Decision making as a factor in shaping and pursuing internal politics in the school unit

 
δείτε την πρωτότυπη σελίδα τεκμηρίου
στον ιστότοπο του αποθετηρίου του φορέα για περισσότερες πληροφορίες και για να δείτε όλα τα ψηφιακά αρχεία του τεκμηρίου*
κοινοποιήστε το τεκμήριο




2017 (EL)

Η Λήψη Αποφάσεων ως παράγοντας διαμόρφωσης και άσκησης Εσωτερικής Πολιτικής στην σχολική μονάδα
Decision making as a factor in shaping and pursuing internal politics in the school unit

Λιόνας, Αθανάσιος

Παπαλόη, Ευαγγελία
Ζαμπέτα, Παρασκευή

Πινακες 13 Διαγράμματα 50
Η παρούσα διπλωματική εργασία διερευνά τις αντιλήψεις των εκπαιδευτικών της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης ως προς την συμμετοχή τους στη διαδικασία λήψης αποφάσεων και την διαμόρφωση και άσκηση εσωτερικής πολιτικής στη σχολική μονάδα. Επίσης αναφέρεται στους παράγοντες που επηρεάζουν τη συμμετοχή τους καθώς και στις απαιτούμενες προϋποθέσεις για την διαμόρφωση και άσκηση της εσωτερικής πολιτικής στους εκπαιδευτικούς οργανισμούς. Η αναθεώρηση του ρόλου των εκπαιδευτικών και η συμμετοχή τους σε θέματα ανάπτυξης εκπαιδευτικής πολιτικής, όπως και σε θέματα διοίκησης μέσω της διαδικασίας λήψης αποφάσεων κρίνεται απολύτως αναγκαία αφού έχει ως στόχο την αναθεώρηση του εκπαιδευτικού θεσμού και την αναβάθμιση της σχολικής μονάδας με προώθηση αλλαγών, εισαγωγή καινοτομιών, προώθηση δημοκρατικής κουλτούρας, κλίμα συνεργατικότητας κα. Για την ερευνητική προσέγγιση του θέματος, διενεργήθηκε ποσοτική έρευνα τον Απρίλιο του 2017 σε σχολικές μονάδες του Ν. Αχαΐας. Τον πληθυσμό στόχο αποτέλεσαν οι εκπαιδευτικοί της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης του Ν. Αχαΐας. Συλλέχθηκαν 120 ανώνυμα ερωτηματολόγια ενώ η στατιστική επεξεργασία των δεδομένων πραγματοποιήθηκε με το πρόγραμμα στατιστικής επεξεργασίας δεδομένων κοινωνικών επιστημών (S.P.S.S.). Τα ερευνητικά πορίσματα της παρούσας εργασίας οδηγούν στα συμπεράσματα πως οι εκπαιδευτικοί επιθυμούν την ανάπτυξη εσωτερικής πολιτικής στην σχολική μονάδα που εργάζονται και θεωρούν τη συμμετοχή τους στη λήψη αποφάσεων σημαντική προϋπόθεση. Ο σύλλογος διδασκόντων είναι το κυριότερο όργανο διοίκησης που συμβάλλει στην ανάπτυξη της εσωτερικής πολιτικής και μέσα απ’ αυτόν προάγεται η συμμετοχή των εκπαιδευτικών μέσω της διαδικασίας λήψης αποφάσεων. Τα θέματα που απασχολούν την πλειοψηφία των εκπαιδευτικών και θέλουν να αποτελέσουν αντικείμενο εσωτερικής πολιτικής είναι κυρίως θέματα παιδαγωγικής φύσεως, διδασκαλίας, επίλυσης προβλημάτων της σχολικής μονάδας ενώ δεν τους απασχολούν σε ιδιαίτερο βαθμό θέματα διοικητικής φύσεως, οικονομικά θέματα και θέματα αξιολόγησης. Επιπλέον θεωρούν την εφαρμογή του Συμμετοχικού μοντέλου και την κουλτούρα συνεργασίας ως τους κυριότερους παράγοντες που επηρεάζουν την ανάπτυξη της εσωτερικής πολιτικής. Τέλος από τις προτάσεις τους αναδεικνύεται η επιθυμία των εκπαιδευτικών για βελτίωση των προϋποθέσεων ανάπτυξης εσωτερικής πολιτικής με σκοπό τη βελτίωση της θέσης τους και γενικότερα τη βελτίωση της σχολικής μονάδας.
This diplomatic work explores the perceptions, the views of secondary education of teachers concerning their participation in the decision-making proceww as well aw in the formation and exercise of internal policy in the school unit. The review of the role of teachers and their participation in educational policydevelopment issues as well as in administration issues through the decition- making proess in judged to beabsolutely necessary with the aim of revising the educational institution and the achievement of school unit goals as promoting changes introducing innovatios, promoting a democratic cultyre and cooporation climate. For the research approach,a quantitative survey was conducted in April 2017 in schools units in Achaia prefecture. The target population was the teachers of secondary education in the Achaen prefecture. One hundrent and twenty (120) anonymous questionnaires were collected and the statistical processing of the data was carried out with the Social Data Processing Program (S.P.S.S.). The research findings lead to the following conclusions: Teachers want the development of internal policy in the school unit. Consider their participation in the decision-making an important prerequisite for the development of an internal policy. The teachers’ college is the main governing body that contributes to the development of internal policy and through which it promotes the participation of teachers through the decision-making process. The issues that concern in the majority off educators and want to be the object of questionnaire policy are mainly issues of pedagogical nature teaching, problems solving of school unit, they are concerned in a major degree with administrative nature, economics and evaluation. In addition, they consider applying the participatory model, the culture of cooperation as the main factors influencing the development of internal policy. Finally, the proposals show the desire of teachers to improve the conditions for the development of internal policies in order to improve their position, as well as the improvement of the school unit.

Διπλωματική Εργασία / Thesis

Συμμετοχική διοίκηση - participatory administration
Εσωτερική εκπαιδευτική πολιτική - internal educationals policy
Συγκεντρωτισμός - centralization
αναβάθμιση εκπαιδευτικού - upgrading a teacher
Λήψη αποφάσεων - decision making


Ελληνική γλώσσα

2017-09-23
2017-10-10T08:39:45Z


Ελληνικό Ανοικτό Πανεπιστήμιο / Hellenic Open University

2
160
53




*Η εύρυθμη και αδιάλειπτη λειτουργία των διαδικτυακών διευθύνσεων των συλλογών (ψηφιακό αρχείο, καρτέλα τεκμηρίου στο αποθετήριο) είναι αποκλειστική ευθύνη των αντίστοιχων Φορέων περιεχομένου.