Massive Open Online Courses in High Schools of Greece. Opportunities and perspectives.

 
This item is provided by the institution :

Repository :
Institutional Repository of the Hellenic Open University
see the original item page
in the repository's web site and access all digital files if the item*
share



Thesis (EN)

2017 (EN)
Τα Μαζικά Ανοικτά Διαδικτυακά Μαθήματα (MOOCs) στα Γενικά Λύκεια της Ελλάδας. Δυνατότητες και προοπτικές.
Massive Open Online Courses in High Schools of Greece. Opportunities and perspectives.

Παντίκ, Ηρώ

Μουζάκης, Χαράλαμπος
Λιοναράκης, Αντώνιος
Σπανακά, Αδαμαντία

Περιέχει : πίνακες, σχήματα-εικόνες.
The aim of this paper was to investigate the possibilities and prospects of introducing and using the MOOCs in secondary education and especially in the High Schools of Greece. We studied the potential advantages and disadvantages that MOOCs can present in the Greek educational system, for teachers and students, as supplementary distance learning. We conducted a qualitative survey and interviewed the only two teachers and MOOC creators for secondary education, who consisted the sample of our research. The findings suggest that MOOCs can be used effectively in the High Schools of Greece to support traditional teaching, but they can also be used independently for the subjects of the curriculum that cannot be offered at school for any reason. In order to achieve their purpose, it is imperative to establish the framework for their creation and operation and to make changes to the structure of the education system. In particular, giving teachers greater autonomy encourages them to take initiatives and respond positively to educational innovations. In addition, it is necessary to train teachers for the new role they are required to perform as instructors in an online distance learning course, such as MOOCs. Collaborative learning communities emerge as an essential point for the success of MOOCs and for shaping students into creative and critical thinkers. We initially propose the implementation of MOOCs on the subjects of the curriculum which are critical for students to enter higher education and which help them for their academic choices. The field of MOOCs is very new in the Greek reality and offers many possibilities for further research.
Στόχος της παρούσας εργασίας ήταν να διερευνηθούν οι δυνατότητες και οι προοπτικές της εισαγωγής και της χρήσης των Μαζικών Ανοικτών Διαδικτυακών Μαθημάτων (MOOCs) στα σχολεία της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης και ειδικότερα στα Γενικά Λύκεια της Ελλάδας. Μελετήσαμε τα πιθανά πλεονεκτήματα και μειονεκτήματα που μπορούν να παρουσιάσουν τα MOOCs μέσα στο ελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα, για τους εκπαιδευτικούς και τους μαθητές, σε μία συμπληρωματική εξ αποστάσεως εκπαίδευση. Πραγματοποιήσαμε ποιοτική έρευνα και λάβαμε συνεντεύξεις από τους δύο –μοναδικούς μέχρι σήμερα – εκπαιδευτικούς, δημιουργούς MOOCs για τη δευτεροβάθμια εκπαίδευση, οι οποίοι αποτέλεσαν το δείγμα της εργασίας μας. Από τα ευρήματα συνάγεται ότι τα MOOCs μπορούν να χρησιμοποιηθούν αποτελεσματικά στα Γενικά Λύκεια της Ελλάδας, να λειτουργήσουν ενισχυτικά και συμπληρωματικά με την παραδοσιακή διδασκαλία, αλλά και σαν αυτόνομες σειρές για τα μαθήματα του Αναλυτικού Προγράμματος που δεν μπορούν να προσφερθούν στο σχολείο για οποιονδήποτε λόγο. Για να επιτευχθεί ο στόχος των MOOCs, είναι απαραίτητο να θεσπισθεί το πλαίσιο δημιουργίας και λειτουργίας τους και να προηγηθούν αλλαγές στη δομή του εκπαιδευτικού συστήματος. Ειδικότερα, η παροχή μεγαλύτερης αυτονομίας στους εκπαιδευτικούς τούς ωθεί στην ανάληψη πρωτοβουλιών και στη μεγαλύτερη ανταπόκρισή τους σε εκπαιδευτικές καινοτομίες. Επιπλέον, κρίνεται αναγκαία η επιμόρφωση του εκπαιδευτικού για το νέο ρόλο που καλείται να επιτελέσει σαν διδάσκων σε μία διαδικτυακή εξ αποστάσεως σειρά μαθημάτων, όπως είναι τα MOOCs. Οι συνεργατικές κοινότητες μάθησης αναδεικνύονται σημείο ουσιαστικής σημασίας για την επιτυχία των MOOCs και για τη διαμόρφωση των μαθητών σε δημιουργικά και με κριτική σκέψη άτομα. Προτείνουμε αρχικά την εφαρμογή των MOOCs στα πανελλαδικά εξεταζόμενα μαθήματα της τελευταίας τάξης του ΓΕΛ, καθώς και σε μαθήματα των Ομάδων Προσανατολισμού και Επιλογής όλων των τάξεων. Το πεδίο των MOOCs είναι πολύ νέο για τα ελληνικά δεδομένα και προσφέρει πολλές δυνατότητες για περαιτέρω έρευνα.

Διπλωματική Εργασία / Thesis

Ελληνική δευτεροβάθμια εκπαίδευση-Γενικό Λύκειο
Σχολική εξ αποστάσεως εκπαίδευση
Massive Open Online Courses (MOOCs)
Distance school learning
Μαζικά Ανοικτά Διαδικτυακά Μαθήματα (MOOCs)
Greek educational system-High School (General Lyceum)

Ελληνικό Ανοικτό Πανεπιστήμιο (EL)
Hellenic Open University (EN)

Greek

2017-09-23
2017-10-09T08:17:34Z


Ελληνικό Ανοικτό Πανεπιστήμιο / Hellenic Open University

4
204
30



*Institutions are responsible for keeping their URLs functional (digital file, item page in repository site)