School advisors' perceptions and actions in relation to EFL teachers' professional and linguistic development

 
δείτε την πρωτότυπη σελίδα τεκμηρίου
στον ιστότοπο του αποθετηρίου του φορέα για περισσότερες πληροφορίες και για να δείτε όλα τα ψηφιακά αρχεία του τεκμηρίου*
κοινοποιήστε το τεκμήριο




2017 (EL)
School advisors' perceptions and actions in relation to EFL teachers' professional and linguistic development

Τσαγδή, Σοφία

Καραγιάννη , Ευαγγελία
Καραγιάννη, Ευαγγελία
Καρασίμος, Αθανάσιος

Σκοπός της παρούσας διπλωματικής εργασίας είναι να εξετάσει τις δράσεις και τις αντιλήψεις τον σχολικών συμβούλων αγγλικής γλώσσας σε σχέση με την επαγγελματική ανάπτυξη των καθηγητών αγγλικής γλώσσας στην Ελλάδα. Πιο συγκεκριμένα, στόχος είναι να εξερευνηθεί ο βαθμός γνώσης της συνολικής επαγγελματικής ανάπτυξης των καθηγητών αγγλικής γλώσσας από τους σχολικούς συμβούλους, τα είδη των προγραμμάτων ενδοϋπηρεσιακής επιμόρφωσης που παρέχουν και κατά πόσο καλύπτουν τις εκπαιδευτικές ανάγκες των καθηγητών αλλά και ποιες είναι οι δράσεις τους για την ταυτοποίηση των αναγκών αυτών. Επιπρόσθετα, η παρούσα διπλωματική εργασία επιχειρεί να ερευνήσει τον τρόπο αξιολόγησης των προγραμμάτων επιμόρφωσης από τους σχολικούς συμβούλους αλλά και κατά πόσο οι σχολικοί σύμβουλοι επιδιώκουν την γλωσσική ανάπτυξη των καθηγητών τους. Για τον σκοπό αυτό, ένα ερωτηματολόγιο που εξετάζει τα προαναφερθέντα ζητήματα διανεμήθηκε ηλεκτρονικά στους σχολικούς συμβούλους αγγλικής γλώσσας σε όλη την Ελλάδα. Τα ευρήματα που προέκυψαν έπειτα από την ανάλυση του ερωτηματολογίου δείχνουν ότι πάρα το γεγονός ότι οι σχολικοί σύμβουλοι γνωρίζουν σε σχετικά καλό βαθμό τις εκπαιδευτικές ανάγκες των καθηγητών τους, τα προγράμματα ενδοϋπηρεσιακής επιμόρφωσης που οι ίδιοι σχεδιάζουν δεν περιλαμβάνουν πάντα τις ανάγκες αυτές αλλά καλύπτουν ζητήματα που πιθανόν προκύπτουν από το αναλυτικό πρόγραμμα. Πιο συγκεκριμένα, ίσως το σημαντικότερο εύρημα της παρούσας διπλωματικής εργασίας είναι ότι οι σχολικοί σύμβουλοι αν και θεωρούν ότι οι καθηγητές αγγλικών χρειάζονται περαιτέρω επιμόρφωση σε σχέση με τις γλωσσικές τους δεξιότητες, οι ίδιοι δεν επιλέγουν να εντάξουν στα επιμορφωτικά τους προγράμματα κάποιο στοιχείο που θα προωθούσε τη γλωσσική ανάπτυξη των καθηγητών. Ακόμα, τα αποτελέσματα της παρούσας έρευνας δίνουν στοιχεία για τα δημοφιλέστερα είδη ενδοϋπηρεσιακής επιμόρφωσης, την αξιολόγησή τους και τις μεθόδους ταυτοποίησης των αναγκών των καθηγητών. Τέλος, γίνονται προτάσεις για περαιτέρω έρευνα.
This dissertation explores a very scantly researched field in the Greek education system that is the EFL school advisors’ actions and perceptions regarding EFL teachers under their jurisdiction. It examines EFL school advisors’ attitudes towards their teachers’ professional development regarding a number of issues related on the one hand to the institution of the school advisor per se and on the other hand to EFL teachers’ linguistic development. More specifically, it aims to explore to what extent school advisors are aware of their teachers' stage of professional development, what kind of training sessions EFL school advisors organize during their tenure in order to satisfy their teachers’ constantly changing needs and what actions they take to identify their EFL teachers' training needs. In addition, it attempts to investigate how EFL school advisors evaluate the learning outcomes of the training they offer and whether but also how school advisors cater for their teachers' development of linguistic competence. In this scope, a questionnaire was distributed electronically to EFL school advisors all over Greece. The data gathered revealed that despite the fact that EFL school advisors are generally aware of EFL teachers’ training needs under their jurisdiction, they do not always organize training sessions to satisfy them as most of the times their trainings are targeted on topics dictated by a centrally-designed curriculum. To be more precise, although EFL school advisors recognize their EFL teachers’ need for linguistic development, they do not incorporate it in their training sessions. Moreover, regarding the somehow impressionistic identification of the teachers’ training needs, the results of the present study indicate that it is a process which is scarcely carried out after careful planning. Similarly, training sessions and their evaluation by the teachers is often conducted in a rather informal way.
Πίνακες, διαγράμματα , εικόνες

Διπλωματική Εργασία / Thesis

Linguistic development, teacher development, EFL school advisor, in-service teacher training

Ελληνικό Ανοικτό Πανεπιστήμιο (EL)
Hellenic Open University (EN)

Αγγλική γλώσσα

2017-09-23
2017-10-06T10:24:50Z


Ελληνικό Ανοικτό Πανεπιστήμιο / Hellenic Open University

2
15
96



*Η εύρυθμη και αδιάλειπτη λειτουργία των διαδικτυακών διευθύνσεων των συλλογών (ψηφιακό αρχείο, καρτέλα τεκμηρίου στο αποθετήριο) είναι αποκλειστική ευθύνη των αντίστοιχων Φορέων περιεχομένου.