Attitudes and perceptions of adult educators towards experiential participatory learning. The case study of DI.IEK Laterinis.

 
δείτε την πρωτότυπη σελίδα τεκμηρίου
στον ιστότοπο του αποθετηρίου του φορέα για περισσότερες πληροφορίες και για να δείτε όλα τα ψηφιακά αρχεία του τεκμηρίου*
κοινοποιήστε το τεκμήριο




2017 (EL)
Στάσεις και αντιλήψεις των εκπαιδευτών ενηλίκων για τη βιωματική συμμετοχική μάθηση. Η περίπτωση των ΔΙ.ΕΚ Κατερίνης.
Attitudes and perceptions of adult educators towards experiential participatory learning. The case study of DI.IEK Laterinis.

Παπαχρήστου, Παναγιώτα

Βρεττός, Ιωάννης
Παπαγεωργίου, Ήρα

Περιέχει πίνακες και διαγράμματα.
Τα τελευταία χρόνια το πεδίο της εκπαίδευσης ενηλίκων βρίσκεται στο επίκεντρο των ερευνητικών προσπαθειών που καταβάλλονται από την επιστημονική κοινότητα. Οι διδακτικές πρακτικές που ακολουθούνται συνιστούν μια βασική συνιστώσα που διερευνάται προκειμένου να αναδειχθούν οι καταλληλότερες πρακτικές που θα καταστήσουν πιο αποτελεσματική τη μαθησιακή διεργασία. Σε αυτό το πλαίσιο η αξιοποίηση των βιωματικών εκπαιδευτικών τεχνικών στην εκπαίδευση ενηλίκων συνιστά μια από τις βασικότερες παραμέτρους, η οποία δύναται να συμβάλλει με καταλυτικό τρόπο στη βελτίωση της αποτελεσματικότητας της μάθησης. Η παρούσα διπλωματική εργασία με τίτλο «Στάσεις και αντιλήψεις των εκπαιδευτών ενηλίκων για τη βιωματική συμμετοχική μάθηση. Η περίπτωση των Δ.ΙΕΚ Κατερίνης.» επιδιώκει τη διερεύνηση των στάσεων και των αντιλήψεων των εκπαιδευτών ενηλίκων που εργάζονται σε δημόσιους φορείς (Δ.ΙΕΚ) σχετικά με την αξιοποίηση των βιωματικών τεχνικών στην εκπαίδευση ενηλίκων. Η έρευνα που υλοποιήθηκε ήταν ποιοτική, καθώς αξιοποιήθηκε ως ερευνητικό εργαλείο για τη συλλογή των δεδομένων η συνέντευξη. Από τα αποτελέσματα προέκυψε ότι οι εκπαιδευτές ενηλίκων οι οποίοι εργάζονται σε Δ.ΙΕΚ αναγνωρίζουν την καθοριστική σημασία που έχει η αξιοποίηση της βιωματικής- συμμετοχικής μάθησης στο πλαίσιο της εκπαίδευσης ενηλίκων για την αποτελεσματικότητα της διδασκαλίας. Κατ’ επέκταση, επιδιώκουν να αξιοποιήσουν, όσο γίνεται περισσότερο, ενεργητικές και βιωματικές μεθόδους διδασκαλίας.
In recent years, the field of adult education has been a key focal point of research efforts made by the scientific community. The specific teaching practices to be followed play a major role, and serve as a main component, which is investigated, in order to indicate the most appropriate strategies and methods that will enhance the effectiveness of the learning process. In this context, the utilization of experiential training techniques in adult education comprises a key parameter, which has the potential to make a key contribution towards improving the level of effectiveness during learning. This diploma thesis, titled “Attitudes and perceptions of adult educators towards experiential participatory learning. The case study of IEK Katerinis”, seeks to investigate the attitudes and perceptions of adult educators who work in public organizations (IEK, Lifelong Learning Centers ) towards making use of experiential techniques in adult education. A qualitative survey was conducted, taking into account that the interview was the research tool that was used for data collection. From the results, it emerged that adult educators who work in Vocational Training Institutes (IEK) acknowledge the decisive importance that is assigned to experiential-participatory learning, within the context of adult education, in order to increase the effectiveness of teaching. In addition, the fact is further highlighted that, adult educators attempt to make optimum use of active and experiential teaching methods, to the best possible extent.

Διπλωματική Εργασία / Thesis

βιωματική μάθηση
εκπαίδευση ενηλίκων
βιωματικές εκπαιδευτικές τεχνικές
εκπαιδευτής ενηλίκων
ενεργητική μάθηση

Ελληνικό Ανοικτό Πανεπιστήμιο (EL)
Hellenic Open University (EN)

Ελληνική γλώσσα

2017-10-09T09:54:11Z
2017-09-24


Ελληνικό Ανοικτό Πανεπιστήμιο / Hellenic Open University

1
51
141



*Η εύρυθμη και αδιάλειπτη λειτουργία των διαδικτυακών διευθύνσεων των συλλογών (ψηφιακό αρχείο, καρτέλα τεκμηρίου στο αποθετήριο) είναι αποκλειστική ευθύνη των αντίστοιχων Φορέων περιεχομένου.