Cinematographic education in Greece: New challenges and ways of implementation. Case study: The educational role of Hellenic Cinema and Television school Likourgos Stavrakos and its contribution to the promotion of cinematographic art.

 
δείτε την πρωτότυπη σελίδα τεκμηρίου
στον ιστότοπο του αποθετηρίου του φορέα για περισσότερες πληροφορίες και για να δείτε όλα τα ψηφιακά αρχεία του τεκμηρίου*
κοινοποιήστε το τεκμήριο




2017 (EL)
Η κινηματογραφική παιδεία στην Ελλάδα: Νέες προκλήσεις και τρόποι εφαρμογής. Περίπτωση μελέτης: Ο εκπαιδευτικός ρόλος της Σχολής Κινηματογράφου Τηλεόρασης Λυκούργου Σταυράκου και η συμβολή της στην προώθηση της κινηματογραφικής τέχνης.
Cinematographic education in Greece: New challenges and ways of implementation. Case study: The educational role of Hellenic Cinema and Television school Likourgos Stavrakos and its contribution to the promotion of cinematographic art.

ΚΑΠΙΡΗ, ΑΓΓΕΛΙΚΗ

ΛΑΚΚΑ, ΜΑΡΙΑ
ΚΟΝΤΟΥ, ΑΓΓΕΛΙΚΗ

Η ουσιαστική ενσωμάτωση της κινηματογραφικής παιδείας στην Ελλάδα απουσιάζει από τα δομημένα μοντέλα της πολιτιστικής και εκπαιδευτικής πολιτικής. Η σημασία του οπτικοακουστικού εγγραμματισμού για την κατανόηση και την αξιοποίηση της κινηματογραφικής τέχνης ως εκπαιδευτικό εργαλείο καθιστά τη μελέτη της κινηματογραφικής παιδείας απαραίτητη, προκειμένου να αναδειχθούν όλοι εκείνοι οι παράγοντες που θα συμβάλλουν στην εκπαίδευση και επιμόρφωση των ανθρώπων που δραστηριοποιούνται στο χώρο του κινηματογράφου. Η παρούσα μελέτη χαρτογραφεί την εφαρμογή της κινηματογραφικής εκπαίδευσης διατρέχοντας χρονολογικά την ιστορία των κινηματογραφικών σχολών και ιδίως της σχολής Κινηματογράφου Τηλεόρασης Λυκούργου Σταυράκου με βάση την ανάλυση της ελληνικής κινηματογραφικής νομοθεσίας. Αμφισβητεί τη μονοδιάστατη αντίληψη μιας πατερναλιστικής κρατικής κινηματογραφικής πολιτικής, επιτρέπει την ανάδυση ενός μωσαϊκού νέων καινοτόμων δράσεων, πρωτοβουλιών και σχεδίων που προωθούν και προβάλλουν την κινηματογραφική παιδεία, ενώ παράλληλα έρχεται σε αντιπαράθεση με την έλλειψη στρατηγικού σχεδιασμού και πολιτικής βούλησης.
Εικόνα Εξωφύλλου
The essential integration of cinematographic education in Greece is absent from the structured models of cultural and educational policy. The importance of media literacy for the understanding and exploitation of cinematographic art as an educational tool makes the study of cinematographic education necessary, in order to give prominence to all those factors that will contribute to the education and training of the people working in the field of cinematography. The present study illustrates the implementation of cinematographic education chronicling the history of cinematography schools and, in particular, that of the Hellenic Cinema and Television school Likourgos Stavrakos based on the analysis of Greek cinematographic legislation. Moreover, it challenges the unilateral perception of a paternalistic cinematographic policy of the State, allows for the emergence of new innovative actions, initiatives and projects that promote and propound the cinematographic education, while, at the same time it conflicts with the lack of strategic planning and political will.

Διπλωματική Εργασία / Thesis

κινηματογραφική πολιτική και cinematographic policy
Κινηματογραφική παιδεία και Cinematographic education
κινηματογραφικές σχολές και cinematography schools
οπτικοακουστικός εγγραμματισμός και media literacy

Ελληνικό Ανοικτό Πανεπιστήμιο (EL)
Hellenic Open University (EN)

Ελληνική γλώσσα

2017-10-10T07:01:34Z
2017-09-30


Ελληνικό Ανοικτό Πανεπιστήμιο / Hellenic Open University

1
69
138



*Η εύρυθμη και αδιάλειπτη λειτουργία των διαδικτυακών διευθύνσεων των συλλογών (ψηφιακό αρχείο, καρτέλα τεκμηρίου στο αποθετήριο) είναι αποκλειστική ευθύνη των αντίστοιχων Φορέων περιεχομένου.