La place de la culture et la visee interculturelle dans les methodes proposees (Fluo et Nouveau Caramel) pour l enseignement/apprentissage du FLE a l ecole primaire grecque

 
δείτε την πρωτότυπη σελίδα τεκμηρίου
στον ιστότοπο του αποθετηρίου του φορέα για περισσότερες πληροφορίες και για να δείτε όλα τα ψηφιακά αρχεία του τεκμηρίου*
κοινοποιήστε το τεκμήριο




2007 (EL)

La place de la culture et la visee interculturelle dans les methodes proposees (Fluo et Nouveau Caramel) pour l enseignement/apprentissage du FLE a l ecole primaire grecque

ΠΟΥΛΗ ΟΛΓΑ

ΠΕΡΙΛΗΨΗΗ εκμάθηση του διαπολιτισμού κατά τη διδασκαλία της Γαλλικής ως ξένης γλώσσας ενώνει δύο έννοιες φαινομενικά ασύνδετες: τον πολιτισμό/διαπολιτισμό και τη γλώσσα.Στην παρούσα εργασία μελετήθηκαν δύο από τα προτεινόμενα εγχειρίδια για τη διδασκαλία της γαλλικής σε αρχάριους μαθητές του δημοτικού σχολείου. Η εργασία περιλαμβάνει τέσσερα μέρη: το πρώτο αποτελεί το θεωρητικό μέρος όπου επιχειρείται η αποσαφήνιση των όρων πολιτισμού και διαπολιτισμού και της σχέσης της γλώσσας με τον πολιτισμό. Στο δεύτερο μέρος παρουσιάζεται η σύγχρονη πραγματικότητα που αφορά στη διδασκαλία της Γαλλικής στο δημοτικό σχολείο στην Ελλάδα μέσω της εφαρμογής ενός πιλοτικού προγράμματος εισαγωγής της δεύτερης ξένης γλώσσας, της Γαλλικής και Γερμανικής. Στο τρίτο μέρος εξετάζεται η θέση του πολιτισμού και του διαπολιτισμού σε δύο από τις προτεινόμενες μεθόδους. Από την ολοκλήρωση της κριτικής ανάλυσης των περιεχομένων των μεθόδων Fluo και Nouveau Caramel προκύπτει το συμπέρασμα ότι δίνεται έμφαση στην ευαισθητοποίηση των μαθητών και την εξοικείωση τους με τη γλώσσα-κουλτούρα. Μέσω των δραστηριοτήτων που μπορούν να αξιοποιηθούν από το διδάσκοντα, οι μαθητές θα καταφέρουν να συναντήσουν και ανακαλύψουν τον Άλλο, να κατανοήσουν τον εαυτό τους και να αναπτύξουν την διαπολιτισμική ικανότητα για να κατακτήσουν τη διαπολιτισμική συνείδηση. Oι ανάγκες και τα ενδιαφέροντα των νέων μαθητών έχουν δημιουργήσει νέα δεδομένα στη διδασκαλία της γαλλικής στο ελληνικό σχολείο, είναι συνεπώς αναγκαία η δημιουργία εγχειριδίων τα οποία να απευθύνονται σε νέους μαθητές ηλικίας 10 εως 12 ετών. Επιπλέον για να δωθεί ώθηση στη διδασκαλία της Γαλλικής απαιτείται ο επαναπροσδιορισμός των σκοπών του προτεινόμενου Αναλυτικού Προγράμματος που να στοχεύει στη διαπολιτισμική επικοινωνία. Τέλος η διαπολιτισμική εκπαίδευση του διδάσκοντα της Γαλλικής ως ένα νέο στοιχείο της διδακτικής των ξένων γλωσσών είναι επιβεβλημένη για την κατάκτηση των γλωσσικών και διαπολιτισμικών δεξιοτήτων των μαθητών.

Διπλωματική εργασία


Γαλλική γλώσσα
Ελληνική γλώσσα

2007
2013-12-16T10:28:27Z


Ελληνικό Ανοικτό Πανεπιστήμιο




*Η εύρυθμη και αδιάλειπτη λειτουργία των διαδικτυακών διευθύνσεων των συλλογών (ψηφιακό αρχείο, καρτέλα τεκμηρίου στο αποθετήριο) είναι αποκλειστική ευθύνη των αντίστοιχων Φορέων περιεχομένου.