A study on the influence of the development of Mathematics and its Philosophy in the formation of Mathematical Education.The evolution of the nature of Mathematics and its role as an element configuration of the evolution of Mathematical Education, from the old to the modern MC and MECF.

 
δείτε την πρωτότυπη σελίδα τεκμηρίου
στον ιστότοπο του αποθετηρίου του φορέα για περισσότερες πληροφορίες και για να δείτε όλα τα ψηφιακά αρχεία του τεκμηρίου*
κοινοποιήστε το τεκμήριο




2017 (EL)

Μια μελέτη για την επιρροή της εξέλιξης των Μαθηματικών και της Φιλοσοφίας τους στη διαμόρφωση της Μαθηματικής Εκπαίδευσης. Η εξέλιξη της φύσης των μαθηματικών και ο ρόλος τους ως στοιχείο διαμόρφωσης της εξελικτικής πορείας της Μαθηματικής Εκπαίδευσης, από τα παλαιά ως τα σύγχρονα ΑΠ και ΠΠΣ.
A study on the influence of the development of Mathematics and its Philosophy in the formation of Mathematical Education.The evolution of the nature of Mathematics and its role as an element configuration of the evolution of Mathematical Education, from the old to the modern MC and MECF.

Καραδαγλή, Σουλτάνα

Αυγερινός, Ευγένιος
Βλάμος, Παναγιώτης

Η παρούσα διπλωματική εργασία πραγματεύεται την ιστορική εξέλιξη των μαθηματικών εννοιών από τα προελληνικά μαθηματικά έως και σήμερα. Αποτελεί μια μελέτη για την εξέλιξη της φύσης των μαθηματικών από την πρώιμη εποχή ως στις σύγχρονες μαθηματικές θεωρίες. Η ιστορία και η φιλοσοφία μιας επιστήμης είναι δύο παράγοντες που διαμορφώνουν σημαντικά τον τρόπο που αντιλαμβανόμαστε την ίδια την επιστήμη σαν άνθρωποι, σαν μαθητές ή σαν διδάσκοντες. Η επιρροή λοιπόν αυτής της εξέλιξης αποτυπώνεται στα προγράμματα σπουδών κάθε εποχής. Κάθε φορά που ανακαλύπτονταν κάτι νέο, κάθε φορά που καταρρίπτονταν κάτι παλιό, κάθε φορά που άλλαζε εντελώς η ουσία ή η φύση ενός αντικειμένου, άλλαζε και ο τρόπος προσέγγισής του από τους ειδικούς. Το ίδιο συμβαίνει μέχρι και σήμερα. Η οργάνωση των νέων κοινωνιών και οι νέες συνθήκες μόρφωσης της αστικής τάξης επιβάλλουν διαφορετική προσέγγιση της εκπαίδευσης και των εκπαιδευτικών συγγραμμάτων. Σπουδαίοι επιστήμονες ασχολούνται με αυτά, καθώς τα πανεπιστήμια και οι σχολές κάνουν την εμφάνισή τους. Υπάρχει μια σημαντική παρακαταθήκη έργων που ακόμη και μέχρι πρόσφατα υπήρξαν η βάση για τα εκπαιδευτικά συγγράμματα διαφόρων χωρών. Φτάνοντας στον 20ό αιώνα τα προγράμματα σπουδών των μαθηματικών άρχισαν να αλλάζουν με αξιοσημείωτο τρόπο, καθώς έπρεπε να ενσωματώσουν σημαντικές αλλαγές ως προς το αντικείμενο εξ αρχής, αλλά και ως προς τις νέες αντιλήψεις γύρω από τη φύση και τον τρόπο διδασκαλίας τους. Νέες θεωρίες μάθησης και καινούριες παιδαγωγικές προσεγγίσεις διατυπώνονται δημόσια και προσπαθούν να βρουν τη θέση τους στα αναλυτικά προγράμματα, ενώ μηχανισμοί αξιολόγησης θέτουν αντικειμενικά κριτήρια ως προς την επιτυχή ή όχι εφαρμογή τους στην εκπαίδευση. Συμπερασματικά λοιπόν σκοπός της εργασίας είναι να διερευνήσει διαχρονικά την επιρροή της προόδου των μαθηματικών θεωριών και της φιλοσοφίας τους στα τεκταινόμενα της μαθηματικής εκπαίδευσης. Στόχος μας είναι να δώσουμε μια ολοκληρωμένη εικόνα σχετικά με τη φύση και τη φιλοσοφία των μαθηματικών και πώς όλες αυτές οι απόψεις επηρέασαν τη μαθηματική εκπαίδευση και τα πλαίσια σπουδών της κάθε εποχής.
Περιέχει: πίνακες, διαγράμματα, εικόνες
This thesis deals with the historical evolution of mathematical concepts from pre-Hellenic mathematics to the present day. It is a study of the evolution of the nature of mathematics from the past to modern mathematical theories. The history and philosophy of a science are two factors that shape significantly the way we perceive science as people, as students or as teachers. The influence of this development is reflected in curricula of every age. Whenever something new was discovered, whenever an old thing was broken, whenever the meaning or nature of an subject completely changed, it changed its way of approaching the experts. This is the case until today. The organization of the new societies and the new conditions of the bourgeoisie impose a different approach to education and educational books. Major scientists are dealing with them, as universities make their appearance. There is an important stock of works that even until recently have been the basis for the educational books of several countries. As we come in the 20th century, mathematics curricula began to change remarkably, as they had to incorporate significant changes in the subject from the beginning, but also in the new perceptions of nature and the way they were taught. New learning theories and new pedagogical approaches are published and are trying to find their place in the curricula, while assessment programs set objective criteria for their successful implementation in education. In conclusion, the aim of the thesis is to investigate over time the influence of the progress of mathematical theories and their philosophy on the mathematical education. Our goal is to give a comprehensive picture of the nature and philosophy of mathematics, and how all these views have influenced mathematical education.

Διπλωματική Εργασία / Thesis

ιστορική εξέλιξη
φιλοσοφία των μαθηματικών
μαθηματική εκπαίδευση
history
philosophy of mathematics
curriculum
mathematical education
αναλυτικά προγράμματα


Ελληνική γλώσσα

2017-10-06T08:52:45Z
2017-09-23


Ελληνικό Ανοικτό Πανεπιστήμιο / Hellenic Open University

0
30
164




*Η εύρυθμη και αδιάλειπτη λειτουργία των διαδικτυακών διευθύνσεων των συλλογών (ψηφιακό αρχείο, καρτέλα τεκμηρίου στο αποθετήριο) είναι αποκλειστική ευθύνη των αντίστοιχων Φορέων περιεχομένου.