Public Vocational Institutions adult educators views in relation to the use of the "Transformative Learning through Aesthetic Experience" method.

 
δείτε την πρωτότυπη σελίδα τεκμηρίου
στον ιστότοπο του αποθετηρίου του φορέα για περισσότερες πληροφορίες και για να δείτε όλα τα ψηφιακά αρχεία του τεκμηρίου*
κοινοποιήστε το τεκμήριο




2017 (EL)

Αντιλήψεις εκπαιδευτών ΙΕΚ για τη χρήση της μεθόδου «Μετασχηματίζουσα Μάθηση μέσα από την Αισθητική Εμπειρία»
Public Vocational Institutions adult educators views in relation to the use of the "Transformative Learning through Aesthetic Experience" method.

Σπηλιοπούλου, Αλεξάνδρα

Ράικου, Αναστασία
Μέγα, Γεωργία

Περιέχει: πίνακες και γραφήματα
Η παρούσα διπλωματική εργασία έχει σαν στόχο τη διερεύνηση των απόψεων των εκπαιδευτών ενηλίκων των ΙΕΚ σε σχέση με τη χρήση της μεθόδου «Μετασχηματίζουσα Μάθηση μέσα από την Αισθητική Εμπειρία» στο πλαίσιο των ΙΕΚ. Διενεργήθηκε ποσοτική έρευνα με ερευνητικό εργαλείο ερωτηματολόγιο μεικτού τύπου. Συνελέχθησαν 122 ερωτηματολόγια από 19 νομούς –ηλεκτρονικά, αλλά και με διανομή στα ΙΕΚ Πάτρας και Δυτικής Αχαΐας. Τα δύο ερευνητικά ερωτήματα που μελετήθηκαν αφορούν τις αντιλήψεις των εκπαιδευτών ΙΕΚ αρχικά, στο κατά πόσο εφαρμόζεται και μπορεί να εφαρμοστεί η μέθοδος ΜΜΑΕ στα ΙΕΚ και έπειτα, πώς μπορεί να ενισχυθεί η χρήση της μεθόδου της εκπαίδευσης μέσα από την τέχνη στα ΙΕΚ. Τα κυριότερα ευρήματα της έρευνας συνηγορούν στο ότι η εφαρμογή της μεθόδου στον τομέα αυτό είναι υπαρκτή, αλλά σε εμβρυικό στάδιο και εξαρτάται αφενός από την προΰπαρξη γνώσης από τους εκπαιδευτές και αφετέρου από την ειδικότητά τους, αλλά και από τις απόψεις τους για τη μέθοδο. Συγκεκριμένα, παρατηρήθηκαν ειδικότητες που συστηματικά εφαρμόζουν επιφυλακτικά τη μέθοδο και αντίθετα, άλλες ειδικότητες που την εφαρμόζουν πολύ συχνά. Αυτό που αναδεικνύεται για πρώτη φορά από τη συγκεκριμένη έρευνα είναι ότι στο πεδίο των ΙΕΚ η μέθοδος της εκπαίδευσης μέσα από την τέχνη έχει εφαρμοστεί σε ποικίλες θεματικές ενότητες. Ταυτόχρονα, οι εκπαιδευτές έδειξαν πολύ μεγάλο ενδιαφέρον στην εξ αποστάσεως, αλλά και δια ζώσης επιμόρφωση, καθώς και στην πρόταση σχεδιασμού ενός διδακτικού οδηγού για την εφαρμογή της μεθόδου.
This master thesis investigates Public Vocational Institutions adult educators views in relation to the use of the Transformative Learning through Aesthetic Experience method within PVI. It was conducted a quantitative survey using a mixed-type questionnaire as a research tool. 122 questionnaires were collected from 19 prefectures – electronically and also distributed within the IEK (PVI) of Patras and West Achaias. Two research questions were studied that concern the perceptions of IEKs educators on the applicability and application of the TLAE method to IEK and also, how to enhance the use of the method of education through art in IEK. The main findings of the research advocate that the application of the method in this field is present, but in an early stage and depends, on the one hand, on the pre-existence of knowledge by the trainers, on their specialty and from their point of view for the method. Specifically, there were observed specialties that systematically tend to use on a small degree the method and, on the other hand, other specialties that frequently apply it. What is first emerging from this research is that in the field of IEK the method of education through art has been applied to a variety of subject areas. At the same time, trainers showed great interest in distance or other training as well as in proposing a teaching guide for the implementation of the method.

Διπλωματική Εργασία / Thesis

ΙΕΚ-Vocational Institution
ΔΙΕΚ-PVI
Διδακτικό εγχειρίδιο-Teaching manual
Εκπαιδευτές ενηλίκων-Adult educators
Αντιλήψεις εκπαιδευτών ΙΕΚ-Vocational Institutions adult educators perceptions
Μετασχηματίζουσα Μάθηση μέσα από την Αισθητική Εμπειρία-Transformative Learning through Aesthetic Experience
Επιμόρφωση-Training
Μέθοδος ΜΜΑΕ-TLAE method
Εκπαίδευση μέσα από την τέχνη-Education through art


Ελληνική γλώσσα

2017-09-29
2017-10-10T11:06:42Z


Ελληνικό Ανοικτό Πανεπιστήμιο / Hellenic Open University

3
48
140




*Η εύρυθμη και αδιάλειπτη λειτουργία των διαδικτυακών διευθύνσεων των συλλογών (ψηφιακό αρχείο, καρτέλα τεκμηρίου στο αποθετήριο) είναι αποκλειστική ευθύνη των αντίστοιχων Φορέων περιεχομένου.