This item is provided by the institution :

Repository :
Institutional Repository of the Hellenic Open University
see the original item page
in the repository's web site and access all digital files if the item*
share




2008 (EN)

Πιθανότητες

Δάρας, Τρύφων

Χατζηνικολάου, Μαρία
Ανούσης, Μιχαήλ

Το παρόν ΕΔΥ αναφέρεται στις βασικές έννοιες που συναντά κανείς στην Θεωρία Πιθανοτήτων. Διατυπώνονται θεωρήματα και προτάσεις για τις έννοιες αυτές και δίνονται αρκετά παραδείγματα και εφαρμογές για την καλύτερη κατανόησή τους. Μερικά από τα θεωρήματα αποδεικνύονται για τα δε υπόλοιπα και για μία περαιτέρω Μαθηματικά αυστηρότερη μελέτη της θεωρίας, δίνεται στο τέλος του υλικού εκτενής βιβλιογραφία.
Όταν κάποιος προσπαθεί να μελετήσει ένα αντικείμενο-θεωρία μέσω μιας Θεματικής Ενότητας ενός Μεταπτυχιακού (ή Προπτυχιακού) Προγράμματος Σπουδών στο Ε.Α.Π (ή γενικότερα στην εξ αποστάσεως εκπαίδευση), αντιμετωπίζει αρκετές δυσκολίες όπως: υπάρχουν πολλά μέρη της εν λόγω θεωρίας που απαιτούν διευκρινίσεις ή τυχόν σύνδεση με προηγούμενες γνώσεις, είναι δύσκολο να αντιληφθεί διαισθητικά μερικές από τις θεωρητικές έννοιες, δεν υπάρχουν για συγκεκριμένα μέρη της ύλης πολλά και αναλυτικά λυμένα παραδείγματα, δεν υπάρχουν εφαρμογές σε πραγματικά προβλήματα, αν και για την μελέτη της θεωρίας χρησιμοποιούνται, από τους φοιτητές, συγγράμματα πέραν αυτού που διανέμεται από το Ε.Α.Π., το περιεχόμενο τους συχνά δυσκολεύει αντί να διαφωτίζει το θεωρητικό μέρος των Θ.Ε. Αυτό συμβαίνει είτε γιατί τις περισσότερες φορές αναφέρονται σε μια πληθώρα άλλων εννοιών άγνωστων στον φοιτητή (για την μελέτη και κατανόηση των οποίων απαιτείται αρκετός χρόνος) είτε γιατί ακολουθούν διαφορετική εκπαιδευτική κατεύθυνση από εκείνη της Θ.Ε., αν και η μελέτη των φοιτητών είναι πολύωρη, συστηματική και επιμελής εν τούτοις είναι δύσκολο πολλές φορές να αναπαραγάγουν την γνώση που έχουν ήδη αποκτήσει, για την επίλυση των προβλημάτων των γραπτών εργασιών (κυρίως, γιατί δεν έχουν κατανοήσει σε βάθος την αντίστοιχη θεωρία και την τυχόν μεθοδολογία που την «συνοδεύει»), χρησιμοποιώντας την μακρόχρονη εμπειρία της διδασκαλίας τόσο σε συμβατικά προγράμματα σπουδών όσο και στην εξ αποστάσεως εκπαίδευση (μέσω κυρίως του Ε.Α.Π.), και ακολουθώντας τη πρακτική ανάλογων προγραμμάτων, αναπτύξαμε εναλλακτικό συμπληρωματικό διδακτικό υλικό έχοντας σαν στόχο την επίλυση των παραπάνω προβλημάτων.

Hypertext

Πείραμα τύχης
Algebra
Random experiment
Probability
Διατάξεις
Άλγεβρα
Συνδυασμοί
Δεσμευμένη πιθανότητα
Πιθανότητα


Greek

2008
2013-12-13T12:35:22Z
2009-02-27T07:36:23Z


Ο χρόνος μελέτης του υλικού, όπως είναι ίσως φυσικό, εξαρτάται από τις ήδη προϋπάρχουσες γνώσεις του φοιτητή-αναγνώστη και τις τυχόν ανάγκες του. Επειδή είναι δομημένο σε μικρές και καλά ορισμένες παραγράφους, οι οποίες έχουν σχετική ανεξαρτησία μεταξύ τους, αποφεύγεται η πολύωρη, εκτενής και μερικές φορές άσκοπη «περιπλάνηση» του φοιτητή στο υλικό. (183 Σελίδες)




*Institutions are responsible for keeping their URLs functional (digital file, item page in repository site)