Exploring the vocabulary development of 5th graders through the texts of the school course book.

 
δείτε την πρωτότυπη σελίδα τεκμηρίου
στον ιστότοπο του αποθετηρίου του φορέα για περισσότερες πληροφορίες και για να δείτε όλα τα ψηφιακά αρχεία του τεκμηρίου*
κοινοποιήστε το τεκμήριο




2017 (EL)
Η διερεύνηση της εξέλιξης του λεξιλογίου των μαθητών της Ε’ τάξης μέσα από τα κείμενα του σχολικού βιβλίου.
Exploring the vocabulary development of 5th graders through the texts of the school course book.

Χαραλαμπίδου, Σοφία

Ζαφείρη , Μακρίνα
Καζούλλη , Βασιλεία

H επιτυχία του επαγγέλματος του εκπαιδευτικού έγκειται στη συνεχή εξέλιξη και μάθηση. Η έρευνα δράσης είναι ένας τρόπος που μπορεί να βοηθήσει τον/την εκπαιδευτικό να εξελιχθεί και να μάθει από τις δικές του/της εμπειρίες. Ο σκοπός της παρούσας διπλωματικής εργασίας είναι η διερεύνηση της λεξιλογικής εξέλιξης των μαθητών της Ε’ τάξης του Δημοτικού σχολείου μέσα από τα κείμενα του σχολικού βιβλίου. Αρχικά συζητήθηκε ο θεμελιώδης ρόλος του λεξιλογίου στην γνώση της ξένης γλώσσας σε σχέση με το πόσο μπορεί να επηρεάσει την κατανόηση κειμένων από τους μαθητές. Αυτό που αποδείχτηκε είναι ότι η απόκτηση λεξιλογίου είναι μια περίπλοκη διαδικασία. Ενώ ορισμένες λέξεις μαθαίνονται μέσα από την ύπαρξή τους στο κείμενο, ένα μέρος του λεξιλογίου μπορεί να διδαχθεί. Πρόσφατες μελέτες πάνω στην εκμάθηση λεξιλογίου προτείνουν διάφορες στρατηγικές με τις οποίες μπορεί ο εκπαιδευτικός να βοηθήσει τους μαθητές του να αυξήσουν και να διατηρήσουν τις λέξεις που διδάσκονται στην τάξη. Ενεργοποιώντας προηγούμενες γνώσεις, εκθέτοντας τους σε νέο λεξιλόγιο και δείχνοντας τους πώς να χρησιμοποιούν εργαλεία εκμάθησης ο εκπαιδευτικός μπορεί να βοηθήσει τους μαθητές του να αυξήσουν τις λεξιλογικές τους ικανότητες και τις γνώσεις τους. Για το σκοπό αυτό, η παρούσα εκπαιδευτικός προσπάθησε να ενσωματώσει καινοτόμες στρατηγικές στη διδασκαλία των δύο κειμένων που πραγματοποίησε, με σκοπό να διευκολύνει την λεξιλογική ανάπτυξη των μαθητών της. Επιπλέον, παρουσιάστηκε και αναπτύχθηκε το σκεπτικό πάνω στο οποίο βασίστηκε η επιλογή του υλικού που χρησιμοποιήθηκε και ο σχεδιασμός όλης της διαδικασίας τoυ πειραματικού αυτού σχεδίου.
Περιέχει δύο σχήματα
The success in the profession of teaching is to continually grow and learn. Action research is a way for the teacher to continue to grow and learn by making use of his/her own experiences. The purpose of the present dissertation is the exploration of the vocabulary development of 5th grade Primary school students, learning English as a second language, through the texts of the school course book. In the beginning, the fundamental role of vocabulary in second language acquisition is discussed, in relation to the impact on the reading comprehension ability of the students. What has been proved is that vocabulary acquisition is a complex process. While some words are learnt through context, some vocabulary is learned through direct instruction. Recent research on vocabulary acquisition has proposed many different strategies a teacher can use to help learners increase and retain the words they are taught in class. By activating background knowledge, providing exposure to new words and showing students how to use vocabulary tools, teachers can help students increase their vocabulary skills and knowledge. To that end, the present teacher has tried to incorporate innovative strategies in two teaching sessions in order to facilitate her students’ vocabulary development. Moreover, the rationale for the selection of the material used and for the design of the entire procedure of the experimental project is presented and discussed.

Διπλωματική Εργασία / Thesis

νεαροί μαθητές - young learners
έρευνα δράσης - action research
λεξιλόγιο - vocabulary
σχολικό βιβλίο - course book

Ελληνικό Ανοικτό Πανεπιστήμιο (EL)
Hellenic Open University (EN)

Αγγλική γλώσσα

2017-09-23
2017-10-09T06:17:26Z


Ελληνικό Ανοικτό Πανεπιστήμιο / Hellenic Open University

154
0
24



*Η εύρυθμη και αδιάλειπτη λειτουργία των διαδικτυακών διευθύνσεων των συλλογών (ψηφιακό αρχείο, καρτέλα τεκμηρίου στο αποθετήριο) είναι αποκλειστική ευθύνη των αντίστοιχων Φορέων περιεχομένου.