THE PEDAGOGICAL VALUE AND MOTIVATIONAL IMPACT OF THE INTERACTIVE WHITEBOARD ON YOUNG LEARNERS’ EFL LEARNING PROCESS

 
δείτε την πρωτότυπη σελίδα τεκμηρίου
στον ιστότοπο του αποθετηρίου του φορέα για περισσότερες πληροφορίες και για να δείτε όλα τα ψηφιακά αρχεία του τεκμηρίου*
κοινοποιήστε το τεκμήριο




2017 (EL)

Η ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗ ΑΞΙΑ ΤΟΥ ΔΙΑΔΡΑΣΤΙΚΟΥ ΠΙΝΑΚΑ ΚΑΙ Ο ΑΝΤΙΚΤΥΠΟΣ ΤΟΥ ΣΤΗΝ ΠΑΡΑΚΙΝΗΣΗ ΤΩΝ ΝΕΩΝ ΗΛΙΚΙΑΚΑ ΜΑΘΗΤΩΝ ΣΤΗΝ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ ΕΚΜΑΘΗΣΗΣ ΤΗΣ ΞΕΝΗΣ ΓΛΩΣΣΑΣ
THE PEDAGOGICAL VALUE AND MOTIVATIONAL IMPACT OF THE INTERACTIVE WHITEBOARD ON YOUNG LEARNERS’ EFL LEARNING PROCESS

ΝΑΟΥΜΙΔΗ, ΕΥΓΕΝΙΑ

ΖΑΦΕΙΡΗ, ΜΑΚΡΙΝΑ
ΚΟΥΡΤΗ- ΚΑΖΟΥΛΛΗ, ΒΑΣΙΛΕΙΑ
ΚΟΥΡΤΗ- ΚΑΖΟΥΛΛΗ , ΒΑΣΙΛΕΙΑ

This dissertation investigates the use of the Interactive Whiteboard in a particular EFL context and examines its role and impact on students’ engagement and motivation to learn. A small-scale class of young learners who have been learning English in a private foreign language center in a community in Volos, were questioned about their opinions regarding the IWB as an instrumental tool. The particular research will hopefully produce results which will actually support the integration and use of the Interactive Whiteboard in the instruction and learning of young learners. IWBs are expected to create a pleasant and interesting learning environment that leads to students’ motivation and engagement. It will be investigated whether students’ active participation is enhanced and if learning is better acquired through interaction, collaboration and mutual communication which foster the communicative skills of students. Data was collected by using a mixed methods classroom research employing the combination of both the quantitative and qualitative approach. A closed-ended questionnaire using the ‘Likert scale’ was distributed to students focusing on answering questions with reference to their perceptions of their engagement and enjoyment within the lesson, as well as to express their opinions and attitudes towards the use of the IWB. Secondly, a teacher observation checklist was portrayed investigating qualitative information concerning the classroom atmosphere, students’ roles and reactions during the lesson with the Interactive Whiteboard. Lastly, the third qualitative method used in order to achieve the triangulation, was the student reflection report which depicted the students thoughts, reactions and attitudes after using the Interactive Whiteboard. The findings suggest that all students are positively disposed towards the integration of the Interactive Whiteboard in EFL teaching.
ΠΙΝΑΚΕΣ, ΠΙΤΕΣ, ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ
Η παρούσα διπλωματική ερευνά την χρήση του Διαδραστικού Πίνακα σε ένα συγκεκριμένο πλαίσιο εκμάθησης της Αγγλικής γλώσσας και εξετάζει τον ρόλο του στην εμπλοκή των μαθητών και την κινητοποίησή τους στη μάθηση. Μία μικρού αριθμού νέων ηλικιακά μαθητών τάξη οι οποίοι μαθαίνουν Αγγλικά σε ένα ιδιωτικό κέντρο ξένων γλωσσών στην κλειστή κοινωνία του Βόλου, ερωτήθηκε για τις απόψεις τους για το συγκεκριμένο εργαλείο διδασκαλίας. Η συγκεκριμένη έρευνα ευελπιστεί να παράγει αποτελέσματα τα οποία θα υποστηρίζουν την ενσωμάτωση του Διαδραστικού Πίνακα στην διδασκαλία και εκμάθηση των μικρών μαθητών. Οι Διαδραστικοί Πίνακες προβλέπεται να δημιουργήσουν ένα ευχάριστο και ενδιαφέρον μαθησιακό περιβάλλον το οποίο θα προωθεί την κινητοποίηση και την εμπλοκή των μαθητών στο μάθημα. Θα ερευνηθεί αν η ενεργή συμμετοχή των μαθητών μέσα στο μάθημα αυξάνεται και αν η εκμάθηση πραγματοποιείται καλύτερα μέσω της αλληλεπίδρασης, συνεργασίας και αμοιβαίας επικοινωνίας στοιχεία τα οποία ενδυναμώνουν την ανάπτυξη της επικοινωνιακής δεξιότητας των μαθητών. Οι πληροφορίες συλλέχτηκαν χρησιμοποιώντας σύνθεση ερευνητικών μεθόδων μέσα στην τάξη συνδυάζοντας τόσο την ποιοτική όσο και την ποσοτική προσέγγιση. Ένα κλειστού τύπου ερωτηματολόγιο βασισμένο στην ‘Likert κλίμακα’ διανεμήθηκε στους μαθητές εστιάζοντας σε ερωτήσεις σχετικά με τις αντιλήψεις τους για την δική τους συμμετοχή και τον ενθουσιασμό μέσα στο μάθημα, παράλληλα ωθώντας τους να εκφράσουν τις απόψεις τους απέναντι στην χρήση του Διαδραστικού Πίνακα. Έπειτα, μία λίστα παρατηρήσεων του καθηγητή βοήθησε στην έρευνα ποιοτικών στοιχείων ερευνώντας ποιοτικά στοιχεία σχετικά με την ατμόσφαιρα στην τάξη, τον ρόλο των μαθητών και τις αντιδράσεις τους κατά τη διάρκεια του μαθήματος. Τέλος, ως τρίτη ποιοτική μέθοδος έρευνας με σκοπό να επιτευχθεί η ‘τριγωνοποίηση’, ήταν ο αναστοχασμός των μαθητών όπου οι ίδιοι κατέγραψαν τις σκέψεις και τις απόψεις τους σχετικά με την χρήση του Διαδραστικού Πίνακα στην εκμάθηση των Αγγλικών.

Διπλωματική Εργασία / Thesis

Engagement
Participation
Motivation
Interactive learning
Collaboration
Educational technology
Fun
Constructivism


Αγγλική γλώσσα

2017-10-10T07:07:26Z
2017-09-23


Ελληνικό Ανοικτό Πανεπιστήμιο / Hellenic Open University

13
137




*Η εύρυθμη και αδιάλειπτη λειτουργία των διαδικτυακών διευθύνσεων των συλλογών (ψηφιακό αρχείο, καρτέλα τεκμηρίου στο αποθετήριο) είναι αποκλειστική ευθύνη των αντίστοιχων Φορέων περιεχομένου.