Zur rolle BZW [Cd-rom] : zum stellenwert der erstsprache im daf-unterricht in griechischen offentlichen schulen: [Διπλωματική διατριβή]

 
δείτε την πρωτότυπη σελίδα τεκμηρίου
στον ιστότοπο του αποθετηρίου του φορέα για περισσότερες πληροφορίες και για να δείτε όλα τα ψηφιακά αρχεία του τεκμηρίου*
κοινοποιήστε το τεκμήριο




2008 (EL)
Zur rolle BZW [Cd-rom] : zum stellenwert der erstsprache im daf-unterricht in griechischen offentlichen schulen: [Διπλωματική διατριβή]

ΒΑΣΙΛΙΚΗ ΦΩΤΕΙΝΟΠΟΥΛΟΥ

Η παρούσα εργασία έχει σαν θέμα τηςτο ρόλο που παίζει η μητρικήγλώσσα στομάθημα Γερμανικήςωςξένηςγλώσσαςστα ελληνικάδημόσια σχολεία. Στόχοςτηςείναι να καταδείξει τη χρησιμότητα τηςμητρικήςγλώσσαςστην εκμάθηση ξένωνγλωσσών και επομένωςτη σημασία τηςαξιοποίησήςτηςστο μάθημα ξένηςγλώσσαςΣυγκεκριμένα επιδιώκεται να δικαιολογηθείη επιρροήτηςστη διαδικασία εκμάθησηςτηςξένηςγλώσσαςκαι μάλιστα τόσο σε θεωρητικόόσο και σε πρακτικόεπίπεδο.Για την επίτευξη αυτών των στόχων γίνεται αρχικάαναδρομήστη θεωρία τηςμάθησηςκαι εξηγείται η συμβολήτηςμητρικήςγλώσσαςμε βάση τα πορίσματα τόσοτηςγλωσσολογίαςόσο και του γνωστικισμού Στη συνέχεια δικαιολογείται η αξίαχρήσηςτηςσύμφωνα με το ΚοινόΕυρωπαϊκόΠλαίσιο ΑναφοράςΓλωσσών.Ακολούθωςγίνεται αναφοράστα ελληνικάδεδομένα και επισημαίνονται οιλειτουργίεςτηςτόσο στο μάθημα Γερμανικήςωςξένηςγλώσσαςστο ελληνικόδημοτικόκαι γυμνάσιο μέσω των αντίστοιχων αναλυτικών προγραμμάτων όσο καιστο ΚρατικόΠιστοποιητικόΓλωσσομάθειας όπου εξετάζεται μεταξύάλλων ηδεξιότητα τηςδιαμεσολάβησηςΚατόπιν γίνεται προσπάθεια σε πρακτικόπια επίπεδο να αποδειχθείηλειτουργικότητα τηςμητρικήςγλώσσαςστο μάθημα γερμανικών στο ελληνικόσχολείο. Συγκεκριμένα αναζητούνται σε τρειςνέεςμεθόδουςεκμάθησηςΓερμανικώνγια Έλληνεςμαθητέςκαι σχολιάζονται παραδείγματα αποτελεσματικήςχρήσηςτηςμητρικήςγλώσσας Τέλοςπροτείνονται σχέδια μαθήματοςγια δύο ξεχωριστέςενότητεςτων παραπάνω μεθόδων, στιςοποίεςη χρήση τηςμητρικήςαποτελείαναπόσπαστο κομμάτι και βοηθάστην επίτευξη των διδακτικών στόχων.Ύστερα απότην ενασχόληση με το παρόν θέμα η έρευνα καταλήγει σε ορισμέναχρήσιμα συμπεράσματα. Καταρχήν προκύπτει ότι η απόλυτη μονογλωσσία είναιαδύνατο να εφαρμοστείστο μάθημα ξένηςγλώσσας Δεύτερον ότι η επιδιωκόμενηπροώθηση τηςΠολυγλωσσίαςκαι τηςΔιαπολιτισμικότηταςδεν είναι δυνατόν νανοηθείχωρίςτη συμμετοχήτηςμητρικήςγλώσσαςωςσημείου αναφοράςκαισύγκρισης Τέλοςότι θα έπρεπε κατάσυνέπεια να αναθεωρήσουμε το ρόλο τηςστοξενόγλωσσο μάθημα και να την αξιοποιήσουμε με κάθε δυνατότρόπο.

Διπλωματική εργασία

Ελληνικό Ανοικτό Πανεπιστήμιο (EL)
Hellenic Open University (EN)

Γερμανική γλώσσα
Ελληνική γλώσσα

2013-12-16T10:42:56Z
2008-08-25


Ελληνικό Ανοικτό Πανεπιστήμιο



*Η εύρυθμη και αδιάλειπτη λειτουργία των διαδικτυακών διευθύνσεων των συλλογών (ψηφιακό αρχείο, καρτέλα τεκμηρίου στο αποθετήριο) είναι αποκλειστική ευθύνη των αντίστοιχων Φορέων περιεχομένου.