποιήστε το τεκμήριο




2008 (EL)

Lernschwierigkeiten griechischer Gymnasialschuler im Grammatikunterrcht = Μαθησιακά προβλήματα ελλήνων μαθητών γυμνασίου στο μάθημα της γραμματικής

ΤΣΕΛΕΠΗ ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ

ΠερίληψηΑντικείμενο της παρούσας εργασίας είναι η παρουσίαση των μαθησιακών προβλημάτων που αντιμετωπίζουν οι Έλληνες μαθητές γυμνασίου στο μάθημα της Γερμανικής ως ξένηγλώσσα και συγκεκριμένα στον τομέα της γραμματικής .Αρχικά αναλύονται στο θεωρητικό μέρος παράγοντες που επηρεάζουν γενικότερα τη μάθηση. Συγκεκριμένα περιγράφονται η μητρική γλώσσα, η έλλειψη κινήτρου, ο καθηγητής, η ηλικία και η κλίση του μαθητή για την εκμάθηση μιας ξένης γλώσσας και κατά πόσο μπορούν οι παράγοντες αυτοί να αποβούν αρνητικό στη μάθηση.Έπειτα επιχειρείται η παρουσίαση κάποιων μαθησιακών δυσκολιών, όπως η δυσλεξία και η υπερκινητικότητα σε συνάρτηση πάντα με τη μάθηση. Εξηγείται με ποιον τρόπομπορούν αυτές οι δυσκολίες να επηρεάσουν και να δυσκολέψουν τη μάθηση.Στη συνέχεια περιγράφονται λεπτομερώς εκείνα τα γραμματικά φαινόμενα που δημιουργούν δυσκολίες στους μαθητές και αναφέρονται οι συγκεκριμένες δυσκολίες.Σε αυτό το σημείο επιχειρείται ο διαχωρισμός σε δύο κατηγορίες: στα γραμματικά φαινόμενα που υπάρχουν στην ελληνική γλώσσα και σε αυτά που είναι ξένα προς τουςΈλληνες μαθητές.Ακολουθεί το πρακτικό μέρος, όπου παρουσιάζονται οι ασκήσεις που δόθηκαν στους μαθητές και παράλληλα εξηγείται ο στόχος της κάθε άσκησης προκειμένου νααποδειχτούν οι δυσκολίες των μαθητών.Ως φυσική ακολουθία περιγράφονται παρακάτω τα αποτελέσματα της έρευνας και προβάλλονται συγκεκριμένα παραδείγματα των προβλημάτων των μαθητών.Για την ολοκλήρωση της έρευνας παρουσιάζονται πιθανές λύσεις και τεχνάσματα που θα διευκόλυναν τους μαθητές στην αντιμετώπιση αυτών των δυσκολιών.Η παρουσίαση των συμπερασμάτων θα ολοκληρώσει την εργασία υπογραμμίζοντας τον ρόλο και την ευθύνη του καθηγητή και τη συνειδητοποίηση του μαθητή, ότι δεν είναιμόνος απέναντι στην εκμάθηση των γερμανικών, αλλά ότι κατέχει ήδη μια πληθώρα γνώσεων, την οποία μπορεί να εκμεταλλευτεί, όπως είναι η μητρική γλώσσα.ZusammenfassungGegenstand der vorliegenden Arbeit ist die Darstellung der Lernschwierigkeiten, denen griechische Gymnasialschüler im Deutsch- als- Fremdsprache- Unterricht der Deutschen Sprache und konkreter im Bereich der Grammatik begegnen.Anfangs werden im theoretischen Teil die Faktoren analysiert, die allgemein das Lernen beeinträchtigen. Konkreter werden die Muttersprache, der Mangel an Motivation, derLehrer, das Alter und die Sprachbegabung beschrieben und in wieweit diese Faktoren einen negativen Einfluss auf das Lernen ausüben können.Des Weiteren wird versucht, Lernschwierigkeiten wie das Hyperkinetische Syndrom und die Leserechtschreibschwäche bezüglich des Lernens zu präsentieren. Es wird erklärt in welchem Maß die Lernschwierigkeiten das Lernen beeinträchtigen und erschweren können.Im Folgenden werden ausführlich diejenigen Grammatikphänomene beschrieben, die den Schülern Schwierigkeiten bereiten. An diesem Punkt erfolgt eine Unterscheidungzwischen den im Griechischen vorhandenen Grammatikphänomenen und den fremden für griechische Schüler Grammatikphänomenen.Es folgt der praktische Teil, wo die Aufgaben vorgestellt werden, die den Schülern gegeben worden sind und gleichzeitig wird das Ziel jeder Aufgabe erklärt, so dass dieSchwierigkeiten bei den Schülern veranschaulicht werden konnten.Weiter werden die Untersuchungsergebnisse anhand von konkreten Beispielen beschrieben und kommentiert.Zur Vervollständigung der Untersuchung werden eventuelle Lösungsbeispiele und Strategien vorgeführt, die den Schülern bei der Überwindung der Schwierigkeiten helfenkönnen.Die Darstellung der Schlussfolgerungen führt zum Abschluss der Arbeit. Dabei werden die Rolle und die Verantwortung des Lehrers betont, dem Schüler bewusst zu machen,dass er nicht alleine gegenüber der deutschen Sprache steht, sondern bereits eine Vielfalt an Wissen, wie die Muttersprache, beherrscht, die er benutzen kann.

Διπλωματική εργασία


Γερμανική γλώσσα
Ελληνική γλώσσα

2008-08-25
2013-12-16T10:42:36Z


Ελληνικό Ανοικτό Πανεπιστήμιο




*Η εύρυθμη και αδιάλειπτη λειτουργία των διαδικτυακών διευθύνσεων των συλλογών (ψηφιακό αρχείο, καρτέλα τεκμηρίου στο αποθετήριο) είναι αποκλειστική ευθύνη των αντίστοιχων Φορέων περιεχομένου.