"Exploring the learning mobility of Greek primary school teachers in the Erasmus + Key European Action 1 / K1 program"

 
δείτε την πρωτότυπη σελίδα τεκμηρίου
στον ιστότοπο του αποθετηρίου του φορέα για περισσότερες πληροφορίες και για να δείτε όλα τα ψηφιακά αρχεία του τεκμηρίου*
κοινοποιήστε το τεκμήριο




2017 (EL)
«Η διερεύνηση της μαθησιακής κινητικότητας των Ελλήνων εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης στο ευρωπαϊκό πρόγραμμα Βασική Δράση 1/ΚΑ1 του Erasmus+»
"Exploring the learning mobility of Greek primary school teachers in the Erasmus + Key European Action 1 / K1 program"

ΤΣΙΟΥΤΣΙΑ, ΦΩΤΕΙΝΗ

Τζιντζίδης, Ανανστάιος
Γιαννακοπούλου, Ελένη

Η παρούσα διπλωματική εργασία έχει ως σκοπό τη διερεύνηση της μαθησιακής κινητικότητας Βασική Δράση 1/ KA1 του Erasmus+ Ελλήνων εκπαιδευτικών της δημόσιας πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης και συγκεκριμένα στο επίπεδο των λόγων συμμετοχής της κινητικότητας των ενήλικων εκπαιδευτικών, του βαθμού προσωπικής και επαγγελματικής ανάπτυξης, καθώς και της μελέτης της επίδρασης της κινητικότητας στη σχολική μονάδα στην οποία εργάζονται οι συγκεκριμένοι εκπαιδευτικοί. Το δείγμα της ποιοτικής έρευνας αποτελούν 13 εκπαιδευτικοί της ελληνικής δημόσιας πρωτοβάθμιας βαθμίδας. Οι 12 εκπαιδευτικοί συνθέτουν το δείγμα Ελλήνων εκπαιδευόμενων εκπαιδευτικών του Erasmus+ KA1 σε χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης και ένας εκπαιδευτικός διαθέτει τον ρόλο εκπαιδευτή εκπαιδευόμενων εκπαιδευτικών στο πλαίσιο προγραμμάτων ενδοϋπηρεσιακής κατάρτισης Erasmus+ KA1. Η ερευνητική διαδικασία που εφαρμόστηκε ήταν η ημιδομημένη συνέντευξη με τη χρήση πρωτόκολλου συνέντευξης σε συνδυασμό με ελάχιστες τροποποιήσεις στο πρωτόκολλο του εκπαιδευτή. Η συνέντευξη περιέχει έξι εισαγωγικές ερωτήσεις και δεκατέσσερις ανοιχτές σε τέσσερις θεματικές κατηγορίες σύμφωνα με τα ερευνητικά ερωτήματα για τους δώδεκα εκπαιδευτικούς πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης που συμμετείχαν στην έρευνα και δεκαεννέα ερωτήσεις (έξι εισαγωγικές και δεκατρείς ανοιχτές) για τον εκπαιδευτή αντίστοιχα. Η τεχνική ανάλυσης των ποιοτικών δεδομένων πραγματοποιήθηκε μέσω της απομαγνητοφώνησης των συνεντεύξεων και της επεξεργασίας με τη μέθοδο της «ερμηνευτικής ανάλυσης περιεχομένου» (Interpretive Content Analysis) η οποία αποτελεί μία ποιοτική μέθοδο ανάλυσης για τον εντοπισμό, την ανάλυση και την αναφορά αναδυόμενων θεμάτων, κατηγοριών οργανώνοντας τις πληροφορίες και ερμηνεύοντας τις διάφορες πτυχές του ερευνητικού θέματος. Από την ποιοτική ανάλυση και επεξεργασία των δεδομένων προέκυψε η ποικιλομορφία των λόγων συμμετοχής των εκπαιδευτικών πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης μαθησιακής κινητικότητας Erasmus+ KA1, καθώς και η συμβολή της κινητικότητας στην επαγγελματική και προσωπική ανάπτυξή τους. Επιπροσθέτως, διαπιστώθηκε ως απότοκος της συμμετοχής στη μαθησιακή κινητικότητα Βασική Δράση 1/KA1 η επίδραση στη σχολική μονάδα.
This thesis aims at investigating the participation of the Erasmus + Key Action 1 (ΚΑ1) learning mobility of Greek public primary school teachers, specifically in terms of the reasons of the adult teachers` participation in the mobility, the level of personal and professional development as well as the impact on the school that the primary teachers had been working for at the time of the research. The sample of this qualitative research consists of 13 Greek public primary school teachers. The 12 teachers are the sample of Greek teachers that have travelled to countries of the European Union and one Greek teacher trainer who is responsible for training teachers in the Erasmus + Key Action 1 learning mobility of individuals. The research process which was applied was a semi-structured interview with an interview protocol in addition to minor modifications concerning the trainer's interview. The interview contained six introductory general questions and fourteen open questions based on the four thematic categories according to the research questions for the twelve primary teachers and nineteen questions (six introductory and thirteen open questions) for the trainer accordingly with the possibility of being flexible by adding questions or converting their order. The technique of analyzing the qualitative data was carried out by transcribing the interviews and the processing was carried out according to the “Interpretive Content Analysis” method which is a qualitative method for identifying, analyzing and reporting emerging topics, categories by organizing the information and explaining the various aspects of the research topic. According to the qualitative analysis and data processing the results that emerged referred to the diversity in terms of reasons of participation of the primary school teachers in the Erasmus + KA1 learning mobility, as well as the contribution of their mobility to their professional and personal development. Additionally, the effect on the school unit was found to be the result of their participation in the learning mobility Basic Action 1/KA1.
Υπάρχουν τρεις πίνακες και ένα σχήμα.

Διπλωματική Εργασία / Thesis

Ενδοϋπηρεσιακή κατάρτιση μαθησιακής κινητικότητας Erasmus+ KA1, εκπαιδευτικοί πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης, εκπαιδευτική εμπειρία, ενηλικιότητα, ευρωπαϊκή διάσταση

Ελληνικό Ανοικτό Πανεπιστήμιο (EL)
Hellenic Open University (EN)

Ελληνική γλώσσα

2017-10-10T09:35:56Z
2017-09-23


Ελληνικό Ανοικτό Πανεπιστήμιο / Hellenic Open University

44
2
206



*Η εύρυθμη και αδιάλειπτη λειτουργία των διαδικτυακών διευθύνσεων των συλλογών (ψηφιακό αρχείο, καρτέλα τεκμηρίου στο αποθετήριο) είναι αποκλειστική ευθύνη των αντίστοιχων Φορέων περιεχομένου.