The communication strategy of the City of Athens for the Athens Tourism Show as the attraction of visitors

 
δείτε την πρωτότυπη σελίδα τεκμηρίου
στον ιστότοπο του αποθετηρίου του φορέα για περισσότερες πληροφορίες και για να δείτε όλα τα ψηφιακά αρχεία του τεκμηρίου*
κοινοποιήστε το τεκμήριο




2017 (EL)

Η επικοινωνιακή στρατηγική του Δήμου Αθηναίων για την Τουριστική Προβολή της Αθήνας ως πόλο έλξης επισκεπτών
The communication strategy of the City of Athens for the Athens Tourism Show as the attraction of visitors

ΑΡΜΕΝΗ, ΑΛΙΚΗ-ΕΙΡΗΝΗ

ΓΚΑΝΤΖΙΑΣ, ΓΕΩΡΓΙΟΣ
ΜΠΑΝΤΙΜΑΡΟΥΔΗΣ, ΦΙΛΗΜΩΝ
ΒΩΒΟΥ, ΙΩΑΝΝΑ

0
Η σπουδαιότητα του τουρισμού στην ανάδειξη μιας πόλης ή μιας περιοχής και η επιδίωξη προσέλκυσης τουριστών αποτελεί σημαντική δραστηριότητα με άμεσο αντίκτυπο στην οικονομική, κοινωνική και ιστορική ανάπτυξη της πόλης. Η ανάδειξη του ζητήματος του τουριστικού σχεδιασμού, του ορισμού του τουριστικού προϊόντος, και την εμπέδωση τουριστικής ταυτότητας μιας πόλης είναι απαραίτητες προϋποθέσεις για την επιτυχημένη επικοινωνιακή προβολή του. Η πόλη της Αθήνας αποτελεί ‘τουριστικό προορισμό λόγω της μακραίωνης πολιτιστικής της ιστορίας, της γεωγραφικής της θέσης και του κλίματός της. Η συνειδητοποίηση της ανάγκης για συγκροτημένη επικοινωνιακή στρατηγική προβολής του τουριστικού προϊόντος της Αθήνας είναι μια σχετικά πρόσφατη εξέλιξη. Ο Δήμος Αθηναίων έχει εκπονήσει σχέδια στρατηγικής ανάπτυξης του τουρισμού της πόλης από το 2006 και χρησιμοποιεί τα βήματα προώθησης και τα μέσα που προβλέπονται από ένα τεχνοκρατικό σχέδιο στρατηγικής επικοινωνίας. Ωστόσο, αυτή η προσπάθεια υπολείπεται κατά πολύ σε σύγκριση με τον τουριστικό σχεδιασμό και την επικοινωνία άλλων πόλεων με ανάλογα με της Αθήνας χαρακτηριστικά, όπως είναι η Βαρκελώνη. Στο Δήμο Αθηναίων συνεχίζει σε μεγάλο βαθμό να διαπιστώνεται ασυνέχεια στον τρόπο και τα μέσα προβολής της Αθήνας. Με κάθε αλλαγή δημοτικής αρχής ο νέος κάθε φορά Δήμαρχος Αθηναίων φαίνεται ότι αισθάνεται ότι πρέπει να επανεκκινήσει την όλη διαδικασία, αντί απλά να τη βελτιώσει και να τη συνεχίσει. Η κύρια διαφορά σε σύγκριση με τη Βαρκελώνη εντοπίζεται στον πραγματικά κεντρικό σχεδιασμό του τουριστικού προϊόντος της πόλης, ο οποίος συμπεριλαμβάνει δημόσιους και ιδιωτικούς φορείς κάτω από την ίδια στέγη. Αποδεικνύει δε, ότι τα μοντέλα επικοινωνιακής προβολής είναι επιτυχημένα όταν πίσω τους κρύβεται ένας κεντρικός και μακροχρόνιος σχεδιασμούς που χαρακτηρίζεται από παρακολούθηση στόχων, κοινωνική διαβούλευση, μετρήσιμα αποτελέσματα και διαρκείς επανασχεδιασμούς πλάνων.
The importance of tourism in the emergence of a city or region and the pursuit of attracting tourists is an important activity with a direct impact on the economic, social and historical development of the city. Highlighting the issue of tourist planning, defining the tourist product, and embodying a tourist identity of a city are prerequisites for its successful communication. The city of Athens is a "self-evident" tourist destination because of its long cultural history, geographical location and its climate. Awareness of the need for a coherent communications strategy to promote the tourist product of Athens is a relatively recent development. The City of Athens has developed plans for strategic tourism development in the city since 2006 and uses the promotion steps and means provided by a technocratic strategic communication plan. However, this effort lags far behind the tourist planning and communication of other cities with the characteristics of Athens, such as Barcelona. The City of Athens continues to see a discontinuity in the way and means of projection of Athens. With every change of municipal authority, the new Mayor of Athens seems to feel s/he has to restart the whole process instead of simply improving it and continuing it. The main difference compared to Barcelona is located in the actual central planning of the city's tourist product, which includes public and private institutions under the same roof. It demonstrates that communication models are successful once they are the product of a central design with long-term objective, characterized by goal tracking, social consultation, measurable results, and ongoing redesign of plans.

Διπλωματική Εργασία / Thesis

Περιφέρεια Αττικής-Attica Region
Βαρκελώνη-Barcelona
τουριστική ανάπτυξη-tourist development
τουριστικό μάρκετινγκ-tourist marketing
στρατηγική επικοινωνία-strategic communication
τουριστικό προϊόν-tourist product
Δήμος Αθηναίων-Municipality of Athens


Ελληνική γλώσσα

2017-10-10T07:10:57Z
2017-09-24


Ελληνικό Ανοικτό Πανεπιστήμιο / Hellenic Open University

0
78
20




*Η εύρυθμη και αδιάλειπτη λειτουργία των διαδικτυακών διευθύνσεων των συλλογών (ψηφιακό αρχείο, καρτέλα τεκμηρίου στο αποθετήριο) είναι αποκλειστική ευθύνη των αντίστοιχων Φορέων περιεχομένου.