Parental practicies and their impact on the problematic behavior of children aged 9-12

 
δείτε την πρωτότυπη σελίδα τεκμηρίου
στον ιστότοπο του αποθετηρίου του φορέα για περισσότερες πληροφορίες και για να δείτε όλα τα ψηφιακά αρχεία του τεκμηρίου*
κοινοποιήστε το τεκμήριο




2017 (EL)

Γονικές πρακτικές και η επίδρασή τους στη διαμόρφωση της προβληματικής συμπεριφοράς παιδιών 9 έως 12 ετών
Parental practicies and their impact on the problematic behavior of children aged 9-12

Κουρούκλη, Μαρία

Σουσαμίδου, Αικατερίνη
Στεφάνου, Γεωργία

Σκοπός της παρούσας μελέτης ήταν η διερεύνηση της σχέσης μεταξύ γονεϊκής τυπολογίας και προβλημάτων συμπεριφοράς μαθητών δημοτικού σχολείου και η διαφοροποίησή της ως προς την ηλικία και το φύλο. Ειδικότερα, επιδιώχθηκε να μελετηθεί πώς επηρεάζει ο τρόπος ανατροφής των γονέων σε τρεις από τις διαστάσεις της προβληματικής συμπεριφοράς των μαθητών, δηλαδή τα προβλήματα σχετικά με τη διαγωγή τους μέσα στην τάξη, με τη σχολική και κοινωνική τους επάρκεια, αλλά και αν διαφοροποιείται η επιρροή αυτή ανάλογα με το φύλο και την ηλικία. Στην έρευνα συμμετείχαν 250 μαθητές των Δ’, Ε’ και ΣΤ’ τάξεων, τριών Δημοτικών Σχολείων ημιαστικής περιοχής του Νομού Κεφαλληνίας, στους οποίους χορηγήθηκαν δύο ερωτηματολόγια. Το ένα ερωτηματολόγιο αφορούσε τις τρεις διαστάσεις της προβληματικής συμπεριφοράς και το άλλο τους γονικούς τύπους. Τα αποτελέσματα της έρευνας έδειξαν πως η προβληματική συμπεριφορά εξαρτάται από τους γονικούς τύπους. Οι μαθητές, δηλαδή, που αντιλαμβάνονταν τους γονείς τους ως υποστηρικτικούς είχαν λιγότερα προβλήματα διαγωγής στην τάξη και υψηλή κοινωνική και σχολική επάρκεια. Αναφορικά με το φύλο, διαπιστώνεται ότι οι γονείς επηρέαζαν με τον ίδιο τρόπο τα αγόρια και τα κορίτσιαστη διαμόρφωση της προβληματικής συμπεριφοράς τους. Επιπλέον, διαπιστώθηκε ότι η επίδραση των γονεικών πρακτικών στην προβληματική συμπεριφορά διαφοροποιείθηκεως προς την ηλικία. Έτσι, στα μικρότερα παιδιά ο υποστηρικτικός γονέας ασκούσε επίδραση στις τρεις διαστάσεις της προβληματικής συμπεριφοράς, ενώ καθώς οι μαθητές μεγάλωναν άρχιζε να έχει επιρροή ο αυταρχικός και ο αυστηρός γονέας. Τα συμπεράσματα της παρούσας μελέτης έχουν σημαντικές κοινωνικές, ψυχολογικές και ιδιαίτερα παιδαγωγικές προεκτάσεις, αφού το θέμα της ανατροφής των παιδιών και το πώς αυτή διαμορφώνει την προβληματική συμπεριφορά τους, είναι πάντα επίκαιρο και αφορά επιστήμονες πολλών κλάδων, εκπαιδευτικούς, αλλά κυρίως τους ίδιους τους γονείς.
Περιέχει : πίνακες
The purpose of this study was to investigate the relationship between parental typology and behavior problems of elementary school pupils and its differentiation in age and gender. In particular, it focused on how the parenting process affectsthreeofthedimensions of the problematic behavior of the pupils, namely the problems related to their classroom behavior, their school and social competence, but also if this influence is differentiated according to gender and age. In the survey, participated 250 students of the 4th, 5th and 6th grade classes of three primary schools of the semi-urban area of the Prefecture of Kefallinia. They were given two questionnaires. One questionnaire related to the three main dimensions of behavior problems and the other related to parent types. The results of the research showed that problematic behavior depended on parental typology. Students, which perceived their parents/carers as supportive, had fewer problems of classroom behavior and high social and educational attainment. With regard to gender, it was found that parents/carers influencing boys and girls in the same way in their problematic behavior. Also, it was shown that the influence of parenting practices on problematic behavior differed in age. We see that in younger children the assisting parent/carer had an impact on the three dimensions of problem behavior. In elder children, the authoritarian and the strict parent/carer began to influence. The conclusions of this study have important social, psychological and pedagogical implications, since the theme of child upbringing and how it shapes their problematic behavior is always topical and involves shcolars from many disciplines, teachers, but mainly parents themselves.

Διπλωματική Εργασία / Thesis

γονική τυπολογία
προβληματική συμπεριφορά
προβλήματα διαγωγής
κοινωνική επάρκεια
σχολική επάρκεια
σχολική ηλικία


Ελληνική γλώσσα

2017-10-24
2017-10-10T09:38:46Z


Ελληνικό Ανοικτό Πανεπιστήμιο / Hellenic Open University

1
96
41




*Η εύρυθμη και αδιάλειπτη λειτουργία των διαδικτυακών διευθύνσεων των συλλογών (ψηφιακό αρχείο, καρτέλα τεκμηρίου στο αποθετήριο) είναι αποκλειστική ευθύνη των αντίστοιχων Φορέων περιεχομένου.