SCHOOL FAMILY COOPERATION IN PRESCHOOL EDUCATION: PERCEPTIONS OF PARENTS AND TEACHERS

 
This item is provided by the institution :

Repository :
Institutional Repository of the Hellenic Open University
see the original item page
in the repository's web site and access all digital files if the item*
share



Thesis (EN)

2017 (EN)
ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ ΣΧΟΛΕΙΟΥ-ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑΣ ΣΤΗΝ ΠΡΟΣΧΟΛΙΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ: ΑΝΤΙΛΗΨΕΙΣ ΓΟΝΕΩΝ ΚΑΙ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ
SCHOOL FAMILY COOPERATION IN PRESCHOOL EDUCATION: PERCEPTIONS OF PARENTS AND TEACHERS

ΑΧΤΣΙΟΓΛΟΥ, ΕΥΘΥΜΙΑ

ΜΠΟΤΣΟΓΛΟΥ, ΚΑΦΕΝΙΑ
ΣΟΥΣΑΜΙΔΟΥ, ΑΙΚΑΤΕΡΙΝΗ

πίνακες, ραβδογράμματα
Η συνεργασία ανάμεσα στο σχολείο και την οικογένεια είναι μια αμφίδρομη σχέση που αναπτύσσει την επικοινωνία, βοηθά στην ανταλλαγή πληροφοριών και μπορεί να λάβει διάφορες μορφές. Ο εποικοδομητικός δεσμός σπιτιού-σχολείου είναι αναγκαίος και σημαντικός και έχει ως άμεση συνέπεια να λάβουν οι μαθητές ένα συνεχές και ομοιόμορφο μήνυμα που ευνοεί την ομαλή πρόσβαση του παιδιού στο σχολείο, την αποδοχή του σχολείου ως θεσμό και τη γνωστική, συναισθηματική και κοινωνική ανάπτυξη του παιδιού. Στόχος της παρούσας έρευνας είναι να διερευνήσει τις αντιλήψεις γονέων και εκπαιδευτικών προσχολικής εκπαίδευσης αναφορικά με την αναγκαιότητα-σημαντικότητα της γονεϊκής εμπλοκής, τις μορφές συνεργασίας, τις μορφές επικοινωνίας, τα εμπόδια και τις προτάσεις που θα βελτιώσουν τις σχέσεις σχολείου-οικογένειας στο μέλλον. Το δείγμα αποτέλεσαν 50 γονείς παιδιών προσχολικής ηλικίας και 50 νηπιαγωγοί από το νομό Θεσσαλονίκης που προερχόταν από αστικές, ημιαστικές και αγροτικές περιοχές. Τα αποτελέσματα της έρευνας έδειξαν ότι γονείς και νηπιαγωγοί δίνουν ιδιαίτερη βαρύτητα στη σημασία και την αναγκαιότητα της μεταξύ τους συνεργασίας αλλά εκφράζουν αμφότεροι ένα δισταγμό και μια αβεβαιότητα όσον αφορά στα θέματα εμπλοκής των γονέων με ενεργητικό τρόπο στην καθημερινή ζωή του νηπιαγωγείου. Η κυριότερη μορφή συνεργασίας και για τις 2 πλευρές είναι η συζήτηση για τη συμπεριφορά και τις σχέσεις του παιδιού με τους συμμαθητές του. Σημαντικότερο εμπόδιο στη συνεργασία τους θεωρούν αμφότεροι την έλλειψη χρόνου από πλευράς των γονέων. Επικρατέστερη μορφή επικοινωνίας μεταξύ τους είναι ατομικές συναντήσεις ανά τρίμηνο. Ως προτάσεις που θα βελτιώσουν την συνεργασία οι μεν γονείς πρότειναν την ενημέρωση των γονέων για τις μεθόδους διδασκαλίας και οι νηπιαγωγοί την δημιουργία σχολών γονέων με στόχο την ανάπτυξη προγραμμάτων οικογενειακής συμμετοχής. Θεωρούμε ότι τα αποτελέσματα και τα συμπεράσματα της έρευνας μπορούν να αξιοποιηθούν απ’ όλους τους φορείς που εμπλέκονται στη διοργάνωση επιμορφωτικών σεμιναρίων που έχουν ως θέμα τη συνεργασία σχολείου-οικογένειας και στο σχεδιασμό προγραμμάτων οργανωμένης συμμετοχής και ανάμειξης των γονέων στην τάξη.
Cooperation between school and family is a two way relationship which develops communication, helps with information exchange and may take various forms. The constructive bond of home-school is necessary and essential and the direct result of it is for the students to receive a continual and uniform message that benefits a regular access for the child to school, the acceptance of school as an institution and the child’s cognitive, sentimental and social development. The objective of the present research is to investigate parents’ and pre-schooling educators’ notions regarding the necessity- essence of parental involvement, forms of cooperation, forms of communication, obstacles and suggestions that will improve school- family relations in the future. The sample consisted of 50 parents of pre-school aged children and 50 kindergarten teachers from the prefecture of Thessaloniki coming from urban, semi-urban and rural areas. The results of the research showed that both parents and kindergarten teachers consider the importance and necessity of their cooperation particularly crucial but they also express some hesitation and uncertainty concerning issues of parental involvement-in an active way- in the daily life of the kindergarten. The main form of cooperation for both sides is discussion on the child’s behavior and the child’s relations to their classmates. The important obstacle in their cooperation is for both, parents’ lack of time. The prevailing form of communication between them is individual meetings per quarter. In order to improve cooperation, parents suggested being informed about teaching methods and kindergarten teachers suggested the establishment of parents’ schools with the aim to develop programs of family participation. We consider that the results and conclusions of the research can be utilized by all carriers involved in organizing training seminars on the issue of cooperation between school and family and planning programs of organized participation and involvement of parents in class.

Διπλωματική Εργασία / Thesis

school-family cooperation
γονεϊκή εμπλοκή
school-family partnerships
σχέσεις/δεσμοί/σύνδεση σχολείου-οικογένειας
γονεϊκή συμμετοχή
συμμαχία/συναιτερισμός σχολείου-οικογένειας
school-family relations
συνεργασία σχολείου-οικογένειας.
parental involvement
parental participation

Ελληνικό Ανοικτό Πανεπιστήμιο (EL)
Hellenic Open University (EN)

Greek

2017-10-10T08:35:03Z
2017-09-23


Ελληνικό Ανοικτό Πανεπιστήμιο / Hellenic Open University

47
3
120



*Institutions are responsible for keeping their URLs functional (digital file, item page in repository site)