Η Αυθεντική Αξιολόγηση στη Διδασκαλία της Αγγλικής ως Ξένης Γλώσσας: Όταν η Ενημέρωση Γονέων Γίνεται από τους Μαθητές

 
δείτε την πρωτότυπη σελίδα τεκμηρίου
στον ιστότοπο του αποθετηρίου του φορέα για περισσότερες πληροφορίες και για να δείτε όλα τα ψηφιακά αρχεία του τεκμηρίου*
κοινοποιήστε το τεκμήριο




2017 (EL)

Authentic Assessment in the EFL Classroom: Engaging Young Learners in a Student-Led Conference
Η Αυθεντική Αξιολόγηση στη Διδασκαλία της Αγγλικής ως Ξένης Γλώσσας: Όταν η Ενημέρωση Γονέων Γίνεται από τους Μαθητές

Αγγελίδου, Ελευθερία

Λιόντου, Τρισεύγενη
Τάγκας, Περικλής

Abstract The aim of the present study was to examine EFL teachers’ attitudes towards and perceptions of traditional and authentic assessment, as well as their actual assessment practices both in the public and private sector, and to explore the effects of the implementation of a student-led conference as an authentic assessment method on the reflective, metacognitive and higher-order thinking skills and motivation of young EFL learners, as well as on parents’ knowledge of their children’s learning. The research used both quantitative and qualitative methods of data collection. A total of forty-nine EFL teachers, six students and six parents participated in the study. A questionnaire was administered to the teachers, and the students were engaged in the preparation and implementation of a student-led conference and in self-assessment practices both prior to and after the conference. The student-led conference was observed by the researcher, and semi-structured interviews were conducted between the researcher and the students, as well as between the researcher and the students’ parents who participated in the conference. The research findings revealed that the majority of EFL teachers prefer traditional and summative assessment methods over authentic and formative ones. When authentic assessment methods are actually used, these are usually in the form of projects and games. None of the teachers who participated in the study have engaged their classrooms in a student-led conference. The findings further revealed that the implementation of a student-led conference had numerous benefits in relation to students’ reflective, metacognitive and higher-order skills, motivation, levels of confidence, self-regulation, responsibility and autonomy. The students were more capable of organizing their learning and talking about their strengths, weaknesses and goal-setting. Finally, the results showed that the conference was a positive experience for parents as well, as it helped them gain insight into their children’s learning, and discover a more mature and responsible aspect of their child’s personality.
Περιέχει πίνακες και διαγράμματα
Περίληψη Σκοπός της παρούσας μελέτης ήταν να διερευνήσει τις πρακτικές αξιολόγησης που εφαρμόζουν οι καθηγητές της Αγγλικής ως ξένης γλώσσας τόσο στον δημόσιο όσο και στον ιδιωτικό τομέα. Στόχος, επίσης, της μελέτης ήταν να εξεταστεί η επίδραση της ενημέρωσης γονέων από τους μαθητές, ως πρακτική αυθεντικής αξιολόγησης, στις μεταγνωστικές ικανότητες των μαθητών, στην ικανότητα αυτοστοχασμού, στην κριτική σκέψη και στο κίνητρο μάθησης, καθώς και αν η πρακτική αυτή θα βοηθούσε τους γονείς των μαθητών να αποκτήσουν μια πληρέστερη εικόνα για τη μάθηση και την πρόοδο των παιδιών τους. Στην έρευνα χρησιμοποιήθηκαν ποσοτικές και ποιοτικές διαδικασίες συλλογής δεδομένων. Συνολικά 49 καθηγητές της Αγγλικής ως ξένης γλώσσας, 6 μαθητές και 6 γονείς συμμετείχαν στην έρευνα. Η συλλογή των δεδομένων στηρίχθηκε στη συμπλήρωση ενός ερωτηματολογίου από τους καθηγητές, στην προετοιμασία και πραγματοποίηση μιας ενημερωτικής συνάντησης γονέων-μαθητών από τους ίδιους τους μαθητές, στην αυτοαξιολόγηση των μαθητών πριν από την προετοιμασία και μετά την πραγματοποίηση της συνάντησης, στην παρατήρηση της συνάντησης και σε ημι-δομημένες συνεντεύξεις με τους γονείς και τους μαθητές. Τα αποτελέσματα της έρευνας έδειξαν ότι οι περισσότεροι καθηγητές προτιμούν παραδοσιακές μεθόδους αξιολόγησης. Όταν εφαρμόζουν πρακτικές αυθεντικής αξιολόγησης, αυτές είναι με τη μορφή παιχνιδιών και δημιουργικών εργασιών. Κανένας από τους καθηγητές που συμμετείχαν στην έρευνα δεν είχε εφαρμόσει τη μέθοδο της ενημέρωσης γονέων από τους μαθητές. Τα αποτελέσματα, ωστόσο, έδειξαν ότι αυτή η μέθοδος είχε θετική επίδραση στις μεταγνωστικές ικανότητες των μαθητών, στην ικανότητα αυτοστοχασμού, στην κριτική σκέψη, στο κίνητρο μάθησης, στην αυτοπεποίθηση, στην αυτονομία, στο αίσθημα ευθύνης και στην αυτορρύθμιση της σκέψης και της συμπεριφοράς. Οι μαθητές ήταν σε θέση να οργανώσουν πιο αποτελεσματικά τη μάθησή τους και να μιλήσουν για τα δυνατά τους σημεία αλλά και τις αδυναμίες τους, καθώς και για τους στόχους που έθεταν για το μάθημα των Αγγλικών. Τέλος, τα αποτελέσματα έδειξαν ότι η διαδικασία ήταν μια ευχάριστη εμπειρία και για τους γονείς, καθώς απέκτησαν πληρέστερη εικόνα για τη μάθηση των παιδιών τους και ανακάλυψαν μια πιο υπεύθυνη και ώριμη πτυχή στην προσωπικότητά τους.

Διπλωματική Εργασία / Thesis

Αξιολόγηση
Ενημέρωση Γονέων από Μαθητές
Assessment
Authentic Assessment
Παραδοσιακή Αξιολόγηση
Traditional Assessment
Student-Led Conferences
Αυθεντική Αξιολόγηση


Αγγλική γλώσσα

2017-10-10T10:57:30Z
2017-09-23


Ελληνικό Ανοικτό Πανεπιστήμιο / Hellenic Open University

165
4
9




*Η εύρυθμη και αδιάλειπτη λειτουργία των διαδικτυακών διευθύνσεων των συλλογών (ψηφιακό αρχείο, καρτέλα τεκμηρίου στο αποθετήριο) είναι αποκλειστική ευθύνη των αντίστοιχων Φορέων περιεχομένου.