Die Stellung der Grammatik im Unterricht Deutsch als Fremdsprache [Cd-rom] : "Pingpong Neu 1" und "Deutsch ein Hit! 1": ein Vergleich als Beispiel: "Pingpong Neu 1" και "Deutsch ein Hit! 1": μια σύγκριση σαν παράδειγμα : [Διπλωματική διατριβή]

 
δείτε την πρωτότυπη σελίδα τεκμηρίου
στον ιστότοπο του αποθετηρίου του φορέα για περισσότερες πληροφορίες και για να δείτε όλα τα ψηφιακά αρχεία του τεκμηρίου*
κοινοποιήστε το τεκμήριο




2008 (EL)
Die Stellung der Grammatik im Unterricht Deutsch als Fremdsprache [Cd-rom] : "Pingpong Neu 1" und "Deutsch ein Hit! 1": ein Vergleich als Beispiel: "Pingpong Neu 1" και "Deutsch ein Hit! 1": μια σύγκριση σαν παράδειγμα : [Διπλωματική διατριβή]

Χατζησάββα, Μαρία

Η παρούσα διπλωματική εργασία προέκυψε από την προσωπική μου επιθυμία ναασχοληθώ πιο λεπτομερειακά με την Γραμματική, λόγω του ότι διδάσκω περίπουείκοσι χρόνια και από την εμπειρία μου τόσο ως μαθήτρια όσο και ως δασκάλααντιλαμβάνομαι ότι υπάρχουν πολλοί μαθητές, οι οποίοι χρειάζονται την Γραμματικήστο ξενόγλωσσο μάθημα και κυρίως όταν μαθαίνουν μια ξένη γλώσσα όπως ταΓερμανικά στο ελληνικό δημόσιο σχολείο. Η εργασία έχει στόχο μέσωπαραδειγμάτων από τα δύο βιβλία Pingpong Neu 1 και Deutsch ein Hit! 1 τωναναφερθέντων διδακτικών σειρών να καταδείξει, ότι η Γραμματική κατέχει μίασπουδαία θέση στο ξενόγλωσσο μάθημα και με πιο από τα δύο βιβλία οι μαθητέςμπορούν να αφομοιώσουν με καλύτερο τρόπο τη γερμανική Γραμματική.Η εργασία αποτελείται από επτά κεφάλαια στα οποία περιέχονται το πρακτικό καιτο θεωρητικό μέρος. Αρχικά γίνεται μια θεωρητική προσέγγιση της έννοιας τηςΓραμματικής, ακολουθεί μια μικρή παρουσίαση των βασικών αρχών τηςγλωσσολογικής, διδακτικής και παιδαγωγικής Γραμματικής στην οποία βασίζεται ηΓραμματική και των δυο βιβλίων. Στη συνέχεια παρουσιάζονται η ιστορική εξέλιξητης Γραμματικής καθώς και ορισμένα μοντέλα Γραμματικής όπως: παραδοσιακήΓραμματική, στρουκτουραλισμός, Γραμματική των δομικών στοιχείων, παραγωγικήΓραμματική, Γραμματική των εξαρτημένων σχέσεων, πραγματολογία. Κατόπινπαρουσιάζεται η θέση της Γραμματικής στις διάφορες μεθόδους: μεταφραστικήμέθοδος, άμεση μέθοδος, οπτικοακουστική μέθοδος, επικοινωνιακή μέθοδος,διαπολιτισμική προσέγγιση. Κατόπιν γίνεται η θεωρητική προσέγγιση εννοιών πουεπιδρούν στην διδασκαλία της Γραμματικής και των φάσεων του μαθήματος. Ακόμηασχολούμαστε με τον ορισμό των εννοιών «εργασία» και «άσκηση» και τον ρόλοτους στη διδασκαλία της Γραμματικής του μαθήματος της Γερμανικής ως ξένηςΓλώσσας.Το πρακτικό τμήμα της εργασίας παρουσιάζεται στο επόμενο μέρος μέσα από τηνσύγκριση ενός κεφαλαίου από κάθε βιβλίο. Πρώτα γίνεται η παρουσίαση τωνβιβλίων, τα κριτήρια επιλογής των βιβλίων και των κεφαλαίων και τοσυμπληρωματικό διδακτικό υλικό που υπάρχει. Στην συνέχεια εξετάζονται τακείμενα μέσω των οποίων γίνεται η παρουσίαση των νέων γραμματικών φαινομένων,ο τρόπος με τον οποίο γίνεται η παρουσίαση, η συνειδητοποίηση της Γραμματικής, οιεργασίες και οι ασκήσεις που συμβάλουν στην εξέλιξη και στην χρήση τηςΓραμματικής κατά την επικοινωνία καθώς και η σχέση των θεμάτων με τηνκαθημερινότητα των μαθητών. Στο τέλος παρουσιάζονται τα αποτελέσματα και τασυμπεράσματα της σύγκρισης. Λόγω μεγάλου όγκου, διαθέσιμη μέσω διαδικασίας δανεισμού Διπλωματικών Εργασιών

Διπλωματική εργασία

Ελληνικό Ανοικτό Πανεπιστήμιο (EL)
Hellenic Open University (EN)

Γερμανική γλώσσα
Ελληνική γλώσσα

2008-08-25
2013-12-16T10:45:44Z


Ελληνικό Ανοικτό Πανεπιστήμιο



*Η εύρυθμη και αδιάλειπτη λειτουργία των διαδικτυακών διευθύνσεων των συλλογών (ψηφιακό αρχείο, καρτέλα τεκμηρίου στο αποθετήριο) είναι αποκλειστική ευθύνη των αντίστοιχων Φορέων περιεχομένου.