Παρουσιάζεται νέο Εναλλακτικό Διδακτικό Υλικό, το οποίο καλύπτει θεωρητικά και πρακτικά τη σύνταξη υπο-ερωτημάτων (sub-query) σε SQL, ώστε να μπορέσουν οι φοιτητές της Θ.Ε. ΠΛΗ11 να αποκτήσουν πληρέστερη χρήση της γλώσσας. Τα υπο-ερωτήματα σε SQL μπορεί να μην αποτελούν “αναντικατάστατη” δομή Εντολών, σε σχέση με τον “κυρίως” κώδικα, όμως συντελούν στη βελτίωση του κώδικα σε SQL και είναι απαραίτητα κατά τη συνεργασία λογισμικού δι-επαφής (interface) και Συστημάτων Διαχείρισης Βάσεων Δεδομένων (Σ.Δ.Β.Δ.).
Αναλύεται η σύνταξή τους, οι διαφορετικοί Τελεστές οι οποίοι χρησιμοποιούνται κατά κύριο λόγο και στη συνέχεια αναλύονται με παραδείγματα η αναζήτηση δεδομένων σε μια Β.Δ. με τη χρήση της γλώσσας SQL του λογισμικού “Oracle”, με τη χρήση υπο-ερωτημάτων. Βασίζεται στον Τόμο Β’: Βάσεις Δεδομένων της Ενότητας, στις αντίστοιχες Εργασίες και στο υλικό το οποίο έχει αναρτηθεί στην ιστοσελίδα της Πύλης της ΠΛΗ11, στις (παρελθούσες) Ακαδημαϊκές Περιόδους 2000 - ’01 έως και 2007 - ’08. Το υλικό περιέχει ύλη θεωρίας, αναλυτικές ασκήσεις επ’ αυτής και αναφορές στη διεθνή βιβλιογραφία και ιστο-βιβλιογραφία.
Αρχικά, λοιπόν, παρουσιάζεται και αναλύεται η χρήση της SQL σε αυτό το λογισμικό για τη δόμηση των υπο-ερωτημάτων, οι Τελεστές γι’ αυτά, παραδείγματα χρήσης και, τέλος, ένας “οδηγός” για την καλύτερη σύνταξη ερωτημάτων (query) σε SQL, σε αντιδιαστολή με τη χρήση “παράλληλων” με αυτά δομών (π.χ. Όψεων ή ισοδύναμων υπο-ερωτημάτων)
Η σύνταξη υπο-ερωτημάτων σε SQL δεν περιγράφεται στον “Τόμο Β’: Βάσεις Δεδομένων” τον οποίο λαμβάνουν οι φοιτητές του Ε.Α.Π. στα πλαίσια των σπουδών τους στην ΠΛΗ11. Μέχρι τώρα με αποσπασματικές σημειώσεις και, κυρίως, μέσω αναφορών και ασκήσεων στις λογής εργασίες της Θ.Ε. (και με τις αναλυτικές, ενδεικτικές επιλύσεις τους) καλύπτονταν το όλο θέμα. Το παρόν Ε.Δ.Υ. το καλύπτει αυτό θεωρητικά και περιέχει ύλη θεωρίας, αναλυτικές ασκήσεις επ’ αυτής και αναφορές στη διεθνή βιβλιογραφία και ιστο-βιβλιογραφία. Ταυτόχρονα αναλύει ακόμα πιο πολύ ενδεικτικά θέματα, ερωτήματα και ασκήσεις παλαιότερων γραπτών εργασιών και θεμάτων τελικών εξετάσεων στα οποία συνάντησαν δυσκολίες οι (παλιότεροι) φοιτητές