Die Beurteilung der Leseverstandnisfertigkeit anhand des Lehrwerks"Deutsch-ein Hit!" fur die erste Klasse des griechischen Gymnasiums [Cd-rom] : [Διπλωματική διατριβή]

 
This item is provided by the institution :

Repository :
Institutional Repository of the Hellenic Open University
see the original item page
in the repository's web site and access all digital files if the item*
share



Thesis (EN)

2008 (EN)
Die Beurteilung der Leseverstandnisfertigkeit anhand des Lehrwerks"Deutsch-ein Hit!" fur die erste Klasse des griechischen Gymnasiums [Cd-rom] : [Διπλωματική διατριβή]

ΖΩΓΡΑΦΙΣΤΟΥ ΕΥΣΕΒΙΑ-ΑΝΝΑ

Σκοπός αυτής της εργασίας είναι η μελέτη και αξιολόγηση της δεξιότητας της κατανόησης του γραπτού λόγου των μαθητών της A´ Γυμνασίου, όπως αυτή καλλιεργείται μέσω του νέου σχολικού εγχειριδίου „Deutsch – ein Hit! 1“. Αρχικά θα σχολιαστεί η βαρύτητα που έχει η κατανόηση του γραπτού λόγου στο ξενόγλωσσο μάθημα καθώς και η επίδραση που ασκεί η μητρική γλώσσα στην εκμάθηση μιας ξένης γλώσσας. Από την έρευνα προκύπτει ότι και η πρώτη ξένη γλώσσα επηρεάζει την εκμάθηση της δεύτερης. Θα ακολουθήσει μια ιστορική ανασκόπηση σχετικά με τη θέση της κατανόησης του γραπτού λόγου σε κάθε μέθοδο διδασκαλίας από το παρελθόν ως τις μέρες μας. Στη συνέχεια θα παρουσιαστεί το νέο βιβλίο για τη διδασκαλία της γερμανικής γλώσσας, το οποίο εξέδωσε ο οργανισμός εκδόσεων διδακτικών βιβλίων (ΟΕΔΒ) και διανεμήθηκε για πρώτη φορά στο ελληνικό σχολείο το Σεπτέμβριο του 2007. Το ενδιαφέρον μας θα επικεντρωθεί στο κομμάτι εκείνο που αφορά στην κατανόηση των κειμένων που συμπεριλαμβάνονται σε αυτό το εγχειρίδιο. Θα ερευνηθεί το κατά πόσο καλλιεργείται μέσω αυτών η δεξιότητα της κατανόησης των γραπτών κειμένων. Επίσης θα αναλυθούν τα επιμέρους στοιχεία των κειμένων που απαρτίζουν το βιβλίο, όπως τα είδη κειμένων που υπάρχουν και το λεξιλόγιό τους, καθώς και τα πολιτισμικά στοιχεία που αυτά περιέχουν. Θα σχολιαστεί και η συμβολή των εικόνων στην κατανόηση τους. Για την κατανόηση των κειμένων ο μαθητής μπορεί να χρησιμοποιήσει διάφορες στρατηγικές, οι οποίες επίσης θα αναλυθούν και θα σχολιαστούν. Θα αναφερθούν και οι τυχόν δυσκολίες που αντιμετωπίζει ο Έλληνας μαθητής κατά την ενασχόλησή του με τα κείμενα του συγκεκριμένου σχολικού εγχειριδίου. Θα αξιολογηθεί, τέλος, κατά πόσο το βιβλίο αυτό ανταποκρίνεται στις απαιτήσεις του Έλληνα μαθητή, ο οποίος μαθαίνει τα γερμανικά ως δεύτερη ξένη γλώσσα. Θα ερευνηθεί αν τα κείμενα είναι κατάλληλα για τους μαθητές της Α´ Γυμνασίου και αν οι ασκήσεις που τα συνοδεύουν τους βοηθούν να τα κατανοήσουν και να εξασκήσουν τη δεξιότητα της κατανόησης του γραπτού λόγου. Βασικά κριτήρια για το σχολιασμό και την αξιολόγηση του βιβλίου είναι το Ευρωπαϊκό πλαίσιο αναφοράς (Gemeinsamer europäischer Referenzrahmen), καθώς και το πρόγραμμα διδασκαλίας που έχει εκπονήσει το Παιδαγωγικό Ινστιτούτο, όσων αφορά τα ξενόγλωσσα μαθήματα.

Διπλωματική εργασία

Ελληνικό Ανοικτό Πανεπιστήμιο (EL)
Hellenic Open University (EN)

German
Greek

2008-08-25
2013-12-16T10:43:00Z


Ελληνικό Ανοικτό Πανεπιστήμιο



*Institutions are responsible for keeping their URLs functional (digital file, item page in repository site)