Expectations of immigrant parents regarding the learning of the Greek language by their children

 
δείτε την πρωτότυπη σελίδα τεκμηρίου
στον ιστότοπο του αποθετηρίου του φορέα για περισσότερες πληροφορίες και για να δείτε όλα τα ψηφιακά αρχεία του τεκμηρίου*
κοινοποιήστε το τεκμήριο




2017 (EL)

Προσδοκίες μεταναστών γονέων ως προς την εκμάθηση της ελληνικής γλώσσας εκ μέρους των παιδιών τους
Expectations of immigrant parents regarding the learning of the Greek language by their children

Παπανικολάου, Νίκη

Πλεξουσάκη, Ευφροσύνη
Ανδρούσου, Αλεξάνδρα
Τσιμουρής, Γεώργιος

Περιέχει 2 πίνακες, 1 διάγραμμα
Στην έρευνα καταγράφονται οι προσδοκίες μεταναστών γονέων ως προς την εκμάθηση της ελληνικής γλώσσας από τα παιδιά τους. Παρότι είναι επιφυλακτικοί απέναντι στη δυνατότητα του εκπαιδευτικού συστήματος να παρέχει επαγγελματική αποκατάσταση, θεωρούν σημαντικό στοιχείο ένταξης την εκμάθηση των ελληνικών. Ακόμα διερευνάται κατά πόσο επηρεάζει η οικονομική κρίση τη διατήρηση των προσπαθειών τους για ένταξη στην ελληνική κοινωνική πραγματικότητα. Πραγματοποιήθηκαν 15 ημιδομημένες συνεντεύξεις μεταναστών γονέων. Δημογραφικά στοιχεία των γονέων αυτών (φύλο, μορφωτικό επίπεδο, εργασιακή κατάσταση, τύπος οικογένειας) φάνηκε να επηρεάζουν τις απόψεις ή τις πρακτικές τους γύρω από τα γλωσσικά ζητήματα αλλά όχι τις προσδοκίες τους ως προς την εκμάθηση των ελληνικών εκ μέρους των παιδιών τους. Συγκεκριμένα, συζητήθηκαν οι θέσεις των γονέων αναφορικά με τη διγλωσσία και την οικογενειακή γλωσσική πρακτική που τηρούν, αλλά και η κοινωνική σημασία που αποδίδουν στο να ανταποκρίνονται καλά τα παιδιά τους στις απαιτήσεις του ελληνικού σχολείου. Οι μετανάστες γονείς της έρευνας δήλωσαν ότι επιθυμούν να υποστηρίζουν με όποιον τρόπο μπορούν την ακαδημαϊκή πρόοδο των παιδιών τους. Εκτιμούν ότι η μετακίνησή τους από την Ελλάδα σε άλλη χώρα θα λειτουργούσε αποσταθεροποιητικά για την εκπαιδευτική πορεία των παιδιών τους. Αυτό αποτελεί για πολλούς τον κύριο λόγο που δεν προτίθενται να φύγουν παρόλη την οικονομική κρίση που τους έχει πλήξει. Τέλος, στο περιθώριο των αρχικών στοχεύσεων της έρευνας αναδείχθηκαν οι ελλείψεις στο σχεδιασμό προγραμμάτων διαπολιτισμικής εκπαίδευσης, ώστε να διευκολύνεται η ομαλή ένταξη των παιδιών των μεταναστών στο σχολείο. Λέξεις κλειδιά: μετανάστες γονείς, ελληνική γλώσσα, εκπαίδευση, κοινωνική ένταξη, οικονομική κρίση
The research examines the expectations of immigrant parents regarding the learning of the Greek language by their children. Although they are skeptical about the possibility of the educational system to provide professional opportunities, they stress that learning Greek is an important element of integration. We also investigate to what extent economic crisis affects their orientation to integrate into the Greek society. 15 semi-structured interviews of immigrant parents were carried out. Demographics of these parents (gender, educational level, work situation, type of family) seemed to influence their views or practices on language issues, but not their expectations of learning Greek by their children. Particularly, the parents' positions regarding bilingualism and the family language practice that they observe were discussed as well as the social importance they attach to their children's well-being in the Greek school. Immigrant parents of the research said they wanted to support in any way their children's academic progress. They estimate that moving from Greece to another country would be destabilizing for their children's educational path. This is for many the main reason they do not intend to leave despite the financial crisis that has hit them. Finally, in the margins of the initial research objectives, shortcomings in the design of intercultural education programs have been identified to facilitate the smooth integration of migrant children into school. Key words: immigrant parents, Greek language, education, social intergration, economic crisis

Διπλωματική Εργασία / Thesis

οικονομική κρίση economic crisis
εκπαίδευση education
μετανάστες γονείς immigrant parents
ελληνική γλώσσα Greek language
κοινωνική ένταξη social intergration


Ελληνική γλώσσα

2017-10-10T08:36:30Z
2017-09-22


Ελληνικό Ανοικτό Πανεπιστήμιο / Hellenic Open University

100
45
4




*Η εύρυθμη και αδιάλειπτη λειτουργία των διαδικτυακών διευθύνσεων των συλλογών (ψηφιακό αρχείο, καρτέλα τεκμηρίου στο αποθετήριο) είναι αποκλειστική ευθύνη των αντίστοιχων Φορέων περιεχομένου.