The application of Research Project (project) in Second Chance Schools (SCS): The case of Second Chance Schools of Attica

 
δείτε την πρωτότυπη σελίδα τεκμηρίου
στον ιστότοπο του αποθετηρίου του φορέα για περισσότερες πληροφορίες και για να δείτε όλα τα ψηφιακά αρχεία του τεκμηρίου*
κοινοποιήστε το τεκμήριο




2017 (EL)
ΕΦΑΡΜΟΓΗ ΤΗΣ ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΗΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ (PROJECT) ΣΕ ΣΧΟΛΕΙΑ ΔΕΥΤΕΡΗΣ ΕΥΚΑΙΡΙΑΣ Η ΠΕΡΙΠΤΩΣΗ ΤΩΝ ΣΧΟΛΕΙΩΝ ΔΕΥΤΕΡΗΣ ΕΥΚΑΙΡΙΑΣ ΤΗΣ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΣ ΑΤΤΙΚΗΣ
The application of Research Project (project) in Second Chance Schools (SCS): The case of Second Chance Schools of Attica

Αναστασόπουλος, Κοσμάς

ΠΑΠΑΙΩΑΝΝΟΥ, ΜΑΡΙΑ
ΣΥΤΖΙΟΥΚΗ, ΜΑΡΙΑ
ΣΥΤΖΙΟΥΚΗ , ΜΑΡΙΑ

Second Chance Schools (S.C.S.) were established in Greece in 1997 and their main purpose is the overall development of adult learners, the completion of Compulsory Education and also their active and adequate participation in the cultural, political and economic life of society. To achieve this goal, appropriate teaching methods and active educational techniques such as the project method, which enhances the direct and active engagement of adult learners in the learning process, are required. The purpose of this thesis is to investigate the perceptions of students of S.C.S. regarding the application of the project method in the teaching of the courses. Individual objectives were to explore the learners 'views on knowledge and skills gained in the courses that the project method was applied, to explore the learners' views on the difficulties they encountered in that courses and to capture the views of the trainees regarding the differences in their knowledge and skills in relation to other lessons where the project method was not applied. In the present study quantitative research with the use of questionnaires was selected as the most appropriate method, since its aim was to investigate the deeper perceptions and views of the students regarding the implementation of the project method, and also the benefits and difficulties encountered by the trainees during this implementation. The SPSS v.23 software was used to analyze the collected data. Induction and descriptive statistics were used in the analysis of the data. Research has shown that the level of knowledge of the trainees has greatly improved and their communication skills have developed. The strongest point of the project method, according to most students, was the enhancement of the spirit of co-operation among them, while the weak point of the method, that most students encountered, was the lack of sufficient time while attending Second Chance Schools. Finally, it was observed that the project method is used very often as a training method in all S.C.S. involved in this research.
περιέχει πίνακες
Τα Σχολεία Δεύτερης Ευκαιρίας (Σ.Δ.Ε.) ιδρύθηκαν στην Ελλάδα το 1997 και κύριος σκοπός τους είναι η συνολική ανάπτυξη των ενήλικων εκπαιδευόμενων, η ολοκλήρωση της Υποχρεωτικής Εκπαίδευσης, αλλά και η ενεργής και επαρκής συμμετοχή τους στην πολιτιστική, πολιτική και οικονομική ζωή της κοινωνίας. Για την πραγματοποίηση αυτού του σκοπού απαιτούνται κατάλληλες μέθοδοι διδασκαλίας και ενεργητικές εκπαιδευτικές τεχνικές όπως η μέθοδος project, που ενισχύει την άμεση και ενεργή εμπλοκή των ενηλίκων εκπαιδευομένων στην διαδικασία της μάθησης. Ο σκοπός της παρούσας εργασίας είναι η διερεύνηση των αντιλήψεων των σπουδαστών των Σ.Δ.Ε. ως προς την εφαρμογή της μεθόδου project στην διδασκαλία των μαθημάτων. Ως επιμέρους στόχοι τέθηκαν η διερεύνηση των απόψεων των εκπαιδευόμενων ως προς τις γνώσεις, δεξιότητες στα μαθήματα που εφαρμόστηκε η μέθοδος project, η διερεύνηση των απόψεων των εκπαιδευόμενων ως προς τις δυσκολίες που αντιμετώπισαν στα μαθήματα που εφαρμόστηκε η μέθοδος αυτή και η αποτύπωση των απόψεων των εκπαιδευόμενων ως προς τις διαφορές που βλέπουν στις γνώσεις και τις δεξιότητές τους σε σχέση με άλλα μαθήματα στα οποία δεν εφαρμόζεται η μέθοδος project. Στη παρούσα εργασία επιλέχθηκε η ποσοτική έρευνα με τη χρήση ερωτηματολογίου ως η πιο κατάλληλη, εφόσον στόχος της ήταν η διερεύνηση των βαθύτερων αντιλήψεων, απόψεων των ερωτώμενων σχετικά με την εφαρμογή της μεθόδου project, τα οφέλη της και οι δυσκολίες που συνάντησαν οι εκπαιδευόμενοι κατά την εφαρμογή της. Για την ανάλυση των δεδομένων που συλλέχθηκαν χρησιμοποιήθηκε το λογισμικό SPSS v.23. Στο πλαίσιο της ανάλυσης των δεδομένων χρησιμοποιήθηκε η επαγωγική και η περιγραφική στατιστική. Η έρευνα έδειξε ότι βελτιώθηκε σημαντικά το γνωστικό επίπεδο των εκπαιδευόμενων και αναπτύχθηκαν οι επικοινωνιακές δεξιότητες τους. Το πιο δυνατό σημείο της μεθόδου project σύμφωνα με τους περισσότερους σπουδαστές είναι η ενίσχυση του πνεύματος συνεργασίας μεταξύ των εκπαιδευομένων ενώ ως μόνο αδύναμο σημείο της μεθόδου καταγράφηκε η έλλειψη επαρκούς χρόνου κάτι που αντιμετωπίζουν οι περισσότεροι σπουδαστές που φοιτούν στα Σ.Δ.Ε. Τέλος, παρατηρήθηκε ότι η μέθοδος project χρησιμοποιείται πολύ συχνά ως εκπαιδευτική μέθοδος σε όλα τα Σ.Δ.Ε. που συμμετείχαν στη παρούσα έρευνα.

Διπλωματική Εργασία / Thesis

Εκπαίδευση Ενηλίκων
the Project Method
η μέθοδος Project
Σχολεία Δεύτερης Ευκαιρίας
Second Chance Schools
Adult Education

Ελληνικό Ανοικτό Πανεπιστήμιο (EL)
Hellenic Open University (EN)

Ελληνική γλώσσα

2017-10-09T08:18:08Z
2017-09-23


Ελληνικό Ανοικτό Πανεπιστήμιο / Hellenic Open University

143
2
39



*Η εύρυθμη και αδιάλειπτη λειτουργία των διαδικτυακών διευθύνσεων των συλλογών (ψηφιακό αρχείο, καρτέλα τεκμηρίου στο αποθετήριο) είναι αποκλειστική ευθύνη των αντίστοιχων Φορέων περιεχομένου.