L' approche de l'interculturel en classe de FLE a travers la lexiculture [Διπλωματική διατριβή] [Cd-rom] : le cas des palimpsestes verbo-culturels

 
This item is provided by the institution :

Repository :
Institutional Repository of the Hellenic Open University
see the original item page
in the repository's web site and access all digital files if the item*
share



Thesis (EN)

2008 (EN)

L' approche de l'interculturel en classe de FLE a travers la lexiculture [Διπλωματική διατριβή] [Cd-rom] : le cas des palimpsestes verbo-culturels

ΤΟΛΚΑ ΕΛΕΝΗ

Η παρούσα Διπλωματική Εργασία έχει ως αντικείμενο την ανάλυση και τη«συμπαράταξη» δύο θεωριών, δανεισμένων τόσο από τη διδακτική όσο καιαπό την παιδαγωγική επιστήμη, έχοντας ως στόχο την έρευνα πάνω στηνλειτουργία τους στον τομέα της διδασκαλίας/εκμάθησης της Γαλλικής ωςξένης γλώσσας. Πρόκειται για την «pragmatique lexiculturelle»-εμπνευσμένη και ανεπτυγμένη από τον διδακτολόγο Robert Galisson- καιτην έννοια του «διαπολιτισμού». Το διακύβευμα της μελέτης είναι ο όρος«γλωσσο-πολιτισμικό παλίμψηστο», μία κατηγορία του τομέα της«lexiculture».Πιο συγκεκριμένα, μετά τη διασαφήνιση των ορισμών, των λειτουργιών καιτων ρόλων των προαναφερθεισών εννοιών, επικεντρώνουμε την μελέτη μαςστην διαδικασία επεξεργασίας τους στην τάξη της Γαλλικής ως ξένηςγλώσσας, στοχεύοντας στο μέγιστο της εκμετάλλευσης και απορρόφησηςτους από τους μαθητές. Στηριζόμενοι πάντα στη σχετική θεωρία τουGalisson, προσπαθούμε να προσαρμόσουμε τις προαναφερθείσες έννοιεςστα δεδομένα που ισχύουν στην δευτεροβάθμια εκπαίδευση στην Ελλάδαόσον αφορά την διδασκαλία/εκμάθηση της Γαλλικής ως ξένης γλώσσας,προκειμένου να τις κάνουμε πιο «προσιτές» στους ενδιαφερόμενουςεκπαιδευτικούς και έτσι να τις εισαγάγουμε στην τάξη, παίρνονταςσυγχρόνως υπόψη μας τις ιδιαιτερότητες και τις παραμέτρους του ελληνικούεκπαιδευτικού συστήματος. Επιλέγουμε να πραγματοποιήσουμε την έρευνάμας στο δημόσιο τομέα, ο οποίος επίσημα είναι - και οφείλει να είναι προσαρμόσιμος σε κάθε διδακτική μεθοδολογία που βρίσκεται εν καιρώ σεισχύ.Η προβληματική μας συνίσταται στο να αποδείξουμε ότι η προσέγγιση τουδιαπολιτισμού μέσα στην τάξη των Γαλλικών, μπορεί να πραγματοποιηθείδια μέσου μιας πληθώρας πολιτισμικών και γλωσσικών στοιχείων που τα«γλωσσο-πολιτισμικά παλίμψηστα» εν δυνάμει φέρουν. Μόλις αυτή ηπροβληματική επιβεβαιωθεί, μελετάμε τον τρόπο εφαρμογής τους στοπλαίσιο του εκπαιδευτικού ιδρύματος και ειδικότερα στην δευτεροβάθμιαεκπαίδευση. Με σκοπό αυτό, επιχειρούμε να συλλάβουμε και νασχεδιάσουμε μία διδακτική συνεδρία/μάθημα, δια μέσω της οποίαςεισαγάγουμε το φαινόμενο των «γλωσσο-πολιτισμικών παλίμψηστων» στηντάξη των Γαλλικών, προκειμένου στη συνέχεια να το επεξεργαστούμε.Έπειτα από την ανάλυση των αποτελεσμάτων της έρευνάς μας, καταθέτουμεπροτάσεις που αφορούν στην διδακτική «προέκταση» του φαινομένου καιμελετάμε τις ενδεχόμενες προοπτικές του στην διδασκαλία/εκμάθηση τηςΓαλλική ως ξένης γλώσσας.

Διπλωματική εργασία


French
Greek

2008-01-22
2013-12-16T10:34:20Z


Ελληνικό Ανοικτό Πανεπιστήμιο




*Institutions are responsible for keeping their URLs functional (digital file, item page in repository site)