L’application et l’exploitation de la chanson francophone dans une dimension interculturelle au cours du FLE dans le collège grec.

 
δείτε την πρωτότυπη σελίδα τεκμηρίου
στον ιστότοπο του αποθετηρίου του φορέα για περισσότερες πληροφορίες και για να δείτε όλα τα ψηφιακά αρχεία του τεκμηρίου*
κοινοποιήστε το τεκμήριο




2016 (EL)

L’application et l’exploitation de la chanson francophone dans une dimension interculturelle au cours du FLE dans le collège grec.

ΒΑΡΔΑΚΟΥΛΗ, ΑΘΑΝΑΣΙΑ

0
Ο σκοπός της παρούσας εργασίας είναι να εξεταστεί η εφαρμογή και η αξιοποίηση του γαλλόφωνου τραγουδιού στην διαπολιτισμική του διάσταση, στο μάθημα της γαλλικής ως ξένης γλώσσας, στο ελληνικό γυμνάσιο. Στο πρώτο μέρος, το θεωρητικό πλαίσιο, επιχειρήσαμε να βρούμε τους δεσμούς που συνδέουν το γαλλόφωνο τραγούδι ως παιδαγωγικό εργαλείο αλλά και στην αρχική του μορφή, τη διαπολιτισμική διάσταση και την τάξη των γαλλικών. Στη συνέχεια, έχοντας ως δεδομένη μία πληθώρα εργασιών και συμβολών με θέμα το τραγούδι και τη διαπολιτισμική του διάσταση, θελήσαμε να διερευνήσουμε την τρέχουσα κατάσταση στην Ελλάδα, όπως αυτή τη διαισθάνονται οι νέοι από 14 έως 18 χρονών, όσον αφορά την ποιότητα των μαθημάτων που προσφέρονται στις τελευταίες τάξεις του δημοτικού και στο γυμνάσιο και τη σημασία του ρόλου του τραγουδιού που δίνουν οι καθηγητές στην τάξη της ξένης γλώσσας. Από την ανάλυση του ερωτηματολογίου που τους απευθύναμε κάναμε κάποιες αξιόλογες διαπιστώσεις: οι καθηγητές δεν χρησιμοποιούν το τραγούδι, το σχολικό εγχειρίδιο δεν το ευνοεί και οι μαθητές, των οποίων η ζωή είναι εμποτισμένη μ’ αυτό, επιθυμούν την ένταξή του στην τάξη. Τέλος, προσπαθήσαμε να χαράξουμε κάποιες παιδαγωγικές πίστες, τόσο απλές όσο και πιο σύνθετες, οι οποίες θα προσφέρουν στον εκπαιδευτικό τη δυνατότητα να εισαγάγει το τραγούδι στη διαπολιτισμική του διάσταση και να επιφέρει μ’ αυτό τον τρόπο ουσιαστικές αλλαγές στην διαδικασία διδασκαλίας-εκμάθησης της γαλλικής ως ξένης γλώσσας συμβάλλοντας στη διαμόρφωση μιας νέας κατάστασης στην ελληνική πραγματικότητα.
Ce mémoire traite de l’application et l’élaboration de la chanson francophone dans une dimension interculturelle au cours du FLE dans le collège grec. Dans la première partie des fondements théoriques nous avons tenté de penser l’articulation entre la chanson francophone, en tant qu’outil pédagogique mais aussi dans sa forme première, la dimension interculturelle et la classe de français. Ensuite, étant donnée la pléthore des recherches et des contributions sur la chanson et sa dimension interculturelle, nous avons voulu examiner la situation actuelle en Grèce telle qui la ressentent les jeunes de 14 à 18 ans concernant la qualité des cours offerts aux dernières classes de l’école primaire et au collège et l’importance du rôle de la chanson attribuée par les enseignants en classe de langue. Par l’analyse du questionnaire que nous leur avons adressé, nous avons pu dégager quelques constatations remarquables : les enseignants n’utilisent pas la chanson, le manuel ne la favorise pas et les élèves, dont la vie en est imprégnée, aspirent son insertion en classe. Enfin, nous avons essayé de tracer quelques pistes pédagogiques des plus simples aux plus compliquées, qui offriront à l’enseignant la possibilité de mettre en place la chanson dans sa dimension interculturelle et d’apporter, de cette manière, des mutations importantes au processus de l’enseignement-apprentissage du français langue étrangère contribuant à la formation d’un nouvel statut de la réalité grecque.

Διπλωματική Εργασία / Thesis

enseignement
collège.
adolescents
dimension interculturelle
chanson francophone
FLE


Γαλλική γλώσσα
Ελληνική γλώσσα

2016-07-26T07:53:09Z
2016-07-26


Ελληνικό Ανοικτό Πανεπιστήμιο / Hellenic Open University

0
102




*Η εύρυθμη και αδιάλειπτη λειτουργία των διαδικτυακών διευθύνσεων των συλλογών (ψηφιακό αρχείο, καρτέλα τεκμηρίου στο αποθετήριο) είναι αποκλειστική ευθύνη των αντίστοιχων Φορέων περιεχομένου.