Deutsch als Fremdsprache im Primarbereich : Aspekte und Vermittlungsformen zur effektiven Gestaltung des Grammatikunterrichts = Γερμανικά ως ξένη γλώσσα στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση : προοπτικές και μορφές συνειδητής διδασκαλίας και εκμάθησης με στόχο την αποτελεσματική διαμόρφωση του μαθήματος γραμματικής

 
This item is provided by the institution :

Repository :
Institutional Repository of the Hellenic Open University
see the original item page
in the repository's web site and access all digital files if the item*
share



Thesis (EN)

2007 (EN)

Deutsch als Fremdsprache im Primarbereich : Aspekte und Vermittlungsformen zur effektiven Gestaltung des Grammatikunterrichts = Γερμανικά ως ξένη γλώσσα στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση : προοπτικές και μορφές συνειδητής διδασκαλίας και εκμάθησης με στόχο την αποτελεσματική διαμόρφωση του μαθήματος γραμματικής

ΓΕΓΑ ΜΑΡΙΑ

ΠερίληψηΑντικείμενο της εργασίας είναι η Γερμανική ως ξένη γλώσσα στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση και η παρουσίαση συγκεκριμένων μορφών της ενσυνείδητης / συνειδητής διδασκαλίας και εκμάθησης της γραμματικής. Η εργασία χωρίζεται σε δυο τμήματα, εκ των οποίων το πρώτο αφορά στη θεωρητική της θεμελίωση και το δεύτερο στην πρακτική εφαρμογή. Αρχικά περιγράφεται ο τρόπος, με τον οποίο αντιμετωπίζεται το μάθημα της γερμανικής γλώσσας στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση και ύστερα στην πρωτοβάθμια στο πλαίσιο του πιλοτικού προγράμματος εισαγωγής της δεύτερης ξένης γλώσσας, έτσι ώστε ο αναγνώστης να σχηματίσει μια πλήρη εικόνα για τη διδασκαλία της γερμανικής στο σχολικό πλαίσιο. Επίσης, παρατίθενται επιχειρήματα υπέρ της διδασκαλίας της γραμματικής στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση.Στη συνέχεια ακολουθεί η ανάλυση του όρου «γραμματική» και ο σχολιασμός των δυσκολιών που αντιμετωπίζουν εκπαιδευτικοί και μαθητές στο μάθημα της γραμματικής. Σε αντίθεση με τη γλωσσολογική γραμματική, η παιδαγωγική γραμματική ακολουθεί αρχές της διδακτικής. Στην εργασία αυτή ακολουθήθηκε η νεότερη επικοινωνιακή μέθοδος, η οποία περιγράφει τη γλώσσα στην επικοινωνιακή της διάσταση.Επίσης, επισημαίνεται ο ρόλος των κινήτρων στις μικρές ηλικίες για την παρακολούθηση εκπαιδευτικών δραστηριοτήτων που σχετίζονται με την εκμάθηση της ξένης γλώσσας και κατ´ επέκταση της γραμματικής. Ακόμα, αναλύονται τα διδακτικά εγχειρίδια και σχολιάζεται η παρουσίαση της γραμματικής σε αυτά.Στο πρακτικό μέρος της εργασίας περιγράφονται οι μορφές ενσυνείδητης / συνειδητής διδασκαλίας και εκμάθησης της γραμματικής, όπου και παρατίθενται διάφορα παραδείγματα πάντα στο πλαίσιο της διδασκαλίας στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση. Μορφές καθοριστικής σημασίας είναι η οπτικοποίηση της γραμματικής (Visualisierung) και η ανάπτυξη μιας γραμματικής βασισμένης σε σύμβολα (Signalgrammatik), όπου και δίνεται ιδιαίτερη βαρύτητα.Η εργασία αυτή ολοκληρώνεται με τη διατύπωση συνοπτικών συμπερασμάτων με σκοπό την όσο το δυνατόν αποτελεσματικότερη διδασκαλία της Γερμανικής στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση.

Διπλωματική εργασία


German
Greek

2007
2013-12-16T10:40:27Z


Ελληνικό Ανοικτό Πανεπιστήμιο




*Institutions are responsible for keeping their URLs functional (digital file, item page in repository site)